Announcement

Collapse
No announcement yet.

EML - valo??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cleaf
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 26

    EML - valo??

    elikkä auto ois tommonen 750ial -90 ja välillä kun auton käynnistää niin eml valo jää palamaan ja sitten tuntuis ku ajais mopolla kaikki tehot hävii. Oisko kellään tietoo mikä auttas tähän ongelmaan?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Jos sinulla tuo eml boxi on kaputt, niin minulta löytyy edullisesti
    vm.-90/750i takuuboxia.

    Comment

    • Cleaf
      Newbiemmer
      • Apr 2007
      • 26

      #3
      elikkä onks toi eml moottorinohjousyksikön häiriö valo? ja siihen ei taida muuta apua olla ku se boksin vaihto?

      Comment

      • djanni
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 883
        • 03

        #4
        Itsellä E32 735iA:ssa on kanssa tuota EML ongelmaa. Välillä käynnityksen jälkeen syttyy, ja yleensä auttaa kun käynnistää auton uudelleen.
        Vielä en ole löytänyt omalta osaltani vian aiheuttajaa... joka voi olla boksivian sijaan esim. maavika, huono akku tms.

        Tässä Bentleyn kertomus:
        Last edited by djanni; 19-03-2008, 14:09.

        Comment

        • Cleaf
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 26

          #5
          Niin se on itselläkin kun käynnistän auton niin eml valo jää palamaan mutta kun käynnistää uudelleen niin valo lähtee pois...eli olisiko vika sitten sähköjärjestelmässä?

          Comment

          • Cleaf
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 26

            #6
            sain kuulla että eml valo voisi johtua kaasuläpistä. tietäisikö joku että miten niitä voisi testata että toimiiko ne vai pitäisikö heti ostella uudet???

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              #7
              EML järjestelmähän on EML ohjainlaite+sähköiset kaasuläpät mitä tämä keksintö ohjaa, ts. autossa ei ole ollenkaan kaasuvaijeria.

              Omassa E34 535i oli myös EML järjestelmä, seurasin sivusta kun kaverini purki siitä sähkösen kaasuläpän atomeiks pöydälle ja kasasi kellosepäntarkkuudella ja välillä pinseteillä, se on aika tarkkaa hommaa.
              Omassani oli vikaa että nyhti välillä pintakaasulla ja epäiltiin kaasuläppiäkin mutta vika löytyi lopulta imuvuodosta.

              Mitä oon lukenut ja ymmärtänyt niin kun käännät sytkävirrat päälle se tsekkaa tavallaan kaasuläpät ja jos kaikki ok niin EML valo sammuu, jos ei niin jää päälle (toki voi johtua ohjainlaitteestakin) ja sitten on ns. limp modessa eli tehot on hukassa.. (kotialinkutusmoodi)

              Toivottavasti tästä sait jotain kuvaa miten homma pelaa, syvällisempää tietoa ei minulla ole.
              Suosittelen myös pistämään search kohtaan foorumilla EML ja lueskella topicceja..

              Kuva vastaavanlaisesta EML sähköisestä kaasuläpästä kun itselläni oli:

              Last edited by Antti O; 21-06-2007, 13:57.

              Comment

              • Jermu1
                Newbiemmer
                • Mar 2023
                • 4
                • Saarijärvi

                #8
                Bmw e46 316i EML

                Elikkäs auto on bmw 316i ja siinä on nyt talven aikaan syttynyt aina silloin tällöin (jos ajon jälkeen käynnistää) EML valo ja auto menee vähän niinkuin "limp" modelle eli tekee tiukkaa jos meinaa suoralla 40 km/h päästä eikä kierrokset nouse paikoillakaan yli 4000... Vika paheni ja tänään valo ei ole sammunut ollenkaan (ennen yleensä aamu startilla ei jäänyt palamaan ja sammui jos vain odotteli hetken ja yritti uudestaan) ei ole bmw autoon tarkoitettua OBD lukijaa mutta yleislukijalla työntää vikakoodia u1050 ja u1062. Putsasin vanos solenoidit eikä vaikuttanut mihinkään, voisiko vika olla esim sytytyspuolissa? Kiitos!

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1827
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Jermu1 View Post
                  Elikkäs auto on bmw 316i ja siinä on nyt talven aikaan syttynyt aina silloin tällöin (jos ajon jälkeen käynnistää) EML valo ja auto menee vähän niinkuin "limp" modelle eli tekee tiukkaa jos meinaa suoralla 40 km/h päästä eikä kierrokset nouse paikoillakaan yli 4000... Vika paheni ja tänään valo ei ole sammunut ollenkaan (ennen yleensä aamu startilla ei jäänyt palamaan ja sammui jos vain odotteli hetken ja yritti uudestaan) ei ole bmw autoon tarkoitettua OBD lukijaa mutta yleislukijalla työntää vikakoodia u1050 ja u1062. Putsasin vanos solenoidit eikä vaikuttanut mihinkään, voisiko vika olla esim sytytyspuolissa? Kiitos!
                  Olisiko ne kuitenkin p1050 ja p1062, jos limp homekin aktivoituu? Nuo molemmat koodit viittaisivat valvetroniciin. Kannattaa viedä nyt diagnoosiin johonkin, jossa on kunnollinen BMW koodin lukija, esim. ISTA/D.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Jermu1
                    Newbiemmer
                    • Mar 2023
                    • 4
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Olisiko ne kuitenkin p1050 ja p1062, jos limp homekin aktivoituu? Nuo molemmat koodit viittaisivat valvetroniciin. Kannattaa viedä nyt diagnoosiin johonkin, jossa on kunnollinen BMW koodin lukija, esim. ISTA/D.
                    Joo täytyy käyttää jossain, vanos solenoidit irroitin ja laitoin bensaan likomaan pariksi tunniksi, päivän kaks toimi moitteetta ja nyt taas vika ilmenee.. vetelisikö solenoidit viimesiään?

                    Comment

                    • Jermu1
                      Newbiemmer
                      • Mar 2023
                      • 4
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Originally posted by Jermu1 View Post
                      Joo täytyy käyttää jossain, vanos solenoidit irroitin ja laitoin bensaan likomaan pariksi tunniksi, päivän kaks toimi moitteetta ja nyt taas vika ilmenee.. vetelisikö solenoidit viimesiään?
                      sitäkään en ymmärrä että eml valo syttyy vain yleensä lämpimällä koneella, tai jos kerran käynnistää ja sammuttaa

                      Comment

                      • Jermu1
                        Newbiemmer
                        • Mar 2023
                        • 4
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Originally posted by Jermu1 View Post
                        Joo täytyy käyttää jossain, vanos solenoidit irroitin ja laitoin bensaan likomaan pariksi tunniksi, päivän kaks toimi moitteetta ja nyt taas vika ilmenee.. vetelisikö solenoidit viimesiään?
                        testasin tänään varovasti naputella servo moottoria vasaralla niin tuntui että se lähti pyörimään nopeammin ja eml valo meni pois? olisiko vika itse siinä moottorissa ja auttaisiko siinä hiilten vaihto jos sellaisia siinä on.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎