Kytkin on menossa vaihtoon ja samalla heräsi ajatus 2-massavp:n kunnon toteamisesta. Eli onko jotain selviä merkkejä siitä koska tuo vp pitäisi vaihtaa ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kaksoismassavp:n kunnon toteaminen?
Collapse
X
-
Saschin mukaan kaksoismassavauhtipyörä on käyttökelvoton jos sen kiekkoja voi käsin kääntää toisiinsa nähden yli 20 mm. Ylikuumenemisjäljet kuten tummentumat ja halkeilu on huono juttu. Ylikuumennut kmvp vuotaa voitelu- ja vaimennusnesteet pihalle.
Itsellä taitaa olla kaksoismassavauhtipyörä paskana ja lämpimänä sillä on joskus ikävää lähteä liikkeelle kun auto täristää aivan hemmetisti noin 5 Hz taajuudella. Ilmeisesti kytkinpinnat ottaa jossain asennossa paremmin kiinni toisiinsa -> kmvp:n levyt kääntyy toisiinsa nähden -> eristekumit puristuu. Sitten kun kytkinpinnat taas luistaa toisiinsa nähden vaimenninkumet purkaa energiansa. Tämän takia se värähtely pahenee nopeasti ellei kytkintä paina pohjaan tai nosta kierroksia.
Ilmeisesti tuo johtuu juuri siitä ettei kmvp:n sisällä ole enää mitään nestettä mikä vaimentaisi tuota levyjen liikettä toisiinsa nähden.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
-
-
Ja tuosta on ollut puhetta että olisi hyvä/syytä vaihtaa tuo vp joka toisen kytkimen vaihdon yhteydessä.Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-
Mulla kans tuo km vauhtipyörä sitten vaihto kunnossa. Täristää matalilla kierroksilla kun esim lähtee rauhallisesti kiihdyttämään risteyksestä ja hytkyttelee autoa myös tyhjäkäynnillä. onkohan tuo kuinka ihanan kallista vaihtaa jossain pajalla?Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530d View PostMulla kans tuo km vauhtipyörä sitten vaihto kunnossa. Täristää matalilla kierroksilla kun esim lähtee rauhallisesti kiihdyttämään risteyksestä ja hytkyttelee autoa myös tyhjäkäynnillä. onkohan tuo kuinka ihanan kallista vaihtaa jossain pajalla?
Comment
-
-
Soitin juuri pajalle aikaa tuolle niin arvioi 5h työtä, alle 300ekua. Tiistaina menee "hoitoon" ,ilmoittelempa sitten paljonko kustansi!Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530d View PostSoitin juuri pajalle aikaa tuolle niin arvioi 5h työtä, alle 300ekua. Tiistaina menee "hoitoon" ,ilmoittelempa sitten paljonko kustansi!
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530d View PostJoo tuo Steptronikkihan tuossa on.
-SAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostNo ei siellä sitten mitään kaksoismassa vauhtipyörää ole!!! Vain manuaali vehkeissä on!!
-SEx. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
Comment