elikkä auto ois tommonen 750ial -90 ja välillä kun auton käynnistää niin eml valo jää palamaan ja sitten tuntuis ku ajais mopolla kaikki tehot hävii. Oisko kellään tietoo mikä auttas tähän ongelmaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EML - valo??
Collapse
X
-
Itsellä E32 735iA:ssa on kanssa tuota EML ongelmaa. Välillä käynnityksen jälkeen syttyy, ja yleensä auttaa kun käynnistää auton uudelleen.
Vielä en ole löytänyt omalta osaltani vian aiheuttajaa... joka voi olla boksivian sijaan esim. maavika, huono akku tms.
Tässä Bentleyn kertomus:Last edited by djanni; 19-03-2008, 14:09.
Comment
-
-
EML järjestelmähän on EML ohjainlaite+sähköiset kaasuläpät mitä tämä keksintö ohjaa, ts. autossa ei ole ollenkaan kaasuvaijeria.
Omassa E34 535i oli myös EML järjestelmä, seurasin sivusta kun kaverini purki siitä sähkösen kaasuläpän atomeiks pöydälle ja kasasi kellosepäntarkkuudella ja välillä pinseteillä, se on aika tarkkaa hommaa.
Omassani oli vikaa että nyhti välillä pintakaasulla ja epäiltiin kaasuläppiäkin mutta vika löytyi lopulta imuvuodosta.
Mitä oon lukenut ja ymmärtänyt niin kun käännät sytkävirrat päälle se tsekkaa tavallaan kaasuläpät ja jos kaikki ok niin EML valo sammuu, jos ei niin jää päälle (toki voi johtua ohjainlaitteestakin) ja sitten on ns. limp modessa eli tehot on hukassa.. (kotialinkutusmoodi)
Toivottavasti tästä sait jotain kuvaa miten homma pelaa, syvällisempää tietoa ei minulla ole.
Suosittelen myös pistämään search kohtaan foorumilla EML ja lueskella topicceja..
Kuva vastaavanlaisesta EML sähköisestä kaasuläpästä kun itselläni oli:
Last edited by Antti O; 21-06-2007, 13:57.
Comment
-
-
Bmw e46 316i EML
Elikkäs auto on bmw 316i ja siinä on nyt talven aikaan syttynyt aina silloin tällöin (jos ajon jälkeen käynnistää) EML valo ja auto menee vähän niinkuin "limp" modelle eli tekee tiukkaa jos meinaa suoralla 40 km/h päästä eikä kierrokset nouse paikoillakaan yli 4000... Vika paheni ja tänään valo ei ole sammunut ollenkaan (ennen yleensä aamu startilla ei jäänyt palamaan ja sammui jos vain odotteli hetken ja yritti uudestaan) ei ole bmw autoon tarkoitettua OBD lukijaa mutta yleislukijalla työntää vikakoodia u1050 ja u1062. Putsasin vanos solenoidit eikä vaikuttanut mihinkään, voisiko vika olla esim sytytyspuolissa? Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by Jermu1 View PostElikkäs auto on bmw 316i ja siinä on nyt talven aikaan syttynyt aina silloin tällöin (jos ajon jälkeen käynnistää) EML valo ja auto menee vähän niinkuin "limp" modelle eli tekee tiukkaa jos meinaa suoralla 40 km/h päästä eikä kierrokset nouse paikoillakaan yli 4000... Vika paheni ja tänään valo ei ole sammunut ollenkaan (ennen yleensä aamu startilla ei jäänyt palamaan ja sammui jos vain odotteli hetken ja yritti uudestaan) ei ole bmw autoon tarkoitettua OBD lukijaa mutta yleislukijalla työntää vikakoodia u1050 ja u1062. Putsasin vanos solenoidit eikä vaikuttanut mihinkään, voisiko vika olla esim sytytyspuolissa? Kiitos!Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostOlisiko ne kuitenkin p1050 ja p1062, jos limp homekin aktivoituu? Nuo molemmat koodit viittaisivat valvetroniciin. Kannattaa viedä nyt diagnoosiin johonkin, jossa on kunnollinen BMW koodin lukija, esim. ISTA/D.
Comment
-
-
Originally posted by Jermu1 View PostJoo täytyy käyttää jossain, vanos solenoidit irroitin ja laitoin bensaan likomaan pariksi tunniksi, päivän kaks toimi moitteetta ja nyt taas vika ilmenee.. vetelisikö solenoidit viimesiään?
Comment
-
-
Originally posted by Jermu1 View PostJoo täytyy käyttää jossain, vanos solenoidit irroitin ja laitoin bensaan likomaan pariksi tunniksi, päivän kaks toimi moitteetta ja nyt taas vika ilmenee.. vetelisikö solenoidit viimesiään?
Comment
-
Comment