Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D siirtopumpun vaihto, miten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jbu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 70

    530D siirtopumpun vaihto, miten?

    Onkohan tuossa siirtopumpun vaihtamisessa jotain erityishuomioita? Esim. ilmausta tms.
    Vai onko se ihan vaan liittimet auki, uusi pumppu paikoilleen ja liittimet kiinni.
    -jbu
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Ei mitään ihmeellistä. Pohjan muovisuoja irti, pumpun liitin irti, letkukiristimet löysälle ja pumpun kiinnityspannan pultti irti. Kokoaminen käännetyssä järjestyksessä.

    PA-järjestelmän ilmaus: Virrat 2-asentoon ja odotellaan 60 sek, järjestelmä ilmaa itsensä. Voi toistaa, jos vielä näkyy kuplia suotimelta lähtevässä kirkkaassa PA-putkessa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jbu
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 70

      #3
      Kiitos. Tuli vielä mieleen. että mistä kannattaa pumppu hankkia. Vai onko niitä vain ns virallisina(hinnakkaina) saatavilla?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by jbu View Post
        Kiitos. Tuli vielä mieleen. että mistä kannattaa pumppu hankkia. Vai onko niitä vain ns virallisina(hinnakkaina) saatavilla?
        Eipä ole ainakaan minulle tullut vastaan tarvikeosana. Viime syksynä merkkiliikkeen tiskiltä 250€.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • ////3
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 399
          • Lahti

          #5
          Ainahan voi ostaa orkkispumpun jostain purkuautosta. Onhan se kyllä riski laittaa käytettyjäosia, onhan ne edullisempia. Etsimällä voi löytää hyvänkin käytetyn. Mieluiten ostat vaan sen orkkiksen uutena eipä tule ongelmia sen kanssa.
          Usvaa putkeen

          Comment

          • Juho_P
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 313
            • p-pohjanmaa

            #6
            mitenkähän tuo operaatio tapahtuu e61 korisessa autossa. päältä jo purin hilut pois edestä ja pumppu on "irti" mutta ei vain suostu antautumaan pois tankista.

            ei viitsisi liiallista voimaakaan käyttää jos sattuu olemaan taas niitä ns. tekniikkalajeja.
            pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Eipä ole ainakaan minulle tullut vastaan tarvikeosana. Viime syksynä merkkiliikkeen tiskiltä 250€.
              Kahalla on Bosch pummpua tarjolla. Eli varmaankin saa nykyään tarvikeliikkeistäkin.

              Hinta ei liene merkittävästi halvempi.
              Olli.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Rocla View Post
                Kahalla on Bosch pummpua tarjolla. Eli varmaankin saa nykyään tarvikeliikkeistäkin.

                Hinta ei liene merkittävästi halvempi.
                Ettei olis TDS:n pumppu? Orkkishan ei ole bosch, miten tosta on mahdettu varmistaa että tuotto on sopiva?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1321
                  • Tornio

                  #9
                  pumppu ??

                  Originally posted by Juho_P View Post
                  mitenkähän tuo operaatio tapahtuu e61 korisessa autossa. päältä jo purin hilut pois edestä ja pumppu on "irti" mutta ei vain suostu antautumaan pois tankista.

                  ei viitsisi liiallista voimaakaan käyttää jos sattuu olemaan taas niitä ns. tekniikkalajeja.
                  Otitkos vasemmanpuoleisen luukun auki ??
                  Sieltä pitää ensin löysätä letkut ja mittarin johdonpistoke irti siitä vasemmanpuolen
                  luukussa olevasta muovimötikästä.
                  Sitten takapenkin selkänojat kannattaa suojata kokonaan muovilla ellei tykkää dieselin hajusta.
                  Pumppua pois ottaessa kannattaa sitoa vetolanka vasemmalta puolen putkien mukaan
                  ennen kuin vetää sen pumpun oikealta puolen pois.

                  Ja poisveto asento tuolle putki/pumppu hässäkälle on kallistettuna auton keulaanpäin
                  Takaisin asennuksessa olisi hyvä olla yksi käsipari kaverina helpottaa kummasti.
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    #10
                    Omaan -03 malliseen 530dA vermeeseen ostin varmaan parisen kuukautta sitten siirtopumpun Autoasi-liikkeestä tarvikkeena. Hinta oli 190 euroa, eli on se hintsusti halvempi ku marmorilla mikäli se siellä maksaa 250 jörötsiä.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #11
                      Tässä topicissa puhutaan nyt kahdesta aivan eri asiasta. Juho P:n viesti kannattaisi varmaan siirtää omaksi keskusteluksi.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Ettei olis TDS:n pumppu? Orkkishan ei ole bosch, miten tosta on mahdettu varmistaa että tuotto on sopiva?
                        No sen perusteella, että luettelo erittelee tuon pumpun sopivaksi 530d malliin muttei 525tds malliin, niin voisi päätellä ettei se ole tds:n vaan 530d:n pumppu

                        Tuoton varmistamisesta en tiedä, mutta luulisi sen samalla tapetilla olevan, eikai sitä väärää osaa voi loputtomiin myydä edes tarvikkeena.


                        EDIT eikös m57 moottorisessa ole 2 siirtopummpua ja m51 moottorisessa vain 1 joista tankissa sijaitseva on molemmissa sama?
                        Olli.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Ok, joskus selattiin vaan paikallisessa noita, eikä se antanut kuin yhden pumpun autoon jonka merkki oli bosch -> meinattiin sitten ettei ole M57 pumppu. Arvaamalla mentiin

                          edit: Joo m57 = tankissa kierrätyspumppu pienellä paineella, auton alla paineenkorotus -> 3-4bar. Siitä en tiedä onko sama tankissa tossa vanhassa, toi uudemman ei ainakaan tuuppaa kuin jotain barin kymmenyksiä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1321
                            • Tornio

                            #14
                            siirtopumput Exx mallin mukaan ??

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tässä topicissa puhutaan nyt kahdesta aivan eri asiasta. Juho P:n viesti kannattaisi varmaan siirtää omaksi keskusteluksi.
                            Tarkoitatko ettei sotketa E39 ja E60/61 siirtopumppuja samaan topiciin ??
                            Vai jotain aivan muuta ??
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by e46touring View Post
                              Tarkoitatko ettei sotketa E39 ja E60/61 siirtopumppuja samaan topiciin ??
                              Vai jotain aivan muuta ??
                              Yleensä kun täällä puhutaan esim. m57 siirtopumpusta tarkoitetaan sitä kuskin kohdalla auton alla olevaa pumppua, Juho P taas kyseli siitä tankkipumpun vaihdosta joka on eri asia ja aiheuttaa eri ongelmia.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎