IX:stä takaveto?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mizeka
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 10
    • vaasa

    #1

    IX:stä takaveto?

    elikkä mitä joudun vaihtaan? Leimaan ei tarvi saada.
    Mitsubishi Evolution IV
    BMW e34 M5

    ex. bmw e30 325ix
    bmw e30 320 cabrio
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Mikä ix?

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1889
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Eka arvaus: Tavallinen vaihdelaatikko, missä ei ole jakolaatikkoa ja ehkä sitten kardaani.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1770
        • Honkajoki

        #4
        myy se ix ja osta takaveto
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2098
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by okko View Post
          myy se ix ja osta takaveto

          Eikai nyt ihan kaikkia auton osia tarvitse vaihtaa..
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Eka arvaus: Tavallinen vaihdelaatikko, missä ei ole jakolaatikkoa ja ehkä sitten kardaani.
            pitää vaihtaa myös etutolpat koska laakereita ei voi jättää ilman vetareita. ellei sit jätä murroksia pelkästää mut ... hoh
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • Mystinen
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1206
              • Kehä3

              #7
              Tyhmä kysymys mut.. Minkälaisia tehoja noi nelivedot kestää? Miten kestää vakio jakolaatikko ennen ku alkaa porsia? :think

              Vaparien virittäminen on säälittävää
              350hp/480Nm@0,666bar
              xxxhp/670Nm@1,6bar
              - Mystinen.Fi -
              -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

              Comment

              • Rossifumi
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1030
                • Hamina

                #8
                Originally posted by Mystinen View Post
                Tyhmä kysymys mut.. Minkälaisia tehoja noi nelivedot kestää? Miten kestää vakio jakolaatikko ennen ku alkaa porsia? :think
                Tarkkoja tietoja en osaa antaa mutta käsittääkseni on noita varsinkin 325:sta menny jopa vakiotehoilla. (veikkaan että systeemillä kaasu pohjaan ja kytkin ylös).
                Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                Comment

                • Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Rossifumi View Post
                  Tarkkoja tietoja en osaa antaa mutta käsittääkseni on noita varsinkin 325:sta menny jopa vakiotehoilla. (veikkaan että systeemillä kaasu pohjaan ja kytkin ylös).
                  Niitä etukardaaneja menee jos ei ole jatkettu, tuskin itse jakolaatikon sisuksia kukaan on vakioteholla särkenyt. Paitsi tietysti lukkoja, kun pitää väkisin olla tuninkin nimissä edessä ja takana erikokoiset renkaat/vanteet.

                  Alkuperäiseen kysymykseen, jos ix:n muuttaa takavedoksi niin ainakin jakolaatikko pitää poistaa välistä, samalla lähtee etukardaani ja takakardaani on vaihdettava pidempään. En mene takuuseen sopiiko takakardaani suoraan vaihdelaatikkoon, vai onko ulostuloakselikin erilainen. Etupäähän jäisi tässä vaiheessa pyörimään etuperä sekä vetarit. Nämä jos tahtoo pois, pitää vaihtaa etutolpat tai purkaa vetarit ja jättää niiden päät pyörimään napaan, koska se tosiaan kiristää pyöränlaakerin paikoilleen. Etutolppien vaihtokaan ei välttämättä mene ihan heittämällä, vaan saattaisi taas vaatia ohjaustehostimen/raidetangon muutoksia, se kun on nelivedossa eri puolella alapalkkia kuin takavedon vastaava.

                  Kaikkineen hommassa ei IMO ole mitään järkeä, ennemmin myy sen nelivedon hyvään kotiin ja hankkii tilalle jo tehtaalta takavetona lähteneen auton. Vaihdettavien osien määrä kasvaa melko älyttömäksi, jos homman kunnolla tekee.
                  Eioo penaria alla enää.. :(

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Edelleen, mikä ix? e30 vai e34? Pikkuisen eri asia.

                    Comment

                    • Tukste
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 357
                      • Kouvola, Finland

                      #11
                      Vaihdelaatikossa on tosiaan erilainen ulostulo eli ei kay suoraan kardaaniin, joutuu takavetosen laatikosta ottaa sen tumpin siihen.

                      535d M-sport -07
                      Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                      325ix turbo -88 (projekti)

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2194
                        • kaustinen

                        #12
                        Mitenkähän toi etutolppien vaihto onnistuu kun iskaritornit on ainakin erimoiset ix/normi e30?
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1889
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Originally posted by Meisseli View Post
                          Kaikkineen hommassa ei IMO ole mitään järkeä, ennemmin myy sen nelivedon hyvään kotiin ja hankkii tilalle jo tehtaalta takavetona lähteneen auton. Vaihdettavien osien määrä kasvaa melko älyttömäksi, jos homman kunnolla tekee.
                          Tämä lienee helpoin (ja ehkä jopa halvin) ratkaisu. Mutta, jos sen välttämäti haluaa tehdä, niin jakolaatikko (ja etukardaani) pois ja takakardaani sopivaksi. Mitä se sitten vaatiikaan, mutta vähintään nuo. Pyörikööt ne etupään hilut siellä omiaan, mitäs haittaa niistä on. Jos niistäkin haluaa eroon, niin ks. yllä...

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            #14
                            Originally posted by sirkus View Post
                            Mitenkähän toi etutolppien vaihto onnistuu kun iskaritornit on ainakin erimoiset ix/normi e30?
                            ja tolpat jos vaihtaa niin sit saa varmaan vaihtaa koko alatukivarren ja tämän myötä se keulan palkki jossa alatukivarsi on kiinni...:think

                            ja mitenköhän tosiaan normaali tolpat menis sinne pystöön niin kuin alkuperäiset.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Täällä te pauhaatte e30:sen iskareista, vaikka ette edes tiedä mikä ix kyseessä!

                              Jos e34, niin ottaa konehuoneesta yhden sulakkeen pois ja avot, takaveto! Ei tartte saatana koko autoa purkaa eto homman takia.

                              Comment

                              Working...
                              X