Originally posted by KATKU
View Post
Suoritin vaihdon Espoon Laakkosella. Vaihto oli kaksi vaiheinen prosessi:
1.Vaihe
Laatikko tyhjäksi ja uudet öljyt sisään. (Täyttö oli aika hidasta kun välillä käytettiin autoa ja taas lisättiin öljyä, ym...) Pyynnöstäni laitettiin pieni ylitäyttö. Kaikki tämä maksoi noin vähän yli 100€.
Vaihdon jälkeen ajelin noin 1000km (puhdistusvaihe) ja sitten suoritimme toisen vaiheen.
2.Vaihe
Laatikko tyhjäksi ja sitten aukaistiin laatikon "kansi". (Kannattaa antaa öljyn valua vielä aukaisun jälkeen). Laatikon kannessa oli jokin magneetti mikä kerää kaiken metallipölyn laatikosta. Se kannattaa putsata kunnolla. Oli aika mössö kerros paskaa kertynyt siihen... Sitten vain vaihdettiin suodatin/sihti laatikkoon ja laatikko kiinni, sekä taas täyteen vähitellen. Pyysin tässäkin täytössä laittamaan maximi määrän. Tämä vaihe maksoi vähän yli 200€.
Laatikko on toiminut erittäin hyvin tämän jälkeen. Pitää paljon paremmin, on pehmeämpi ja mikä tärkeintä, nykiminen loppui 4 ja 5 vaihteella.
Comment