Announcement

Collapse
No announcement yet.

alpina 2,7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gaasbox
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 83
    • ruotsinpyhtää

    alpina 2,7

    ju olis sellast kysyttävää kun mul on tollanen 2,7 204hp alpinan kone varastossa, ja tossa omas 520i e28 2,0 129hp kone ni mitä muutoksia joutuis tekemään et sen saa leimalle sen alpinan koneen ka, ja viel ku koneen alkuperäst ei oikein o mitää tietoa mistä bimmerist se oikein on, ni pitäiskö se viel käyttää jossain dynolla että saa sille katastus äijälle tietoa?
    http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Laita sinne vaan. Levyt taakse ja eteen jäähdytetyt. Takavakaaja myös.

    Mulla olis taka akseli, osta, osta...

    Comment

    • gaasbox
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 83
      • ruotsinpyhtää

      #3
      ok

      levyjen vaihdosta en kyl tiedä ku sin on levyt edes sekä takan ja entinen omistaja on muutoskatsastanut sen 88 että ei oikein o viel selvil mitä muutoksia sillon on tehty alustalle
      http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        #4
        perun puheeni..
        Last edited by BmwPunisher; 09-07-2007, 11:09.
        E70 X5 30d

        Comment

        • gaasbox
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 83
          • ruotsinpyhtää

          #5
          niin se varmaan olis helpoin..
          http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

          Comment

          • gaasbox
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 83
            • ruotsinpyhtää

            #6
            autodatas oli 520sarjan bemari e28 korilla ja sin luki tarkeenteena m5 280heppa tai jotain ni eix periatteshan pitäis saada laittaa viel 20% siit yli ilman et kukaan valittais mitään? meinaan joku mulle joskus väitti et 1.6-2.0 koneis on samat jarrut ni päteekö toi sama sitten 2.0 koneest isompaan? olis ihan kiva tietää joltai ammattimiehelt mikä on toi suurin kone tehty tohon e28 520 ja mikä sin on ne hepokatit--
            http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by gaasbox View Post
              autodatas oli 520sarjan bemari e28 korilla ja sin luki tarkeenteena m5 280heppa tai jotain ni eix periatteshan pitäis saada laittaa viel 20% siit yli ilman et kukaan valittais mitään? meinaan joku mulle joskus väitti et 1.6-2.0 koneis on samat jarrut ni päteekö toi sama sitten 2.0 koneest isompaan? olis ihan kiva tietää joltai ammattimiehelt mikä on toi suurin kone tehty tohon e28 520 ja mikä sin on ne hepokatit--
              Jos alusta vastaa m5:sta, niin saat sinne sen 286+20% laittaa.

              Mutta tota 2,7 varten riittää 528i alusta ihan hyvin. Jos sulla jo levyt joka kulmassa niin laita vielä vakaaja taakse ja avot.

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4319
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Jos alusta vastaa m5:sta, niin saat sinne sen 286+20% laittaa.

                Mutta tota 2,7 varten riittää 528i alusta ihan hyvin. Jos sulla jo levyt joka kulmassa niin laita vielä vakaaja taakse ja avot.
                M5 ei kelpaa vertailumalliksi katsastuksessa. Motorsport mallit kun lasketaan eri mallisarjaksi. Asia tarkistettu myös e28, e34 ja e36 mallien kohdalla n. vuosi sitten AKElta.

                E30:n kohdallahan asian ymmärtää koska perus raakakorikin on eri varaosanrolla kuin perusmallit. E28, E34 ja E36 tapauksissa raakakorithan on samalla numerolla.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Maza View Post
                  M5 ei kelpaa vertailumalliksi katsastuksessa. Motorsport mallit kun lasketaan eri mallisarjaksi. Asia tarkistettu myös e28, e34 ja e36 mallien kohdalla n. vuosi sitten AKElta.

                  E30:n kohdallahan asian ymmärtää koska perus raakakorikin on eri varaosanrolla kuin perusmallit. E28, E34 ja E36 tapauksissa raakakorithan on samalla numerolla.
                  Eiköhän se mene kuitenkin jos osaa asiansa perustella. Simohan laittaa 4,0 sinne...

                  Comment

                  • romunummi
                    Newbiemmer
                    • Jul 2007
                    • 6

                    #10
                    eiköhän se ole että,mallisarjan tehokkain+20%.m5 taitaa silti edustaa mallisarjaa eli e28:aa

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4319
                      • Kannus/Kokkola

                      #11
                      Originally posted by romunummi View Post
                      eiköhän se ole että,mallisarjan tehokkain+20%.m5 taitaa silti edustaa mallisarjaa eli e28:aa
                      Taitaa edustaa ?!? AKEn kanta on, että motorsport mallit EIVÄT kuulu mallisarjaan. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin varsinkin e28, e36 ja e34 mallien kohdalla (samat raakakorit).

                      En ihan purematta niele sitäkään, että 4.0 v8 menee SELLAISENAAN leimaan. Mutta aivan turha näistä on vääntää. Ajattelin vaan ilmoittaa tuon virallisen kannan (vuosi sitten tarkistettu).

                      Comment

                      • TheLate
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 418

                        #12
                        Originally posted by Maza View Post
                        Taitaa edustaa ?!? AKEn kanta on, että motorsport mallit EIVÄT kuulu mallisarjaan. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin varsinkin e28, e36 ja e34 mallien kohdalla (samat raakakorit).

                        En ihan purematta niele sitäkään, että 4.0 v8 menee SELLAISENAAN leimaan. Mutta aivan turha näistä on vääntää. Ajattelin vaan ilmoittaa tuon virallisen kannan (vuosi sitten tarkistettu).
                        Todistus valmistajalta tai valmistajan edustajalta, että kyseinen malli vaikka M5 kuuluu mallisarjaan e34 riittää. Näin AKE:n sovellusohjeen mukaan.

                        Comment

                        • BmwPunisher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 7629
                          • Lemu

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Eiköhän se mene kuitenkin jos osaa asiansa perustella. Simohan laittaa 4,0 sinne...
                          hymm.. ei mitään sittenkään :think
                          Last edited by BmwPunisher; 09-07-2007, 11:09.
                          E70 X5 30d

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4319
                            • Kannus/Kokkola

                            #14
                            Originally posted by TheLate View Post
                            Todistus valmistajalta tai valmistajan edustajalta, että kyseinen malli vaikka M5 kuuluu mallisarjaan e34 riittää. Näin AKE:n sovellusohjeen mukaan.
                            Tarjoan pullakahvit ku toimitat mulle tollasen paperin.

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              Ämmät on tyyppihyväksytty eri numerolla kun tavikset. Siis kun 520 on tyyppihyväksytty vaikka numerolla 11/2400-84 niin se M5 voi taas olla vaikka AA31/2570. Ts. ne ei oo samaa mallisarjaa. Ton takia esimerkiks kaikki jenkkifarkut tuotiin aikanaan Chevroletteinä ja amc:t Ramblereina. Tyyppihyväksyntä on kallis ja aikaavievä prosessi.

                              EDIT: Noista laittomista moottorinvaihdoista en suosittele muuten pahemmin huutelemaan netissä, ainakin jenkkipuolella on tullu prosenttien uudelleenlaskemisia ja merkittyjen muutosten hylkäämisiä ihan overdrivestä luetun perusteella. Osaavat meinaan tuolla akessa käyttää tietokoneita jo.
                              Last edited by Guest; 09-07-2007, 09:31.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎