Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i Menikö kans?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heiska
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 2024
    • Mikkeli

    535i Menikö kans?

    eilen illa oltiin ajelemassa kaupungilla ja sit yks kaks hävis ohjaustehostin pelistä. ajoin lähimmälle huoltamolle n.500m ja just ennen huoltsikkaa nousi lämmöt tappiin ja valutin auton pihaan ja avasin konepellin ja vesihöyryn hälvettyä huomasin että sieltä oli mennyt laturin ja tehostimen hihnat poikki. tänään sitten vaihdoin hihnat ja laitoin auton käyntiin ni tyhjäkäynti oli ihan hyvä mut heti kun meinas antaa vähän kierroksia ni meinas tukehtua. ja sit huomasin että putkesta tulee mustaa ihan reilusti. kumpi menee helpommin pahvi vai kansi? saa nähdä saako auton kuntoon ennen kalajokea vai joutuuko perumaan reissun.
    Mut nyt joutuu lähtee vitutukseen

    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU
  • reiska
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 85

    #2
    veikkaisin tiivistettä, mutta samallahan se kansi kannattaa tarkistaa...

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #3
      Originally posted by Heiska View Post
      eilen illa oltiin ajelemassa kaupungilla ja sit yks kaks hävis ohjaustehostin pelistä. ajoin lähimmälle huoltamolle n.500m ja just ennen huoltsikkaa nousi lämmöt tappiin ja valutin auton pihaan ja avasin konepellin ja vesihöyryn hälvettyä huomasin että sieltä oli mennyt laturin ja tehostimen hihnat poikki. tänään sitten vaihdoin hihnat ja laitoin auton käyntiin ni tyhjäkäynti oli ihan hyvä mut heti kun meinas antaa vähän kierroksia ni meinas tukehtua. ja sit huomasin että putkesta tulee mustaa ihan reilusti. kumpi menee helpommin pahvi vai kansi? saa nähdä saako auton kuntoon ennen kalajokea vai joutuuko perumaan reissun.
      Mut nyt joutuu lähtee vitutukseen
      No ei kai toi kansi nyt noin helposti mene.

      Veikkaan jotain lievempää ongelmaa.

      Oisko vaan sylinterit täys bensaa ja vaatii tyhjäkäynnillä oloa?

      Comment

      • Heiska
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 2024
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by soldia View Post
        No ei kai toi kansi nyt noin helposti mene.

        Veikkaan jotain lievempää ongelmaa.

        Oisko vaan sylinterit täys bensaa ja vaatii tyhjäkäynnillä oloa?
        Kyllä se auto oli käynnissä useita minuutteja ja silti työnti ihan mustaa putkesta kun antoi vähän kierroksia, että kyllä sinne öljyt pääsee palotilaan.

        Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Jos mustaa tulee, niin tuskin se sillon öljyä polttaa. Öljysavu on sinertävää. Musta viittaa rikkaalla käymiseen. Kyllä sen pakokaasuistakin haistaa palaako öljy vai pensa.
          Last edited by tmth; 23-06-2007, 09:41.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • Heiska
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 2024
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by tmth View Post
            Jos mustaa tulee, niin tuskin se sillon öljyä polttaa. Öljysavu on sinertävää. Musta viittaa rikkaalla käymiseen. Kyllä sen pakokaasuistakin haistaa palaako öljy vai pensa.
            Pitää vissii vielä huomenna käydä haistelemassa. mut miten se sit yks kaks rupeis tollei antaa liikaa ainetta. ennen keittämistä ei tullut putkesta mitään
            Eli tyhjäkäynti oli normaali, sit kun painaa vähän kaasua ni meinaa tukehtua mutta ihan pienellä härkkimisellä se ottaa sit kierroksia ihan normaalisti. tukehtumis alue 1000-2000 rpm
            Last edited by Heiska; 23-06-2007, 11:10.

            Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

            Comment

            • Oldtimer
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 350
              • Ähtäri

              #7
              En usko kanssa että noin pienestä kansi olisi mennyt, savun musta värikin viittaisi tosiaan että bensaa saa nyt todella paljon liikaa.
              ----: Fuck The Fuel Economy :----

              Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                #8
                Ota kokeeksi akunkenkä irti muutamaksi tunniksi. Jos on jostain syystä moottorinohjaus sekaisin tms. niin käsittääkseni nollautuu tuolla toimenpiteellä. Ei ainakaan maksa mitään kokeilla, eikä ole paha hommakaan.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • KariM
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 199
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Olisiko veden lisäämisen (kai täytit jäähdytysjärjestelmän, -kysymys) jälkeen kiertoon jäänyt ilmaa niin että moottorin lämpötila-anturi ei lämpene kunnolla, ja rikastaa kovasti?

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Jos M30 heittää lämmöt tappiin niin kansirempan todennäköisyysprosentti on kokolailla 100...

                    Kohta huomaat että öljyn täyttökorkissa on valkoista möhnää ja pääset vielä uusimaan bonustehtävänä/kustannuksena nokan ja keinut.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      #11
                      Originally posted by Leka View Post
                      Jos M30 heittää lämmöt tappiin niin kansirempan todennäköisyysprosentti on kokolailla 100...

                      Kohta huomaat että öljyn täyttökorkissa on valkoista möhnää ja pääset vielä uusimaan bonustehtävänä/kustannuksena nokan ja keinut.
                      Poikkeus vahvistanee säännön, koska pariin kertaan on m30 kiehahtanut lähes kuivaksi asti eikä ole koskaan ollut minkäänasteista kansiongelmaa.
                      Last edited by Maza; 23-06-2007, 19:09.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by Maza View Post
                        Poikkeus vahvistanee säännön, koska pariin kertaan on m30 kiuhahtanut lähes kuivaksi asti eikä ole koskaan ollut minkäänasteista kansi ongelmaa.
                        Mulla taas on tiedossa osapuilleen 5 pikkukiehutusta joista on päästy kansiremppaan.

                        Aikahan tuon näyttää kuinka kävi.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Heiska
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 2024
                          • Mikkeli

                          #13
                          No huomenna ollaan paljon viisaampia. Pitää aluksi kokeilla ottaa akku irti ja odotella. Ja sen jälkeen sitten lämmitetään kone ja katsotaan miltä öljyt ja nesteet näyttää. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

                          Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Meilläkin kesti varmaan kuukauden ennen kun rupesi sekoittamaan vettä ja öljyä tuon "lämmöt punasella" episodin jälkeen. Siinä jää kansi löysälle kun pultit venyy eikä paljon naurattanu sen jälkeen.

                            edit. mutta toi musta savu on tuskin öljystä kuten jo mainittiin.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Heiska
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 2024
                              • Mikkeli

                              #15
                              juu eli ongelma selvisi ja vähällä päästin. kuten oli sanottu niin se sai liikaa ainetta. pidin yön yli akkua irti ja aamulla vielä ilmasin erittäin tarkasti niin loppui savuttaminen. öljyt ja nesteet näyttää hyvälle(ei ole mennyt sekaisin) joten nyt tämä viikko tarkkaillaan ja jos kaikki perjantaina kunnossa niin sitten kohti kalajokea ja kumia polttamaan

                              Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎