Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pohjaanlyöntikumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makefuel
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 36
    • Iisalmi

    Pohjaanlyöntikumit

    Otetaan taas pohjaanlyöntikumi asia esiin.

    Kysymyshän kuuluu: Pitääkö pohjaanlyöntikumeja lyhentää madallusjousia käytettäessä?????

    Tähän ongelmaan törmäsin, kun vaihdoin autooni (e34 m50b20 -95) Eibach pro-kit jousisarjan.
    Kyseinen jousisarjan madallus on varsin maltillinen n.-30mm. Joten se toimii myös "vakioiskareiden" kanssa.
    No, toimiihan se jotenkin.
    Tiedustelin pohjaanlyöntikumi asiaa Eibachin maahantuojalta.

    Ja tässä ammmattilaisen vastaus:
    --------------------------------------------------------------------------
    Kumeja ei tarvitse/saa leikata.
    Mikäli tarvittaisiin lyhyemmät, ne tulisivat sarjan mukana.
    Pohjanlyöntikumi ei nimestään huolimatta ole autossa ainoastaan pohjaamista varten, vaan se toimii siellä rautajousen apuna. Tuoden jousitukseen mm. progressiivisuutta.
    Esimerkiksi joissain autoissa kumien poistaminen johtaa siihen että autot madaltuvat ilman jousien vaihtoakin.

    Terveisin / Best Regards,
    Seppo Kumpula
    Aaltonen Motorsport
    --------------------------------------------------------------------------
    Nyt kuitenkin aion vaihtaa etuiskarit, sachs performance iskareihin.
    Ja taas törmään samaan asiaa. Entäs pohjaanlyöntikumit?
    Nimittäin löysin kuvan sachsin kitistä, johon kuuluu kyseiset jouset ja iskarit, ja kuinkas ollakkaan, kuvassa on lyhyemmät pohjaanlyöntikumit!!!


    Mitä mieltä olette, LYHENNÄNKÖ ALKUPERÄISET POHJAANLYÖNTIKUMIT VAI EN???
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    #2
    tuskin tarvii/kannattaa lyhentää, jos puottaa vaan ton 30mm. tosin eipä siitä varmaan suurta haittaakaan ole jos esim yhen "renkulan" ottaa pois, mielenrauhan takaamiseksi
    Last edited by Martti; 21-04-2007, 17:24.

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Ei tuolla madalluksella tarvitse mitään lyhennellä...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • heicci
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 64

        #4
        Vaihdoin E36 Coupeen Sachsin iskarit alle, ja just kun sain hommat tehtyä, niin tajusin että toisesta etuiskarista unohtu pohjaanlyöntikumi ja suojamuovi pois

        Saako ne laitettua halkaisemalla jälkeenpäin ja onko niistä enää mitään hyötyä silloin? Ei todellakaan kiinnostaisi enää alkaa purkamaan sitä sen takia...

        e: Halkaisin ja sain helposti paikalleen, nippusiteillä kiinni. Ei varmaan paras ratkaisu, mutta menköön tähän hätään...
        Last edited by heicci; 20-11-2009, 10:53.
        Kuka käski olla läski?
        Last.fm

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎