Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 bemarista 325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    320 bemarista 325

    Kaveri ois vaihtamassa 320 bemariinsa 325i tekniikan eli m20b20 koneen tilalle m20b25 koneen. Sillä on b25 kone, mutta mitä muuta tarvitsee että saa koneen autoon, käykö perä entä laatikko ovatko samanlaiset välityksiltään kuin 325. Ja mitä pitää laittaa jos meinais katsastaa laillisesti tuolla koneella?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • Karzah
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 303
    • Rovaniemi

    #2
    Olisko "haku" mitään? :wink:
    Ex. Toyota Carina2 1.6 -86
    Ex. Audi 80 1.8s -87
    Ex. Ford Escort 1.6i -88
    Ex. Bmw E30 320i -88
    Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
    Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
    Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
    Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
    BMW E30 320i/323i Turbo

    Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)

    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Katsastukseen vaaditaan, että auto vastaa alkuperäistä 325-mallia tekniikan osalta. Eli mm. jarrut ja etutolpat täytyy vaihtaa isompiin. Joskus tekniikan vaihto voi tulla erittäin kalliiksi ja monesti on halvempaa ostaa suoraan sellainen auto. Suosittelen ostamaan 325 bemun niin säästyy monelta harmilta.
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • JKarjalainen
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 60
        • Tuusula

        #4
        Takatukivarret ja jarrut koska levyjä ei saa rummulliseen tukivarteen. Etutolpat, vakaaja? Koneen antureiden sijoituksessa voi olla eroja eli tarkista että joutuuko laatikon vaihtaa. Joku osaa varmaan kertoa hieman tarkemmin.

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          uskoisin että 2.5 on isompi kytkin eli ei mahtuis 2litrasen lootaa...
          ei varmaa tietoa :roll:
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • T.L
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 34

            #6
            Kyllä se kytkin sinne mahtuu mut ongelmia voi tulla niiden piuhojen kans ku menee laatikkoon?

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Mullon tuossa pihassa katsastettu 318i->325i... vaihdettu eteen pelkät levyt&satulat ja jouset (ei tolppia), laatikko, kone, tietty syylärit ja tuommoset, tehty kiinnike paisuntasäiliölle, taakse vaihdettu levyjarrut... 32,2%....

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                320i:stä saa 325i:n koneen vaihdolla, noin niin kuin helpoimmillaan..
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Originally posted by muggo
                  320i:stä saa 325i:n koneen vaihdolla, noin niin kuin helpoimmillaan..
                  Eli konekkko menee ihan heittämällä paikalleen? Liekkö perä ja vaihde välitykset samanlaiset?
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • Jaska.T
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1527
                    • TaNpere

                    #10
                    Originally posted by T.L
                    Kyllä se kytkin sinne mahtuu mut ongelmia voi tulla niiden piuhojen kans ku menee laatikkoon?
                    Eihän nuo anturit ole kaikissa malleissa lootassa. itselläni ne on kampiakselin etupuolella tunnistelemassa koneen asentoa.....

                    G30 530e Msport
                    -------------------------------------------------
                    F30 330e Msport
                    E60 525d Msport LCI
                    E39 530d Touring
                    Ex E46 320i coupé
                    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                    Ex ALPINA B6
                    Ex E34 525i Touring
                    Ex E36 328i Coupe
                    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                    Never Drive Faster Than
                    Your GuardianAngel Can Fly

                    Comment

                    • T.L
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 34

                      #11
                      Kampiakselin asennolle ja pyörimisnopeudelle on molemille oma anturi kytkinkopassa kaikissa motronicilla varustetuissa moottoreissa.

                      Comment

                      • Masinol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 988
                        • "Turku"

                        #12
                        Originally posted by T.L
                        Kampiakselin asennolle ja pyörimisnopeudelle on molemille oma anturi kytkinkopassa kaikissa motronicilla varustetuissa moottoreissa.

                        No enpäs muista ainakaan manuaalisessa laatikossa nähneeni....
                        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                        Comment

                        • Jaska.T
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1527
                          • TaNpere

                          #13
                          Originally posted by T.L
                          Kampiakselin asennolle ja pyörimisnopeudelle on molemille oma anturi kytkinkopassa kaikissa motronicilla varustetuissa moottoreissa.
                          Jaa, jännä homma... mulla on M20B25 motronic motti ja siinä asentotunnistimet on moottorin edessä... kai mulla on superspecial kisakone :wink: no on mulla kyllä tallissa ylimääräinen aski jossa on nuo tunnistimet lootassa......

                          G30 530e Msport
                          -------------------------------------------------
                          F30 330e Msport
                          E60 525d Msport LCI
                          E39 530d Touring
                          Ex E46 320i coupé
                          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                          Ex ALPINA B6
                          Ex E34 525i Touring
                          Ex E36 328i Coupe
                          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                          Never Drive Faster Than
                          Your GuardianAngel Can Fly

                          Comment

                          • T.L
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 34

                            #14
                            No toi tieto perustuikin haynes 3 & 5 sarjan service manuaaliin mutta eikö sulla ole vauhtipyöräl mitää antureita

                            Comment

                            • Jaska.T
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1527
                              • TaNpere

                              #15
                              ei ole. molemmat anturit on toisessa päässä mottia

                              G30 530e Msport
                              -------------------------------------------------
                              F30 330e Msport
                              E60 525d Msport LCI
                              E39 530d Touring
                              Ex E46 320i coupé
                              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                              Ex ALPINA B6
                              Ex E34 525i Touring
                              Ex E36 328i Coupe
                              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                              Never Drive Faster Than
                              Your GuardianAngel Can Fly

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎