Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vapaavirtaussuodattimet M5:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #16
    Koko putkisto pakosarjasta lähtien uusiksi antaa varmasti jotain tuloksia. E39 M5 hyötyy ko. swapista 40 hevosvoimaa (Supersprint), joten luulisi jotain irtoavan myös E60:stä.

    Comment

    • Ändi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1292
      • Pori

      #17
      Älkää nyt viittikö. Ontakaa äijjän laittaa jos haluaa... Jo siitä jotain hyötyä on niin tehdään me persaukiset perässä....

      Mulla ole varaa edes femman pakoputkistoon joten pidän turpani kiinni siitä aiheesta, kun ei varmaa tietoa ainakaan löydy...

      (tais mennä postauksien kalasteluks :think )...

      Nii ja eikä niitä palkokasveja sit
      sigpic
      E46 2d 330 -02
      EX.
      E36 2d 328 -97
      e92 335d -07
      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
      Bmw 325 iA 2D -93
      Bmw 325 4d -92

      Comment

      • SuperFive
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 50

        #18
        Huomenna perjantaina voi sitten tulla Turun Kaivokadulle kuuntelemaan miten ne imuäänet V10:ssä muuttuivat..
        ..Ja samalla voi todeta, (kun matalammat jouset on vaihdettu) ettei se M5 ole enää majakka..

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3983
          • Suomi

          #19
          Minkälainen takuu tälle on tehtaalta annettu? Ajattelin vain että laittaisit vasta sitten putkiston jne, kun takuu menee umpeen?:think
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #20
            nonii ja video kuvaa/ääntä tulemaan kun palikat on kiinni...
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              #21
              Noi ns. vapaavirtauspaneelit alkuperäiskoteloonhan on oikein mainioita, kenties hengittää paremmin kuin paperi, ehkä ei - mutta ei sitten tarvitse enää ikinä filttereitä ostaa kun on huollettavat - ja eivät maksa juuri mitään joten eipä tuo paha sijoitus ole.

              Mitään kartiofilsuja tms. ei toki kannata laitella.
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • SuperFive
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 50

                #22
                Hyväksytyt madallusjouset eivät vaikuta uuden auton takuuseen, kuten myöskään vapaavirtaussuodattimien vaihto alkuperäiskoteloon ei vaikuta auton takuuseen.
                Sen sijaan mm. kartiosuodattimet vaikuttavat takuuseen heikentävästi.
                Ajettavuus parani madallusjousien myötä selvästi parempaan suuntaan ja K&N suodattimet imupuolella paransivat jopa hieman myös pakoääniäkin !!

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  #23
                  Muistaa vain sitten että öljyttävistä suodattimista MAF:ille tihkuva öljy ei ainakaan pidennä niiden elinkaarta.

                  t. nimim. 2kk ko. operaation jälkeen MAF:in vaihtanut
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    #24
                    Originally posted by SuperFive View Post
                    K&N suodattimet imupuolella paransivat jopa hieman myös pakoääniäkin !!
                    Ok. Varmaan samalla tehokin nousi noin 100 heppaa, kulutus tippui puoleen ja renkaiden pito kaksinkertaistui.

                    Comment

                    • zanta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2908
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by NHB View Post
                      Ok. Varmaan samalla tehokin nousi noin 100 heppaa, kulutus tippui puoleen ja renkaiden pito kaksinkertaistui.


                      Mitä olen tuolta M5boardin puolelta näitä seurannut niin paremmin ne on vakiosuodattimet antaneet kulkua kuin mitkään after-market tuotteet.
                      Tehoja jos kaipailet niin vaihdat putkiston pakosarjasta alkaen.
                      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                      eksälista:
                      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                      Comment

                      • S4Driver
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 572
                        • Kaukana

                        #26
                        Jos oikeasti varaa moiseen autoon niin ihmetyttää nämä markan purkkaviritykset.
                        Jutut vaan kuulostaa siltä että amis alkaa ensi syksynä ja mopokin on ostettu käytettynä.

                        Comment

                        • Pluto
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1860
                          • Raisio

                          #27
                          Originally posted by _Dexi View Post
                          Noi ns. vapaavirtauspaneelit alkuperäiskoteloonhan on oikein mainioita, kenties hengittää paremmin kuin paperi, ehkä ei - mutta ei sitten tarvitse enää ikinä filttereitä ostaa kun on huollettavat - ja eivät maksa juuri mitään joten eipä tuo paha sijoitus ole.
                          Tähän kannattaa aina vedota.. esim e36 325 normi aftermarket suodatin maksaa ~9€ ja k&n filtteri ~70€ tuon normi paperisetin vaihtaa sinne jokusen vuoden ennenkuin on vapaavirtaussuodattimen hinta saatu takasin. Ja pitää tuokin k&n pestä ja öljytä, puhdistus setti maksoi joku 17€, ja hommanahan se on melkoinen verrattuna paperisuodattimen vaihtoon.
                          BMW F32 435d

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by SuperFive View Post
                            Ajattelin ensimmäisenä toimenpiteenä laittaa vapaavirtaussuodattimet vakiokoteloon (ei vaikuta takuuseen) ja sitten tehdä muutos pakoputkistoon KATista taakse (ei vaikuta takuuseen).
                            Noita pestäviä paremmin virtaavia suodattimia valmistaa ainakin K&N sekä JR. Niistä saa parhaan hyödyn, kun moottori on täystehoisena (nappi konsolissa). Kyseessä siis -06 malli V10-koneella.
                            Kun sulla nyt on massia noin tyyriiseen autoon, mene nyt ihmeessä penkkiin sillä autolla vakiona ja sitten ne "filtteri" viritykset kiinni niin nähdään miten oikeasti kävi.

                            Veikkaan ettei tehonnousua voi edes todeta..
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #29
                              Vaihtele orkkis suodattimia vaan tarpeeksi usein, niin virtaukset on kaikkein parhaimmat. Eli yhtään ainutta hevosvoimaa et noilla virifilsuilla saa. Orkkikset on yksinkertaisesti parhaimmat mahdolliset kun ajatellaan ilmanpuhdistus kykyä vrt. virtaavuuteen.

                              Noilla takapöntöilläkään ei hevosvoimia kasvatella. Korkeintaan saat jo valmiiksi huonon alaväännön vähä huonommaksi. Jos haluat kuitenkin ääntä niin mun kaverilla vois olla sulle tommonen järkevä kisaputkisto tarjolla E60 M5, joten laita vaikka privaa.

                              Originally posted by SuperFive View Post
                              Ajattelin ensimmäisenä toimenpiteenä laittaa vapaavirtaussuodattimet vakiokoteloon (ei vaikuta takuuseen) ja sitten tehdä muutos pakoputkistoon KATista taakse (ei vaikuta takuuseen).
                              Noita pestäviä paremmin virtaavia suodattimia valmistaa ainakin K&N sekä JR. Niistä saa parhaan hyödyn, kun moottori on täystehoisena (nappi konsolissa). Kyseessä siis -06 malli V10-koneella.
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • Motorbit
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 50
                                • Tuusula, Finland

                                #30
                                [QUOTE=LeMansBlau;926732]Vaihtele orkkis suodattimia vaan tarpeeksi usein, niin virtaukset on kaikkein parhaimmat. Eli yhtään ainutta hevosvoimaa et noilla virifilsuilla saa. Orkkikset on yksinkertaisesti parhaimmat mahdolliset kun ajatellaan ilmanpuhdistus kykyä vrt. virtaavuuteen. [QUOTE]

                                :think Itselläni hieman toisenlaisia kokemuksia.
                                Lähes kaikki paperifiltterit on uutena hyviä. Niiden hyvyys tosin saattaa romahtaa jo muutaman sadan ajokilometrin jälkeen, riippuen pölyolosuhteista.

                                Tein viikolla testin ihan tavallisella 100tkm ajetulla M54 2.2L 125kW moottorilla. Ero puhtaalla paperifiltterillä (BMW alkup.) ja BMC:n paneelifiltterillä (tuote BM-132/01) oli 4,4 hevosvoimaa. Lisäksi alakierroksilla parempi vääntö ja teho.

                                Voit katsoa testin : www.motorbit.fi/dyno/M54_STD_BMC.jpg

                                Voisi vaan kuvitella että M5:sen kaltaisessa ilman hauhkojassa ero voi olla jopa merkittävä.
                                Ainakin E36/E46 M3:ssa on.
                                Last edited by Motorbit; 01-05-2007, 16:26.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎