Koko putkisto pakosarjasta lähtien uusiksi antaa varmasti jotain tuloksia. E39 M5 hyötyy ko. swapista 40 hevosvoimaa (Supersprint), joten luulisi jotain irtoavan myös E60:stä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vapaavirtaussuodattimet M5:een
Collapse
X
-
Älkää nyt viittikö. Ontakaa äijjän laittaa jos haluaa... Jo siitä jotain hyötyä on niin tehdään me persaukiset perässä....
Mulla ole varaa edes femman pakoputkistoon joten pidän turpani kiinni siitä aiheesta, kun ei varmaa tietoa ainakaan löydy...
(tais mennä postauksien kalasteluks :think )...
Nii ja eikä niitä palkokasveja sitsigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Noi ns. vapaavirtauspaneelit alkuperäiskoteloonhan on oikein mainioita, kenties hengittää paremmin kuin paperi, ehkä ei - mutta ei sitten tarvitse enää ikinä filttereitä ostaa kun on huollettavat - ja eivät maksa juuri mitään joten eipä tuo paha sijoitus ole.
Mitään kartiofilsuja tms. ei toki kannata laitella.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Hyväksytyt madallusjouset eivät vaikuta uuden auton takuuseen, kuten myöskään vapaavirtaussuodattimien vaihto alkuperäiskoteloon ei vaikuta auton takuuseen.
Sen sijaan mm. kartiosuodattimet vaikuttavat takuuseen heikentävästi.
Ajettavuus parani madallusjousien myötä selvästi parempaan suuntaan ja K&N suodattimet imupuolella paransivat jopa hieman myös pakoääniäkin !!
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostOk. Varmaan samalla tehokin nousi noin 100 heppaa, kulutus tippui puoleen ja renkaiden pito kaksinkertaistui.
Mitä olen tuolta M5boardin puolelta näitä seurannut niin paremmin ne on vakiosuodattimet antaneet kulkua kuin mitkään after-market tuotteet.
Tehoja jos kaipailet niin vaihdat putkiston pakosarjasta alkaen.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostNoi ns. vapaavirtauspaneelit alkuperäiskoteloonhan on oikein mainioita, kenties hengittää paremmin kuin paperi, ehkä ei - mutta ei sitten tarvitse enää ikinä filttereitä ostaa kun on huollettavat - ja eivät maksa juuri mitään joten eipä tuo paha sijoitus ole.BMW F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by SuperFive View PostAjattelin ensimmäisenä toimenpiteenä laittaa vapaavirtaussuodattimet vakiokoteloon (ei vaikuta takuuseen) ja sitten tehdä muutos pakoputkistoon KATista taakse (ei vaikuta takuuseen).
Noita pestäviä paremmin virtaavia suodattimia valmistaa ainakin K&N sekä JR. Niistä saa parhaan hyödyn, kun moottori on täystehoisena (nappi konsolissa). Kyseessä siis -06 malli V10-koneella.
Veikkaan ettei tehonnousua voi edes todeta..Aprilia RSV4
Comment
-
-
Vaihtele orkkis suodattimia vaan tarpeeksi usein, niin virtaukset on kaikkein parhaimmat. Eli yhtään ainutta hevosvoimaa et noilla virifilsuilla saa. Orkkikset on yksinkertaisesti parhaimmat mahdolliset kun ajatellaan ilmanpuhdistus kykyä vrt. virtaavuuteen.
Noilla takapöntöilläkään ei hevosvoimia kasvatella. Korkeintaan saat jo valmiiksi huonon alaväännön vähä huonommaksi. Jos haluat kuitenkin ääntä niin mun kaverilla vois olla sulle tommonen järkevä kisaputkisto tarjolla E60 M5, joten laita vaikka privaa.
Originally posted by SuperFive View PostAjattelin ensimmäisenä toimenpiteenä laittaa vapaavirtaussuodattimet vakiokoteloon (ei vaikuta takuuseen) ja sitten tehdä muutos pakoputkistoon KATista taakse (ei vaikuta takuuseen).
Noita pestäviä paremmin virtaavia suodattimia valmistaa ainakin K&N sekä JR. Niistä saa parhaan hyödyn, kun moottori on täystehoisena (nappi konsolissa). Kyseessä siis -06 malli V10-koneella.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
[QUOTE=LeMansBlau;926732]Vaihtele orkkis suodattimia vaan tarpeeksi usein, niin virtaukset on kaikkein parhaimmat. Eli yhtään ainutta hevosvoimaa et noilla virifilsuilla saa. Orkkikset on yksinkertaisesti parhaimmat mahdolliset kun ajatellaan ilmanpuhdistus kykyä vrt. virtaavuuteen. [QUOTE]
:think Itselläni hieman toisenlaisia kokemuksia.
Lähes kaikki paperifiltterit on uutena hyviä. Niiden hyvyys tosin saattaa romahtaa jo muutaman sadan ajokilometrin jälkeen, riippuen pölyolosuhteista.
Tein viikolla testin ihan tavallisella 100tkm ajetulla M54 2.2L 125kW moottorilla. Ero puhtaalla paperifiltterillä (BMW alkup.) ja BMC:n paneelifiltterillä (tuote BM-132/01) oli 4,4 hevosvoimaa. Lisäksi alakierroksilla parempi vääntö ja teho.
Voit katsoa testin : www.motorbit.fi/dyno/M54_STD_BMC.jpg
Voisi vaan kuvitella että M5:sen kaltaisessa ilman hauhkojassa ero voi olla jopa merkittävä.
Ainakin E36/E46 M3:ssa on.Last edited by Motorbit; 01-05-2007, 16:26.
Comment
-
Comment