Announcement

Collapse
No announcement yet.

rosteriputkiston teko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toffe_Vsa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 152
    • Vaasa

    rosteriputkiston teko

    voiko 2mm seinämäpaksusesta rosteri putkesta tekee putkiston?
    on kyl perkeleeen painavaa mutta mutta...
    ainahan sitä voi, mutta kannattaako?
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Miksi ei vois?eiköhän tuo ole melko normi paksuista.Mulla on saman paksuista itelläkin ja oli muuten huomattavasti kevyempää kuin tuo 540i orkkisputkisto!
    Eipä tarvi vuosiin ajatella,että missäköhän hapessa se putkisto on
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

    Comment

    • Toffe_Vsa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 152
      • Vaasa

      #3
      juujuu no eiköhän tosta si pitääs tehä
      silloon ku koitin sitä putkenpätkää tuntu vaa niin painavalle.

      Comment

      • xtech
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 356
        • savonlinna

        #4
        itsellä suunnitteilla 2x2 tuumainen haponkestävä putkisto..se vasta kestävää onkin
        sigpic

        e30 2,7

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          kannattaa sitten muistaa jättää riittävästi venymis varoja, ettei repeä mistään saumat... turpoaa lämmetessään hiukan eri malliin mitä normi rauta. :think
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Toffe_Vsa
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 152
            • Vaasa

            #6
            jees kiitos vinkistä!
            ku just turbo konetta oon rakentamassa

            joo ei mitän maanantaina hakemaan tota putkee

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              alkuperäiset putkistot tuppaa olemaan kattien ja useiden vaimentimien vuoksi hyvinkin paljon painavempia kuin järeemmästä tavarasta tehty putki yhdellä vaimentimella
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • Haggis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1570
                • Wackyland

                #8
                Nyt ois pakoputkisto osittain ainakin vaihtokunnossa ja ajattelin kysellä mielipiteitä mitä kannattaisi tehdä asialle.

                Eli tilanne on että takavaimennin on pari vuotta sitten vaihdettu Magnaflow rosteriseen läpivirtaavaan vaimentimeen. Pakosarjakin on ilmeisesti hyvässä kunnossa. Mutta nyt huomasin keskimmäisessä vaimentimessa reidän joten se pitää ainakin vaihtaa. Myös kattien kunto/tukkoisuus huollestuttaa kun eivät näytä enään niin uusilta ja autolla on ajettu 315tkm.

                Mietinnässä on nyt siis että kannattaako vaihtaa katit ja toi reikäivaimennin rosterisiin ja pitäskö vielä laittaa väliputketkin rosteria? Hyödyt/Haitat?
                Autona siis 525 24v vm.91
                Käyttis:Kia Optima TF

                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                Comment

                • Haggis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1570
                  • Wackyland

                  #9
                  Kellään mielipiteitä asiasta?
                  Käyttis:Kia Optima TF

                  Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Haggis View Post
                    Nyt ois pakoputkisto osittain ainakin vaihtokunnossa ja ajattelin kysellä mielipiteitä mitä kannattaisi tehdä asialle.

                    Eli tilanne on että takavaimennin on pari vuotta sitten vaihdettu Magnaflow rosteriseen läpivirtaavaan vaimentimeen. Pakosarjakin on ilmeisesti hyvässä kunnossa. Mutta nyt huomasin keskimmäisessä vaimentimessa reidän joten se pitää ainakin vaihtaa. Myös kattien kunto/tukkoisuus huollestuttaa kun eivät näytä enään niin uusilta ja autolla on ajettu 315tkm.

                    Mietinnässä on nyt siis että kannattaako vaihtaa katit ja toi reikäivaimennin rosterisiin ja pitäskö vielä laittaa väliputketkin rosteria? Hyödyt/Haitat?
                    Autona siis 525 24v vm.91
                    No sehän nyt riippuu ihan siitä paljonko haluat rahaa upottaa tuohon...ja sitä nyt tuskin kukaan muu tietää? Eiköhän ne katit asiansa aja jos päästöistä menee läpi, eivätkä helise.

                    Jos paalua löytyy niin mikä ettei. haittana vois pitää rahanmenoa, kyllähän tuommosen vaimentimen nyt vielä hitsaa kuntoon? Hyötyinä tietysti ruostumattomuus ja äänet, mitkä tosin voi nekin lukea negatiivisiin puoliin ihmisestä riippuen.

                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      #11
                      Ilmeisesti kattien,vaimentimen ja väliputkien vaihtaminen rosterisiin ei vaikuta niinkään ääneen jos ei laita läpivirtaavia?
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        #12
                        itekki miettiny tuota putkisto hommaa.. jos ei tuota nyt kukaan osta niin jotain näpryytä tarttis keksiä:think kaverin kanssa mietitty kannattaako tehä vaan katista taakse päin, välissä olevat todella ahdistavan näköset vaimentimet korvaava putki (takavaimennin teitysti jäis)? vai siihen myös katin korvausputki?! onko vaikutusta niin paljon et kannattaa alkaa kikkailee joka katsastukeen putkien kanssa:think minkä kokoisesta putkesta tommoseen m52b25 koneelliseen kannattaa putkistoa alkaa tekemään jos tekee vaan katilta tai jos sit tekee myös sen katin korvaavan? helpompi olis huomattavasti tehdä katista taaksepäin ku ennen kattia tais tulla kahdella putkella ja siitä sit yhdisty?



                        tossa vielä kuva.. eli tommonen pätkä vaan tulis katilta asti + sitten tietysti sen välivaimentajan verran vielä lisäksi mut siitä en kyllä semmosta kuvaa löytäny että sekin olis kuvassa... kiitos jos joku osaa sanoo tai on tämmösen tehny
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • Powr
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2008
                          • 1589
                          • Kankaanpää

                          #13
                          Mitäs ko tossa 325:sessa on putkisto kahdella putkella, että jos sen tekis melkein samanlailla, mutta jos yhdistäis sen lambdan kohdalta ja sitten jakais taas kahdelle vaimentimelle jotka jatkuisivat kahdelle eri takavaimentimelle asti. Olipas vaikeasti selitetty, mutta hyvä jos ymmärsitte


                          Eli riittääkö kaksi vaimenninta jos jättää katit pois? Vai riittääkö taas pelkästään yksi vaimennin? Saako noita x-pipeja jostain kokonaan rosterisena? Ja mistä hommaatte rosteriputkea? Vois tilata firman kautta, mutta ei oikein tarvetta monelle kilometrille
                          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                          Comment

                          • Alpina E34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1122
                            • Masku

                            #14
                            Kesäautoon (2,8l suora kutonen) tein peltipakosarjalta loppuun asti 2x2" putket kaksilla läpivirtaavilla vaimentimilla. Taivutukset ei oikein onnistuneet, kun ei ollut rst-putkelle sopivia lestejä taivituskoneessa. Muuten onnistui ihan hyvin ja kutosen äänet on just sopivat. Putket käy yhdessä peltisarjan jälkeen siinä etujalkatilojen kohdilla.





                            Tuossa 535:ssa on taas alkuperäinen putki kateille asti, josta lähtee rst-putket Eisenmannin takavaimentimelle. Siis ei ole sitä helvetin painavaa ja kookasta välivaimenninta ollenkaan. Äänet ei silti ole häiritsevän kovat, vaan aikalailla sopivat.
                            E34 Lenz 536ds -89

                            E34 osille tarve:
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                            Originally posted by T3
                            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎