Announcement

Collapse
No announcement yet.

dump valve vs. by bass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #31
    Originally posted by ice123 View Post
    nii vielä tähän off tropic: kierrokset heittelee muutenkin VIISARIN verran tyhjäkäynnillä! en kullä oikeestaa huomaa mitää eroo korvalla! johtuiskohan mittarista..?!
    Tuo on varmasti vain näitä nykyajan taloudellisuus ja päästöjen rajoitus systeemien syytä, esim. tuohon sigun volvoon laitoin seosmittarin ja ihmettelin sitä kun se heijaa tyhjäkäynnillä ja tasasessa ajossa normaalin ja nollan (eli laihan puolelle niin paljon että ledit ei enää edes pala) välillä, ainoa missä näyttää "oikein" on täyskaasu kiihytys joka niin kutsuttu open loop-tila.
    Tossa volvossakin nimittäin heijaa toi tyhjäläynti just ton viisarin verran ja juuri noiden seosten tahtiin, ja korvalla sitä ei kuule
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #32
      Originally posted by Rubu View Post
      Tuokin taas riippuu miten lähellä ilmanputsari on sitä kohtaa mihin By-pass purkaa paineen. Jos putkistoa on reilusti välissä ja jotain resonaattoripönttöjä voi se tuhahdus olla aika vaisu verrattuna dumppiin...
      Joo kyllä, mutta mun pointti olikin, että kyllä se dumppikin tusahtaa kunnolla...suprassa on K&N avofiltteri ja about 20 cm siihen, mihin puretaan.

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • ice123
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 34
        • KUOPIO

        #33
        Originally posted by Rubu View Post
        Tietysti kivahan niitä on kokeilla ja räpeltää...:think
        juuri näin!

        Comment

        • ice123
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 34
          • KUOPIO

          #34
          Originally posted by makkis View Post
          Tuo on varmasti vain näitä nykyajan taloudellisuus ja päästöjen rajoitus systeemien syytä, esim. tuohon sigun volvoon laitoin seosmittarin ja ihmettelin sitä kun se heijaa tyhjäkäynnillä ja tasasessa ajossa normaalin ja nollan (eli laihan puolelle niin paljon että ledit ei enää edes pala) välillä, ainoa missä näyttää "oikein" on täyskaasu kiihytys joka niin kutsuttu open loop-tila.
          Tossa volvossakin nimittäin heijaa toi tyhjäläynti just ton viisarin verran ja juuri noiden seosten tahtiin, ja korvalla sitä ei kuule
          eli ei sitte ilmeisesti vika vaan omisaisuus! hyvä näin!

          Comment

          • TemeL
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 424
            • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

            #35
            .....

            orginally posted by Erich""Ei nyt paljoa, mutta hieman. Kaupunkiajossa tuo hieman haittaa, joskus tuhahduksen jälkeen meinaa sammua, kun menee hetkellisesti aivan liian rikkaalle. Tässä tapauksessa tosin suuttimetkin ovat vakiota kookkaammat ja bensanpaineita on nostettu, sillä seurauksella että rikkaalla mennään tyhjäkäynnillä jo muutenkin, joten ilmiö vain korostuu. Välillä saa kaasulla antaa lisähappea että pysyy käynnissä.""


            En nyt tiedä minkälaisesta kokoonpanosta on kyse, mutta jos ilmamäärämittari on painepuolella ja dumppi kaasuläpän ja mittarin välissä... siinä tapauksessa kun dumppi suhahtaa kaasuläppä kiinni niin ilmamittarin läpi kulkee edellee runsaasti ilmaa ja sen läppäanturi syöttää löpöä myllyyn.. ja muuten kone saa siihen nähden vähän ilmaa.. joten tukehtuu..

            mutta jos laittaa dumpin ennen ilmamittaria niin silloinhan ilmamittari ei villiinny vaan läppä menee normaalisti "kiinni" kaasuläpän kanssa... niinkuin myös bensanpaine säädin säätää paineet alas.. ei pitäisi kaiken järjen mukaan mennä rikkaalle? kuhan pähkäilin..

            eri asia tietenkin jos ilmamittari on imupuolella..
            ----------------


            M20B20 ahdistusta

            Comment

            • M.Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 226
              • Lehtimäki/Seinäjoki

              #36
              olisko kellää antaa neuvoja tuolle bypassi asennuksen kanssa?? tuo toki lähelle kaasuläppää ahtoputkeen ja tuo ylimmäine nippa imusarjaan alipainetta varten, mutta mites tuo alimmainen pienempi nippa?? ja saakos tuosta jättää vaan auki tuon toisen lähön vai pitäiskö vetää tuohon turbon ja ilmanputsarin väliin? kiitoksia neuvoista!
              ja tuossa olis parikuvaa.. http://s693.photobucket.com/albums/vv296/Mikaky/
              e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
              e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
              e21 315i

              ex:
              e36 318is -94
              / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

              Comment

              • _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

                #37
                Jos Audin 1.8T (eikös tää semmonen ollut joka kyseessä?) on yhtään samanlainen kuin uudempi 2.0TFSI niin ei se kyllä uusia venttiileitä kaipaa, omassa ex A4 2.0TFSIssä laitoin BSR Intake kitin kiinni, eli samalla resonanssipöntöt sieltä ilmansuodattimelta lähti pois - ja meteli oli ihan turhankin kova.

                Sama vaikka parkkiksella käänteli autoa niin joka välissä ulahti by-passi (valehtelematta, naapurit ihmetteil mikä autoa riivaa), ja kaupunkiajossakin melko sihahdukset aina vaihteen vaihdossa.

                Ennenkun auton myin niin aloin jo vakavissaan miettiä vakioputsarin laittamista koska tuo ääni rupes rassaan hermoja, ja välistä sai hävetä kun risteyksestä lähti ihan rauhallisin elkein ja äänimaailma on kun heittäis saavillisen vettä kiukaalle konehuoneessa.


                Jos enempi kaipaa, onhan näitä myös dumppeja mitkä toimii sekä by-passina että dumppina, saapi ääntä sekä kuitenkin osan ilmasta jaettu takaisin kiertoon että lieveilmiöt pienenee.
                **********
                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                (ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                (ex. E39 540i '98)
                *

                Comment

                • mika44
                  Newbiemmer
                  • Dec 2009
                  • 18
                  • Suomi

                  #38
                  Löytyy tämmöne dumppi --> http://www.ahtoja.com/product/25/hks-style
                  sen saa myös kierrättäväksi, osaisko joku kertoo mite ne letkut pitää vetää?

                  Comment

                  • Gozilla
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 268
                    • Sipoo

                    #39
                    Originally posted by ice123 View Post
                    auto vaihtui tossa bemarista audiin. paljon puhutaan että audeihin ei kannata laittaa by bassin tilalle dumppii kun menee seokset sekasin
                    Tuskin tuo vaikuttaa käyntiin niinkään paljon kuin Katteihin ( eri asia on sitten jos poistat katitkin, tosin vaatii uutta softaa ettei kojelauta ole kuin joulukuusi ) Nimittäin joka ikinen kerta kun vaihdat menee "rikasta" seosta putkistoon ja se syttyy siellä palamaan, ja aina kun posahtaa niin tietää mitä Katit tykkää, no eihän ne tykkää...

                    Ja jos otat dumpin tai by bassin kokonaan pois niin saat ainakin hienot sakkaus äänet "Thsisihihihih" vaihdoissa, no jokainen voi kuvitella kun läppärunko menee kiinni ja painerintama jysähtää takasin kompuran siiville...Ei varmaan tykkää hyvää.

                    On myös olemassa hybridi Dumppeja/By basseja jotka vaihdettaessa pienellä kuormalla puhaltavat ilman takaisin kiertoon ja suuremmalla kuormalla suhauttavat ulos, nämä ovat yleensä myös portaattomasti säädettäviä.

                    Itse pitäisin sen vakio By bassin kiinni ja keskittyisin mielummin putsari puolelle, nimittäin kyllä se kohahdus tulee huomattavasti paremmin esiin pelkällä putsari modilla. Noita kartiosuodattimia en suosittele sinne konehuoneen puolelle, turha menettää heppoja sillä että kone vetää +60c lämmintä konehuoneen ilmaa, yleensä tulee aika hyvä kun oman puitsarikotelon moddaa järkevästi, ja auton toiminta ei häiriinny.

                    ps. omassa käyttiksessä nyt tupla By bassit, toimii hyvin. Oli kokeilussa myös tupla Dumpit...hauskinta oli se että joka kerta kun vaihtoi pikkasenkin suuremmalla kuormalla niin tuli aina flame putkista , oli pakko vaihtaa pois kun eukko ei suostunut enään ajaa autolla

                    Näitä Hybridejä myös Audeihin.

                    http://store.autospeed.com/Items/148...ve%20-%20Black
                    Last edited by Gozilla; 22-03-2010, 21:34.
                    M135 F21 2013
                    320d X-drive E90 2009





                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎