joo eli ongelma on semmonen että kylmänä pelaa mutta vähän ajan päästä rupeaa kylä ajussa pätkimään ihan kuin virrat menis hetkeksi poikki. matka ajossa pelaa. eilenkin teki niin että kun lähti kiihdyttämään ni vaikka kaasu oli pohjassa ni auto ei vastannu kaasuun yhtään, pidin vain kaasua pohjassa yhtäkkiä auto taas veti. taajama ajossa se tekee melko usein tota. ei kärsi heti pistää kaasua reilummin ku heti pätkii, pitää koittaa pinta kaasulla kiihdyttää. huoltamolla ei antanut vikakoodia mutta epäilivät kampiakselin asentotunnistinta mutta en itse jaksa oikein siihen uskoa. apua siis kaivataan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw 525 24v -91 pätkii!!
Collapse
X
-
Eihän venttiilikannentiiviste vuoda? Sen vuotamat öljyt valuu yleensä tulppien koloihin, ja voi aiheuttaa pätkimistä. Kaukaa haettu, muttei maksa mitään tarkistaa.Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Kampiakselinasentoanturi voi hyvinkin saada tuollaista pätkimistä aikaan. Omasta vastaavasta tuo anturi meni siten, että aluksi pätki satunnaisesti ja sen jälkeen sammuili suoraan ajosta. Rikkinäisellä anturilla kone ei lähde käymään, koska ohjauselektroniikka ei "tiedä" että kone pyörii. Varsin helppo osa vaihtaa, eikä kovin kalliskaan, edes merkkiliikkeessä. Vikakoodit lukemalla pitäisi selvitä onko tämä anturi viallinen.
Toinen potentiaalinen paikka on puolat; joko tulppien syvennöksissä vettä tai öljyä, tai sitten viallinen puola tai useampi. Tuo ylimääräinen töhnä tulppien ympärillä helppo todeta katsomalla. Puolista ei tuon ikäisessä tule vikakoodia, joten vaatii oskilloskoopin käyttöä ja pätevää kaveria tulkitsemaan näkemäänsä. Tosin puolien kunnosta saa viitettä kun vertailee tulppien ulkonäköä toisiinsa.
Tietysti vika voi olla monessa muussakin paikassa, mutta nämä pari tuli noin alkuun mieleen.
Comment
-
-
Originally posted by Rahtari69 View Postjoo se semmonen terävä töppäys että pari kertaa on tullu torvea painettua sen töppäyksen takia. toisinaan se kans sammuu tyhjäkäynnillä ja välillä lähtee vähä huonosti käyntiin, joutuu pari kertaa starttaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostKampiakselinasentoanturi voi hyvinkin saada tuollaista pätkimistä aikaan. Omasta vastaavasta tuo anturi meni siten, että aluksi pätki satunnaisesti ja sen jälkeen sammuili suoraan ajosta. Rikkinäisellä anturilla kone ei lähde käymään, koska ohjauselektroniikka ei "tiedä" että kone pyörii. Varsin helppo osa vaihtaa, eikä kovin kalliskaan, edes merkkiliikkeessä. Vikakoodit lukemalla pitäisi selvitä onko tämä anturi viallinen.
.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostKampiakselinasentoanturi ei kuullema jätä muistiin vikakoodia; näin merkiliikkeessä sanottu. Vaan jos se rikki pitäs olla ns vika päällä mittarissa.
Comment
-
-
Kokeile vaihtamalla se päärele, maksaa noin 20€.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Rahtari69 View Postsiinäkö vois olla vika? äsken se oireili sillälailla että ei pystynyt ajamaan pinta kaasulla ku heti ihan niinkuin ois katkaissu polttoaine syötön mutta vähän aikaa ajettua pysty taas ajamaan pintakaasulla.
Ootko ne tulpat/puolat käyny läpi? Ei välttämättä paras idea ajaa kunnes pirssi pysähtyy..
Comment
-
Comment