Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Päästöt ongelmana

    Mutsin autosta tuli päästöistä hylätty.

    Tyhjäkäynnillä:
    CO: 0.1
    HC: 300
    O2: 0.2
    CO2: 15.4


    >2000rpm:
    CO: 0.01
    HC: 60
    O2: 0.3
    CO2: 14.3
    Lambda: 1.003

    Mikähän voisi olla vikana tuohon tyhjäkäynnin korkeaan hc:hen?
    Auto subaru legacy stw 4wd -91.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • hate79
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 485
    • Iisalmi

    #2
    Omassa Bimmerissä oli samanlaista oiretta, eli tyhjäkäynnillä HC ja CO oli sallittujen arvojen yläpuolella. Huoltotoimenpiteitä tein tulppien vaihdon ja ilmansuodattimen vaihdon > ja eikun päästömittaukseen.

    Tämän jälkeen arvot oli kohdillaan ja tuumasipa mittaaja, että harvinaisen puhtaat päästöt bemariksi. Tosin ajoin ennen mittausta putken kuumaksi, joten kai se kattikin paremmin tällöin toimi.
    Velipojan :ssä oli myös HC arvot päin p:tä ja tähän auttoi säätö jossain korjaamolla. Maksoikin huimat 10 euroa, sisältäen päästömittaustodistuksen. En tiedä voiko tossa sun mutsis Subarusta mitään säätää, mun Bemusta ei ainakaan...

    Joten koeta ekana vaihtaa tulpat ja putsari, voi yllättävän halvalla saada päästöt kohdilleen. Tai vaihtoehtoisesti käyt kysymässä neuvoo jostain nyrkkipajasta, voiko autoa säätää mitenkään.
    540ia m-sport touring -98
    Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Joo täytyy koittaa vaihtaa tulpat, virranjakaja ja pyörijä, ja mennä vaikka ilman ilmansuodatinta mittaamaan päästöt.
      Jos edelleen hc on liian iso niin katti on luultavasti paskana?
      Pienillä kierroksilla kun lähtee liikkeelle niin putkisto/putkiston sisällä kolisee.

      Voiko lambda olla rikki kun kierroksilla lambda oli kuitenkin 1.003?
      Tyhjäkäynnin lukemaa ei paperissa lue.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • Jaska.T
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1527
        • TaNpere

        #4
        Originally posted by VNT
        Joo täytyy koittaa vaihtaa tulpat, virranjakaja ja pyörijä, ja mennä vaikka ilman ilmansuodatinta mittaamaan päästöt.
        Jos edelleen hc on liian iso niin katti on luultavasti paskana?
        Pienillä kierroksilla kun lähtee liikkeelle niin putkisto/putkiston sisällä kolisee.

        Voiko lambda olla rikki kun kierroksilla lambda oli kuitenkin 1.003?
        Tyhjäkäynnin lukemaa ei paperissa lue.
        kokeile ensin ajaa auto kuumaksi ja käytä sitten mittauksessa. eikö tuo ole aika yleine vika ettei bmw mene päästöistä läpi kylmänä.... ei kannata heti vaihtaa mitään osia

        G30 530e Msport
        -------------------------------------------------
        F30 330e Msport
        E60 525d Msport LCI
        E39 530d Touring
        Ex E46 320i coupé
        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
        Ex ALPINA B6
        Ex E34 525i Touring
        Ex E36 328i Coupe
        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
        Never Drive Faster Than
        Your GuardianAngel Can Fly

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Jaska.T
          eikö tuo ole aika yleine vika ettei bmw mene päästöistä läpi kylmänä....
          BMW ? :roll:
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Mikähän oli o2?

            Comment

            • VNT
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1410
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Hemi
              Mikähän oli o2?
              0.2
              -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1527
                • TaNpere

                #8
                Originally posted by VNT
                Originally posted by Jaska.T
                eikö tuo ole aika yleine vika ettei bmw mene päästöistä läpi kylmänä....
                BMW ? :roll:
                ai joo sorry, en hoksannutkaan että ei ole jatke kyseessä.... :oops: no kuumaksi kuitenkin motti ja sitten suoraan päästöjä mittaan....

                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                • sqxo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 902
                  • no man's land

                  #9
                  HC = hiilivety = bensaa. Käy helvetin rikkaalla ja/tai sytyttää huonosti. Vikaa siis seoksessa ja/tai sytytyspuolella tjsp..

                  Comment

                  • VNT
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1410
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by sqxo
                    HC = hiilivety = bensaa. Käy helvetin rikkaalla ja/tai sytyttää huonosti. Vikaa siis seoksessa ja/tai sytytyspuolella tjsp..
                    No mutta CO on 0.1, eli ei pitäisi kauhean rikkaalla käydä.
                    Eikös hiilivety ole palamatonta bensaa, eli esim. huonoilla tulpilla ei pala kaikki bensa. Toimiiko tuo jäänestokikka oikeasti? Jos pistän sitä mittauksen ajaksi vaikka 20%?
                    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                    Comment

                    • sqxo
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 902
                      • no man's land

                      #11
                      Originally posted by VNT
                      Originally posted by sqxo
                      HC = hiilivety = bensaa. Käy helvetin rikkaalla ja/tai sytyttää huonosti. Vikaa siis seoksessa ja/tai sytytyspuolella tjsp..
                      No mutta CO on 0.1, eli ei pitäisi kauhean rikkaalla käydä.
                      Eikös hiilivety ole palamatonta bensaa, eli esim. huonoilla tulpilla ei pala kaikki bensa. Toimiiko tuo jäänestokikka oikeasti? Jos pistän sitä mittauksen ajaksi vaikka 20%?
                      Esim. huonot tulpat, huonot tulpanjohdot, huono pyörijä/virranjakaja/yms.. Mulla oli puolan johto huonosti kiinni omassa Bemussa niin oli HC:t taivaissa. Jäänesto-kikasta en tarkemmin tiedä et mikä se sellanen on, mut kukaan ei varmaan takaa ainakaan sitä, että mitään EI hajoais jos tunget jotain lisäainetta liian suurina pitoisuuksina tankkiin..

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #12
                        Katalysaattorin kannalta ei ole suositeltavaa laittaa 20 % jäänestoainetta tankkiin.

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by hate79
                          Omassa Bimmerissä oli samanlaista oiretta, eli tyhjäkäynnillä HC ja CO oli sallittujen arvojen yläpuolella. Huoltotoimenpiteitä tein tulppien vaihdon ja ilmansuodattimen vaihdon.
                          Myös öljyt kannattaa vaihtaa, jos niillä on paljonkin ajettu.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • VNT
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1410
                            • Tuusula

                            #14
                            Vaihdoin:

                            -Ilmansuodattimen
                            -Pyörijän
                            -Virranjakajan kannen
                            -Tulpat

                            Lisäksi laitoin 10% jäänestoainetta tankkiin, ja kävin mittaamassa päästöt uudestaan. HC edelleen turhan korkealla (200).

                            Moottori täristää hiukan tyhjäkäynnillä.
                            Korjaamon äijä tutki onko imuvuotoja, mutta ei löytänyt.
                            Sanoi ettei epäile venttiili tai kattivikaa.
                            Lambda saattaa ehkä olla viallinen hänen mielestään.
                            Suositteli myös testaamaan polttoaineen sekaa laitettavaa puhdistusainetta.
                            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                            Comment

                            • jakeboss
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 155
                              • hamina

                              #15
                              mulla oli ja vähän ongelmia yhen riiseri sunnyn kanssa päästöissä hc 1500! tyhjäkäynti oli sellast epätasast pakoputkest yski helvetisti

                              vaihtelin vaikka mitä uusii osii ja säätelin venttiileitä ja kävin säädättelees päästöjä mikään ei auttanu.

                              sit käytin auton ohivuoto mittaukses ja vika selvis venttiilit laski läpi jonkin verran ei muuta kun kansi irti ja remonttiin kaikki pako venttiilit oli menny kieroiks! jako oli ilmeisest päässy vähän elämää rempan jälkee hc 200 ja käy hienosti!
                              BMW E3six 325i sp-edition by jakeboss

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎