Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530da -01...EGR???Homma tehty...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieselrules
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 197
    • ToRnIo

    BMW 530da -01...EGR???Homma tehty...

    Elikkä meinaan eliminoida egr-venttiilin. Tänään oli sen verran aikaa et eka kerran otin koneen ympäriltä muovit pois.
    Kun ootta tukkineet, niin oottako laittanut se läpän tähän kohtaan vai aiemmin http://i115.photobucket.com/albums/n...s/BMW/bmw2.jpg
    Toiseksi...mikä osa tämä sit on??? http://i115.photobucket.com/albums/n...s/BMW/bmw3.jpg
    tuosta näin jäkeen päin kuvaa tutkailessa, et kiertääkö siellä vesi...eli jähyttäis sen paskan ennen kuin menee egr:rälle???
    Ostin auton pariviikkoa sitten ja meinaan tukkia ton ja poistaa ne läpät imusarjasta...Vasta kävi kattelemassa autoa yks puol tuttu ja sillä oli menny samanlaisesta 100th läppä koneeseen...kallis remontti!!!
    Käytin joutessaan ton ventaalinki irti ja paskaselta näytti http://i115.photobucket.com/albums/n...ss/BMW/egr.jpg
    Last edited by dieselrules; 18-06-2007, 20:52.
  • jbu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 70

    #2
    Originally posted by dieselrules View Post
    Elikkä meinaan eliminoida egr-venttiilin. Tänään oli sen verran aikaa et eka kerran otin koneen ympäriltä muovit pois.
    Kun ootta tukkineet, niin oottako laittanut se läpän tähän kohtaan vai aiemmin http://i115.photobucket.com/albums/n...s/BMW/bmw2.jpg
    Toiseksi...mikä osa tämä sit on??? http://i115.photobucket.com/albums/n...s/BMW/bmw3.jpg
    tuosta näin jäkeen päin kuvaa tutkailessa, et kiertääkö siellä vesi...eli jähyttäis sen paskan ennen kuin menee egr:rälle???
    Ostin auton pariviikkoa sitten ja meinaan tukkia ton ja poistaa ne läpät imusarjasta...Vasta kävi kattelemassa autoa yks puol tuttu ja sillä oli menny samanlaisesta 100th läppä koneeseen...kallis remontti!!!
    Käytin joutessaan ton ventaalinki irti ja paskaselta näytti http://i115.photobucket.com/albums/n...ss/BMW/egr.jpg
    Yleensä on laitettu juuri tuohon kohtaan. Laita riittävän paksua esim kukarista. Ei mitään olut tölkin peltiä. Ympyröimäsi osa on takaisinkierrätetyn pakokaasun jäähdytin. Siinä taitaa olla tyyppivika termarissa. Eli itselläni kävi sillain, että kylmällä ilmalla mittaritaulun lämpömittari ei ajoittain noussutkaan suoraan vaan jäi osoittamaan noin kello kymmeneen. Tein pikakorjauksen, eli litistin letkun lyttyyn ja nyt pelaa. EGR:n tukin ottamalla alipainekellon letkun irti ja tulppaamalla sen. Läpät(joita sulla ei taida olla kun 2001 malli?) eliminoin litistämällä alipainekellolle menevän letkun.

    Hakusanalla egr löytyy tältä palstalta hyviä ohjeita.

    Comment

    • dieselrules
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 197
      • ToRnIo

      #3
      Originally posted by jbu View Post
      Yleensä on laitettu juuri tuohon kohtaan. Laita riittävän paksua esim kukarista. Ei mitään olut tölkin peltiä. Ympyröimäsi osa on takaisinkierrätetyn pakokaasun jäähdytin. Siinä taitaa olla tyyppivika termarissa. Eli itselläni kävi sillain, että kylmällä ilmalla mittaritaulun lämpömittari ei ajoittain noussutkaan suoraan vaan jäi osoittamaan noin kello kymmeneen. Tein pikakorjauksen, eli litistin letkun lyttyyn ja nyt pelaa. EGR:n tukin ottamalla alipainekellon letkun irti ja tulppaamalla sen. Läpät(joita sulla ei taida olla kun 2001 malli?) eliminoin litistämällä alipainekellolle menevän letkun.

      Hakusanalla egr löytyy tältä palstalta hyviä ohjeita.
      Olen lueskellu juttuja. Minulla on jäänyt semmoinen käsitys että face-lifti malleissa on nuo läpät...:think
      Last edited by dieselrules; 16-06-2007, 10:56. Reason: niin ja kun eilen tutkin, kurkkasin imusarjan alle ja taisin nähä tuon tangon mikä liikuttaa niitä...???

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

        #4
        Facelifteissä on läpät (automaateissa) ja muissa EI PITÄISI olla niitä.
        Laita kunnon peltilappu siihen klemmariliitoksen väliin.
        Läppien poistosta löytyy monenlaisia tarinoita haulla.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • dieselrules
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 197
          • ToRnIo

          #5
          Sattu sopivasti et kamera tallensi tälläisen...eikös nuo tuolla ole..siis läpät

          Comment

          • Henry
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 744
            • Kannus

            #6
            Juu tossahan yksi läppä näkyy.
            Mercedes-Benz cls 350
            530DA E60
            Ex:
            Audi A6 2.7 biturbo quattro
            523IA E39
            520 E34 2Kpl
            535 E34

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by dieselrules View Post
              Käytin joutessaan ton ventaalinki irti ja paskaselta näytti http://i115.photobucket.com/albums/n...ss/BMW/egr.jpg
              Mikä on tuo kuvan oikeassa yläreunassa näkyvä ruosteinen pyöreä osa? Onko sinulla aito Suomi-auto?
              E39 528iA

              Comment

              • zaci
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 459
                • Kuopio

                #8
                Ja jos viittit nii nappase kuva sitä tukkimislevystä ja sovittamisesta..
                BMW F20 120xDa 2016 140kW

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Mikä on tuo kuvan oikeassa yläreunassa näkyvä ruosteinen pyöreä osa? Onko sinulla aito Suomi-auto?
                  OT: Se on PA-suodattimen kiinnityspanta. On kyllä poikkeuksellisen komeassa kukassa tämän ikäiseksi.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • dieselrules
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 197
                    • ToRnIo

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    OT: Se on PA-suodattimen kiinnityspanta. On kyllä poikkeuksellisen komeassa kukassa tämän ikäiseksi.
                    Ihan aito saksa-auto...Toukokuun lopulla kävin hakeen. Samaa itekki mietiskelin, mut haittaneeko tuo kun muuten on ruosteeton
                    Pitää napsia kuvia ku pääsee projektin kimppuun. Nyt aika menee sängyn pohjalla..päivän ollut 38-39c kuumetta Meinaa viä mehut ukosta..

                    Comment

                    • dieselrules
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 197
                      • ToRnIo

                      #11
                      Originally posted by zaci View Post
                      Ja jos viittit nii nappase kuva sitä tukkimislevystä ja sovittamisesta..
                      Nyt oli luppo aikaa ku ei tarvi töissäkään olla Kuvat on huonosti tarkentuneet. Ei näköjään kännykkäkamera tallenna lähelle....unohtui oikee kamera kottiin No tässä oli prikka minkä tein 2mm rosteri levystä ihan rälläkällä veistin, halk. n. 36mm http://i115.photobucket.com/albums/n...BMW/prikka.jpg
                      Laitoin tiivistemassaa varmuuen vuoksi prikkaan, se kuite kestää lämpöä hyvin http://i115.photobucket.com/albums/n...MW/prikka2.jpg
                      ja sovitin sen sitten putkeen mikä liittyy egr-venttiiliin http://i115.photobucket.com/albums/n...paikallaan.jpg
                      Putsasin egr:rän ja laitoin paikoilleen, en tulpannu alipaineletkua. Eiköhän tämä riitä tämän osalta. Kattelin läppiä liikuttavaa alipainekelloa ja oli niin hankalassa paikassa että maltan oottaa, kunnes otan imusarjan irti läppien poistoa varten:think

                      Comment

                      • dieselrules
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 197
                        • ToRnIo

                        #12
                        Laitoin muutaman kuvan et näettä millainen auto sitä tuli hankittua
                        Attached Files

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          Mitäs työkaluja tuohon puuhaan tarvitsee ? eikö mitään ylimääräisiä valoja syttynyt kojetauluun ?
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          • dieselrules
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 197
                            • ToRnIo

                            #14
                            Originally posted by -kiki- View Post
                            Mitäs työkaluja tuohon puuhaan tarvitsee ? eikö mitään ylimääräisiä valoja syttynyt kojetauluun ?
                            Tuota tuota...kuusiokolo-avaimen, oisko ollu 5mm(suojat),
                            Talttapää meisseli(klemmarit), 10mm hylsy jatkolla ja pikkuräikkä Eipä siinä muuta tainu tarvita:think Ei tullu valoja koelautaan... minun käsittääkseni jos näin tekee niin ei tuu vikakoodiakaan????

                            Comment

                            • MakeJ
                              BTCF Member
                              • Jun 2005
                              • 324
                              • Hml

                              #15
                              Aika varmsti tulee EGR vikakoodi myös tällä tulppaamisella. Alipaineletkun tulpaamisesta tulee ainakin omaan autoon vikakoodi. Moottorinohjaus pystyy havaitsemaan kummankin tempun siitä, että ilmamäärä ei muutukkaan yhtään vaikka pakokaasujen kierrätys aktivioidaan. Tosin tästä vikakoodista ei tunnu olevan mitään haittaa. Omassa autossa alipaineletku on ollut tulpattuna jo pitkään ja hyvin tuntuu pelittävän.

                              Taidan jossain vaiheessa korvata koko EGR venttiilin imusarjasta oma tekoisella pätkällä. Se venttiili kuitenkin ahdistaa jonkinverran virtausta. Tiedä sitten onko tällä mitään vaukutusta, mutta kokeillaan jossain vaiheessa mielenkiinnosta.
                              E60 535dA LCI -07 M-sport
                              E39 530dAT -99 "M-sport"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎