Miksi ei vois?eiköhän tuo ole melko normi paksuista.Mulla on saman paksuista itelläkin ja oli muuten huomattavasti kevyempää kuin tuo 540i orkkisputkisto!
Eipä tarvi vuosiin ajatella,että missäköhän hapessa se putkisto on
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
kannattaa sitten muistaa jättää riittävästi venymis varoja, ettei repeä mistään saumat... turpoaa lämmetessään hiukan eri malliin mitä normi rauta. :think
alkuperäiset putkistot tuppaa olemaan kattien ja useiden vaimentimien vuoksi hyvinkin paljon painavempia kuin järeemmästä tavarasta tehty putki yhdellä vaimentimella
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Nyt ois pakoputkisto osittain ainakin vaihtokunnossa ja ajattelin kysellä mielipiteitä mitä kannattaisi tehdä asialle.
Eli tilanne on että takavaimennin on pari vuotta sitten vaihdettu Magnaflow rosteriseen läpivirtaavaan vaimentimeen. Pakosarjakin on ilmeisesti hyvässä kunnossa. Mutta nyt huomasin keskimmäisessä vaimentimessa reidän joten se pitää ainakin vaihtaa. Myös kattien kunto/tukkoisuus huollestuttaa kun eivät näytä enään niin uusilta ja autolla on ajettu 315tkm.
Mietinnässä on nyt siis että kannattaako vaihtaa katit ja toi reikäivaimennin rosterisiin ja pitäskö vielä laittaa väliputketkin rosteria? Hyödyt/Haitat?
Autona siis 525 24v vm.91
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Nyt ois pakoputkisto osittain ainakin vaihtokunnossa ja ajattelin kysellä mielipiteitä mitä kannattaisi tehdä asialle.
Eli tilanne on että takavaimennin on pari vuotta sitten vaihdettu Magnaflow rosteriseen läpivirtaavaan vaimentimeen. Pakosarjakin on ilmeisesti hyvässä kunnossa. Mutta nyt huomasin keskimmäisessä vaimentimessa reidän joten se pitää ainakin vaihtaa. Myös kattien kunto/tukkoisuus huollestuttaa kun eivät näytä enään niin uusilta ja autolla on ajettu 315tkm.
Mietinnässä on nyt siis että kannattaako vaihtaa katit ja toi reikäivaimennin rosterisiin ja pitäskö vielä laittaa väliputketkin rosteria? Hyödyt/Haitat?
Autona siis 525 24v vm.91
No sehän nyt riippuu ihan siitä paljonko haluat rahaa upottaa tuohon...ja sitä nyt tuskin kukaan muu tietää? Eiköhän ne katit asiansa aja jos päästöistä menee läpi, eivätkä helise.
Jos paalua löytyy niin mikä ettei. haittana vois pitää rahanmenoa, kyllähän tuommosen vaimentimen nyt vielä hitsaa kuntoon? Hyötyinä tietysti ruostumattomuus ja äänet, mitkä tosin voi nekin lukea negatiivisiin puoliin ihmisestä riippuen.
itekki miettiny tuota putkisto hommaa.. jos ei tuota nyt kukaan osta niin jotain näpryytä tarttis keksiä:think kaverin kanssa mietitty kannattaako tehä vaan katista taakse päin, välissä olevat todella ahdistavan näköset vaimentimet korvaava putki (takavaimennin teitysti jäis)? vai siihen myös katin korvausputki?! onko vaikutusta niin paljon et kannattaa alkaa kikkailee joka katsastukeen putkien kanssa:think minkä kokoisesta putkesta tommoseen m52b25 koneelliseen kannattaa putkistoa alkaa tekemään jos tekee vaan katilta tai jos sit tekee myös sen katin korvaavan? helpompi olis huomattavasti tehdä katista taaksepäin ku ennen kattia tais tulla kahdella putkella ja siitä sit yhdisty?
tossa vielä kuva.. eli tommonen pätkä vaan tulis katilta asti + sitten tietysti sen välivaimentajan verran vielä lisäksi mut siitä en kyllä semmosta kuvaa löytäny että sekin olis kuvassa... kiitos jos joku osaa sanoo tai on tämmösen tehny
Mitäs ko tossa 325:sessa on putkisto kahdella putkella, että jos sen tekis melkein samanlailla, mutta jos yhdistäis sen lambdan kohdalta ja sitten jakais taas kahdelle vaimentimelle jotka jatkuisivat kahdelle eri takavaimentimelle asti. Olipas vaikeasti selitetty, mutta hyvä jos ymmärsitte
Eli riittääkö kaksi vaimenninta jos jättää katit pois? Vai riittääkö taas pelkästään yksi vaimennin? Saako noita x-pipeja jostain kokonaan rosterisena? Ja mistä hommaatte rosteriputkea? Vois tilata firman kautta, mutta ei oikein tarvetta monelle kilometrille
"My wheelbolts requiremore torque than your Hondamakes..."
Kesäautoon (2,8l suora kutonen) tein peltipakosarjalta loppuun asti 2x2" putket kaksilla läpivirtaavilla vaimentimilla. Taivutukset ei oikein onnistuneet, kun ei ollut rst-putkelle sopivia lestejä taivituskoneessa. Muuten onnistui ihan hyvin ja kutosen äänet on just sopivat. Putket käy yhdessä peltisarjan jälkeen siinä etujalkatilojen kohdilla.
Tuossa 535:ssa on taas alkuperäinen putki kateille asti, josta lähtee rst-putket Eisenmannin takavaimentimelle. Siis ei ole sitä helvetin painavaa ja kookasta välivaimenninta ollenkaan. Äänet ei silti ole häiritsevän kovat, vaan aikalailla sopivat.
Comment