Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 525 24v -91 pätkii!!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahtari69
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 13

    bmw 525 24v -91 pätkii!!

    joo eli ongelma on semmonen että kylmänä pelaa mutta vähän ajan päästä rupeaa kylä ajussa pätkimään ihan kuin virrat menis hetkeksi poikki. matka ajossa pelaa. eilenkin teki niin että kun lähti kiihdyttämään ni vaikka kaasu oli pohjassa ni auto ei vastannu kaasuun yhtään, pidin vain kaasua pohjassa yhtäkkiä auto taas veti. taajama ajossa se tekee melko usein tota. ei kärsi heti pistää kaasua reilummin ku heti pätkii, pitää koittaa pinta kaasulla kiihdyttää. huoltamolla ei antanut vikakoodia mutta epäilivät kampiakselin asentotunnistinta mutta en itse jaksa oikein siihen uskoa. apua siis kaivataan.
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #2
    Onko pätkiminen terävää ts. kun jarrunpäälle hyppäis vai sellaista puutumista ja että vaikka painaa kaasua auto ei kulje ja tehot häviää samantien.

    Terävä nykiminen yleensä viittaa sytkään ja se puutuminen ja hyytyminen bensapuoleen

    Comment

    • Jusaus
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1124
      • Kajaani

      #3
      Eihän venttiilikannentiiviste vuoda? Sen vuotamat öljyt valuu yleensä tulppien koloihin, ja voi aiheuttaa pätkimistä. Kaukaa haettu, muttei maksa mitään tarkistaa.
      Nyk: GSX1300R -00
      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
      ---------------------------------------------
      -Official member of BTCF-Sauna Team-
      ---------------------------------------------

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #4
        Kampiakselinasentoanturi voi hyvinkin saada tuollaista pätkimistä aikaan. Omasta vastaavasta tuo anturi meni siten, että aluksi pätki satunnaisesti ja sen jälkeen sammuili suoraan ajosta. Rikkinäisellä anturilla kone ei lähde käymään, koska ohjauselektroniikka ei "tiedä" että kone pyörii. Varsin helppo osa vaihtaa, eikä kovin kalliskaan, edes merkkiliikkeessä. Vikakoodit lukemalla pitäisi selvitä onko tämä anturi viallinen.

        Toinen potentiaalinen paikka on puolat; joko tulppien syvennöksissä vettä tai öljyä, tai sitten viallinen puola tai useampi. Tuo ylimääräinen töhnä tulppien ympärillä helppo todeta katsomalla. Puolista ei tuon ikäisessä tule vikakoodia, joten vaatii oskilloskoopin käyttöä ja pätevää kaveria tulkitsemaan näkemäänsä. Tosin puolien kunnosta saa viitettä kun vertailee tulppien ulkonäköä toisiinsa.

        Tietysti vika voi olla monessa muussakin paikassa, mutta nämä pari tuli noin alkuun mieleen.
        Last edited by Tojopa; 07-06-2007, 11:26. Reason: typo

        Comment

        • Rahtari69
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 13

          #5
          joo se semmonen terävä töppäys että pari kertaa on tullu torvea painettua sen töppäyksen takia. toisinaan se kans sammuu tyhjäkäynnillä ja välillä lähtee vähä huonosti käyntiin, joutuu pari kertaa starttaamaan.

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Rahtari69 View Post
            joo se semmonen terävä töppäys että pari kertaa on tullu torvea painettua sen töppäyksen takia. toisinaan se kans sammuu tyhjäkäynnillä ja välillä lähtee vähä huonosti käyntiin, joutuu pari kertaa starttaamaan.
            Oireet kyllä sopii omaan autoon silloin kun tuo ka-anturi oli menossa finaaliin. Tosin siitä löytyi kyllä vikakoodi muistista..

            Comment

            • Rahtari69
              Newbiemmer
              • Apr 2007
              • 13

              #7
              tuossa se ei antanu ku kävin pari viikkoa sitten luetuttamassa mutta jos kävis uudelleen ni jos se sattus nyt vaikka näkymään ku tuntuu että pätkiminen vain pahenee.

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                No katsoitko sytytystulppien kolot?

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Kampiakselinasentoanturi voi hyvinkin saada tuollaista pätkimistä aikaan. Omasta vastaavasta tuo anturi meni siten, että aluksi pätki satunnaisesti ja sen jälkeen sammuili suoraan ajosta. Rikkinäisellä anturilla kone ei lähde käymään, koska ohjauselektroniikka ei "tiedä" että kone pyörii. Varsin helppo osa vaihtaa, eikä kovin kalliskaan, edes merkkiliikkeessä. Vikakoodit lukemalla pitäisi selvitä onko tämä anturi viallinen.
                  .
                  Kampiakselinasentoanturi ei kuullema jätä muistiin vikakoodia; näin merkiliikkeessä sanottu. Vaan jos se rikki pitäs olla ns vika päällä mittarissa.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by 540iAV8 View Post
                    Kampiakselinasentoanturi ei kuullema jätä muistiin vikakoodia; näin merkiliikkeessä sanottu. Vaan jos se rikki pitäs olla ns vika päällä mittarissa.
                    Mulla vikakoodi jäi muistiin sen jälkeen kun auto ekan kerran sammu vauhdista tuohon anturivikaan, ennen sitä ei näkynyt. Nollasin ja luin koodeja sitten pitkin päivää, ja vikakoodi näkyi kun vika oli "päällä". Toi anturi meni ainakin mulla päivän aikana ns. finaaliin, ja vaati vaihdon. Satunnaisia pätkimisiä oli sitten sitä ennen jo parisen kuukautta, mutta loppu oli nopea.

                    Comment

                    • Rahtari69
                      Newbiemmer
                      • Apr 2007
                      • 13

                      #11
                      anturi vaihettu eikä korjautunut sillä. voisko vika olla ilmamassamittarissa?

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Kokeile vaihtamalla se päärele, maksaa noin 20€.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Rahtari69
                          Newbiemmer
                          • Apr 2007
                          • 13

                          #13
                          siinäkö vois olla vika? äsken se oireili sillälailla että ei pystynyt ajamaan pinta kaasulla ku heti ihan niinkuin ois katkaissu polttoaine syötön mutta vähän aikaa ajettua pysty taas ajamaan pintakaasulla.

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Rahtari69 View Post
                            siinäkö vois olla vika? äsken se oireili sillälailla että ei pystynyt ajamaan pinta kaasulla ku heti ihan niinkuin ois katkaissu polttoaine syötön mutta vähän aikaa ajettua pysty taas ajamaan pintakaasulla.

                            Ootko ne tulpat/puolat käyny läpi? Ei välttämättä paras idea ajaa kunnes pirssi pysähtyy..

                            Comment

                            • Rahtari69
                              Newbiemmer
                              • Apr 2007
                              • 13

                              #15
                              vika korjattu. puola oli rikki.

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎