Announcement

Collapse
No announcement yet.

tds käynnistys lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    tds käynnistys lämpimänä

    Eli kylmänä lähtee pirun hyvin käymään, ei tarvi sahata. lämpimänä saa muutaman sekunnin sahata jonka jälkee lähtee heti käymään ilman mitään ongelmia. pumpun ajotus? hehkut? siirtopumppu vaihdettu syöttöpumppu uusittu jokin aika sitten. tuo ongelma ilmaantui ihan yht äkkiä ennen lähtenyt kun hieman näpäyttänyt avaimesta...
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99
  • jleino
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 204

    #2
    Ex- e36 tds teki samaa ja siinähän oli se pumpun ajoitus..
    Voimaa...

    Comment

    • artsi520i
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 301
      • siuntio

      #3
      Originally posted by ongelmalapsi View Post
      Eli kylmänä lähtee pirun hyvin käymään, ei tarvi sahata. lämpimänä saa muutaman sekunnin sahata jonka jälkee lähtee heti käymään ilman mitään ongelmia. pumpun ajotus? hehkut? siirtopumppu vaihdettu syöttöpumppu uusittu jokin aika sitten. tuo ongelma ilmaantui ihan yht äkkiä ennen lähtenyt kun hieman näpäyttänyt avaimesta...
      jakohihna löysällä?

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        ei ole pumpun ajotus... laitettu pari kk sitte... ja kylmänä ku palmun alta. ei ainakaan kuullosta siltä että olisi ketju löysällä. ja eikös tuossa ole hydraulinen kiristin ketjulle?
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Jakoketju venynyt. Ainakin jostain muistan lukeneeni, et aiheuttaa tota lämpimänä huonoa käyntiinlähtöä. Oma tekee ihan samoin.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            Mitenkä kun pari päivää sitte pelas ihan ok. onko jollain kuvaa miten tuosta saa jaon katottua ilman koko myllyn purkamista? täytyypä tutkia...
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              en oikeen usko siihen että ketju venähtäisi yht äkkiä parissa päivässä, koneella ajettu noin 290tkm. omasta mielestä ketjun pitäisi kyllä kestää paljon enemmän.
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #8
                Dodiin, tuossa ku kellolla kattelin pumppua niin oli satkun pielessä aikasen puolella ja heti helppasi ku sen sääsi, pienestä se on kiinni sano mummo ku eslan kanssa hankeen juuttu
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • 2CooL
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 12

                  #9
                  Säätö

                  Moi! jaksatko kertoa mistä mittasit ja miten säädit, kun kuulosti helpolta vaan ei auennut.

                  Comment

                  • nudi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 214
                    • Järvenpää

                    #10
                    mua kans vois kiinnostaa, kun oma auto tuppaa tekee samaa lämpimänä ja en jaksa uskoo noihin ketjujuttuihin.

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1063
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Eihän tuossa muuta tarvita, ku imusarja olan yli pois konehuoneesta, pumpun keskeltä pultti pois nestepäästä, siihen mittakello kiinni sitten pyöritetään kone niin että jako on kohdallaan lukitaan kone ajotustapilla vauhtipyörästä, nollataan kello, pyöritetään taas uudestaan kunnes jako on kohdallaan, tämän jälkeen lukitaan kone ajoitustapilla vauhtipyörästä ja luetaan kellon arvo.
                      Jos ja kun pumpun ajotus on pielessä löysätään suuttimien putkien mutterit, pumpun kiinnitys mutterit löysään, kierretään pumppua kunnes kellon arvo on oikea. kiristetään pultit, pyöritetään taas konetta ja luetaan arvo uudestaan, jos vielä kohdallaan kokeillaan kaikki pultit vielä uudestaan, haetaan imusarja sieltä öljytynnyristä johon se tod-näk on lentäny jos ei katso mihin sen paiskaa, osat kiinni ja testi
                      Last edited by ongelmalapsi; 28-08-2007, 23:59.
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • nudi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 214
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by ongelmalapsi View Post
                        Eihän tuossa muuta tarvita, ku imusarja olan yli pois konehuoneesta, pumpun keskeltä pultti pois nestepäästä, siihen mittakello kiinni sitten pyöritetään kone niin että jako on kohdallaan lukitaan kone ajotustapilla vauhtipyörästä, nollataan kello, pyöritetään taas uudestaan kunnes jako on kohdallaan, tämän jälkeen lukitaan kone ajoitustapilla vauhtipyörästä ja luetaan kellon arvo.
                        Jos ja kun pumpun ajotus on pielessä löysätään suuttimien putkien mutterit, pumpun kiinnitys mutterit löysään, kierretään pumppua kunnes kellon arvo on oikea. kiristetään pultit, pyöritetään taas konetta ja luetaan arvo uudestaan, jos vielä kohdallaan kokeillaan kaikki pultit vielä uudestaan, haetaan imusarja sieltä öljytynnyristä johon se tod-näk on lentäny jos ei katso mihin sen paiskaa, osat kiinni ja testi
                        Paljonko meni aikaa tähän työhön?
                        Taidan kyllä ite jättää huolto ukkojen päänvaivaks ton homman. ite putosin kelkasta imusarjan irrotuksen jälkee

                        Comment

                        • Juho_P
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 313
                          • p-pohjanmaa

                          #13
                          Aikas samanlaiset oireet on jos autosta löytyy perän tasonsäätö, joka päästää venttiilistä vuotamaan paineet pois kun auto hetken seisoo.
                          Ko. vika aiheuttaa muitakin kivoja ongelmia.
                          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎