Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW M5 dynottaminen (DSC ongelmat)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1805
    • Riihimäki

    BMW M5 dynottaminen (DSC ongelmat)

    Eli homma selkeä, pitäisi tuo saada dynotettua.

    Alkutilanne seuraava. Dynotettu dsc kerran painettuna (eli valo palaa mittarissa) + sportti päällä, jolloin dynottaessa autoon syttyy airbag valo, (!) valo sekä tulee ilmoitus 'tyre pressure control inactive'. Ongelmana että rajotin on päällä 5600rpm ja matka katkeaa tuohon täysin.
    [edit: dynotettu useammalla vedolla ja usealla eri vaihteella.. sama homma]

    Pitkään DSC:tä painamalla valo tulee ensin päälle ja sammuu noin 10sek. päästä.
    Tilanne siis silloin kuten: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/131049

    Eli millä tuosta saa nuo kaikki safetyt pois päältä jotta dynottaminen onnistuu? Juhis tuota kuskin puolen ABS anturin irroittamista ehdotti, mutta luulisi tuohon olevan joku oikea konstikin? Miten noita nappeja pitää painella tai saako tuon pelkällä sulakkeen irroituksella?

    Auto on 5/2000.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11727
    • Kouvola

    #2
    En nyt varsinaisesti tiedä mitään ratkaisua tohon DSC ongelmaan, mutta voisin suositella Tepalmet Motorsportillakin käytössä olevaa Rototest-dynoa josset muuten saa tehoja mitattua...

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1805
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by Esko View Post
      En nyt varsinaisesti tiedä mitään ratkaisua tohon DSC ongelmaan, mutta voisin suositella Tepalmet Motorsportillakin käytössä olevaa Rototest-dynoa josset muuten saa tehoja mitattua...
      Tuskin muuttaa ongelmaa kun ilmeisesti softa lyö safetyjä päälle kun eturenkaat ei pyöri. Rototesti ei taida erota mitenkään muuten kun kiinnitykseltään?

      Comment

      • Exorcist
        Wax on - Wax off
        • Dec 2004
        • 1805
        • Riihimäki

        #4
        Jaahas..
        Löytyi sitten nopeasti mahdollinen ratkaisu harmittaneeseen ongelmaan:

        "Pulling fuses 17 & 30 will shut DSC and ABS down completely. That is the procedure for dyno-testing.

        It will light warning lights, but those turn off after you put the fuses back, and drive a few hundered yards.

        This is for dyno testing. Driving with the fuses pulled on roads is plain stupid."

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11727
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Exorcist View Post
          Tuskin muuttaa ongelmaa kun ilmeisesti softa lyö safetyjä päälle kun eturenkaat ei pyöri. Rototesti ei taida erota mitenkään muuten kun kiinnitykseltään?
          Ahaa siitä siis kiinni. No ei tuo rototest paljonkaan siinä mielessä tarjoa sitten mitään uutta ongelmaan

          Comment

          • suffeli
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 559
            • JKL

            #6
            Sit kun saat tulokset, niin pistäppäs käppyrät näkyville!
            ------
            G31 530d

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              ..Tai otat abs yksiköstä töpselin irti
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2098
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by Exorcist View Post
                Rototesti ei taida erota mitenkään muuten kun kiinnitykseltään?
                Itseasiassa eroaa paljonkin inertiadynosta.
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                --=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

                Comment

                • em_trino
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 50

                  #9
                  Originally posted by Exorcist View Post
                  Eli homma selkeä, pitäisi tuo saada dynotettua.

                  Alkutilanne seuraava. Dynotettu dsc kerran painettuna (eli valo palaa mittarissa) + sportti päällä, jolloin dynottaessa autoon syttyy airbag valo, (!) valo sekä tulee ilmoitus 'tyre pressure control inactive'. Ongelmana että rajotin on päällä 5600rpm ja matka katkeaa tuohon täysin.
                  [edit: dynotettu useammalla vedolla ja usealla eri vaihteella.. sama homma]

                  Pitkään DSC:tä painamalla valo tulee ensin päälle ja sammuu noin 10sek. päästä.
                  Tilanne siis silloin kuten: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/131049

                  Eli millä tuosta saa nuo kaikki safetyt pois päältä jotta dynottaminen onnistuu? Juhis tuota kuskin puolen ABS anturin irroittamista ehdotti, mutta luulisi tuohon olevan joku oikea konstikin? Miten noita nappeja pitää painella tai saako tuon pelkällä sulakkeen irroituksella?

                  Auto on 5/2000.

                  En tiedä meneekö M5:ssa samanlailla kuin omassa M3:ssa (e46), mutta ainakin oireet täsmäävät. Eli kierrosten nousu pysähtyy noin 6000 eikä kaikkia tehoja saa ulos..

                  Satuin lukemaan jenkkifoorumeita ennen dynotusta ja siellä kerrottiin, että auton ecu pitää laittaa erilliseen "dynomoodiin" BMW GT1 työkalulla (näitä härveleitä on valtuutetuilla bmw huoltamoilla), maksaa luokkaa +10kE. Alkupään vuosimallit kuulema pystyy näppäinkikkailulla saamaan dynomoodiin, mutta koin varmimmaksi tuon GT1 laitteen lainaamisen --> säästyin "turhalta" oppireissulta.
                  "Tieto siitä, että konepellin alla on voimaa, rauhoittaa"

                  Comment

                  • M57D
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 46

                    #10
                    Originally posted by Exorcist View Post
                    Eli homma selkeä, pitäisi tuo saada dynotettua.

                    Alkutilanne seuraava. Dynotettu dsc kerran painettuna (eli valo palaa mittarissa) + sportti päällä, jolloin dynottaessa autoon syttyy airbag valo, (!) valo sekä tulee ilmoitus 'tyre pressure control inactive'. Ongelmana että rajotin on päällä 5600rpm ja matka katkeaa tuohon täysin.
                    [edit: dynotettu useammalla vedolla ja usealla eri vaihteella.. sama homma]

                    Pitkään DSC:tä painamalla valo tulee ensin päälle ja sammuu noin 10sek. päästä.
                    Tilanne siis silloin kuten: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/131049

                    Eli millä tuosta saa nuo kaikki safetyt pois päältä jotta dynottaminen onnistuu? Juhis tuota kuskin puolen ABS anturin irroittamista ehdotti, mutta luulisi tuohon olevan joku oikea konstikin? Miten noita nappeja pitää painella tai saako tuon pelkällä sulakkeen irroituksella?

                    Auto on 5/2000.
                    Ota hanskalokeron "katosta" sulakeboksista sulakkeet 17 (pun.) ja 30 (valk) irti dynotestin ajaksi. Mittaristossa palaa ABS, ACS varoitusvalot merkiksi että järjestelmät eivät ole aktiivisena.

                    Comment

                    • Aukes!
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2013
                      • Riihimäki

                      #11
                      Originally posted by Exorcist View Post
                      Jaahas..
                      Löytyi sitten nopeasti mahdollinen ratkaisu harmittaneeseen ongelmaan:

                      "Pulling fuses 17 & 30 will shut DSC and ABS down completely. That is the procedure for dyno-testing.

                      It will light warning lights, but those turn off after you put the fuses back, and drive a few hundered yards.

                      This is for dyno testing. Driving with the fuses pulled on roads is plain stupid."
                      Originally posted by M57D View Post
                      Ota hanskalokeron "katosta" sulakeboksista sulakkeet 17 (pun.) ja 30 (valk) irti dynotestin ajaksi. Mittaristossa palaa ABS, ACS varoitusvalot merkiksi että järjestelmät eivät ole aktiivisena.
                      Threadin lukeminen on aina rautaa


                      - E60 -05 "too small to mention"
                      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎