Niin mitähän sitä E34:sen alle keksis kun ei viitti huonoa ostaa ja lemförderkin on hieman kallis. Ei taida kellään olla vieläkään kokemuksia Meylen osista? Kovasti kehuvat kestävyyttä ja kuinka ovat vahvistaneet alkuperäisiä osia vielä lisää. Jenkkien foorumeilta saa vähän kaksijakoisia mielipiteitä noista, miten on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saksan ATP:n osista
Collapse
X
-
Originally posted by Makee28 View PostJos ko. firmassa esim. E39:in takatukivarsi maksaa 30e, ja jossain toisessa saksalaisessa firmassa esim Febi/bilsteinin vastaava 100e,niin on ehkä syytä olettaa jo tilatessaan ettei ole EHKÄ täysin samaa laatua olevia vermeitä.. :think
Jos aiotte pitää autoa pitempään itsellä niin kannattaa ostaa Febi, tms alkup. laatuinen osa. Nuo ATP:n varret kesti minulla alle 6kk (22tkm) ja katsastuksessa oli alkava välys toisessa, on saattanut olla jo uutena tosin. Ihan hirveetä paskaa myyvätten, pätee myös peltiosiin (huono sopivuus).
Comment
-
-
Originally posted by M57D View PostNuo ATP:n varret kesti minulla alle 6kk (22tkm) ja katsastuksessa oli alkava välys toisessa, on saattanut olla jo uutena tosin. Ihan hirveetä paskaa myyvätten, pätee myös peltiosiin (huono sopivuus).
Comment
-
-
jaaah. mulle tulleista romuista ne isoimmat ja vaihtokunnossa olleet, eli reaktiotangot ja (poikittaiset) tukivarret olivat Vaicon ja Mapcon tekeleitä, eli saksalaista laatua. raidetangon päät ja koiranluut oli NK-merkkisiä.
saas nähä miten nuo Vaicot ja Mapcot kestää. eikös se niin ole, että jos osassa lukee Germany, niin sit ne on lähes ikuisia?
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNyt vain pitäis jaksaa tarkistaa ne reaktiotankojen toisen pään pallonivelten suojakumit.
Pyysin katsastajaa tarkistamaan etupään tarkkaan, koska itse en sitä osaa tehdä ja joku siellä kuitenkin selvästi kolisee sopivissa epätasaisuuksissa. Hyvin huolella tutkailikin autoa kun ei ollut ruuhkaa, mutta ei kuulemma löytänyt mitään väljää mistään kohtaan edes vähääkään. Sopivasti etupyörää väänmällä (lähinnä kai siinä suunnassa kuin pyörät kääntyy ratista) sai jotain ääntä esiin (jonkinlainen naksahdus/kolahdus), mutta mitään selvää lähdettä tuolle äänelle ei voitu paikantaa.
Ainoaksi näkyväksi viaksi siis jäi nuot reaktiotankojen pallonivelten suojakumit.
Jos haluaisin tuota kolinaa kuitenkin pois niin lähdenköhän vaihdattamaan reaktiotankoja, alatukivartta, kallistuksen vakaajan koiranluuta (ATP-osa sekin), vaiko ehkä iskarin yläpään laakeria?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
ATP:n osista
Itsekin ostin viime kesänä E34:seen tukivarret, reaktiotangot, koiranluut sekä raidetangot ATP:lta ja kolinat hävisi. Nyt on jotain taas sökönä kun kolisee samalla tavalla kuin ennen osien vaihtoa. Eli eipä voi paljon suositella. Auton katsastin tiistaina ja pyysin myös katsomaan tarkkaan löytyykö väljää, mutta mitään ei katsastusmies huomannut. Ainoastaan kuskinpuolen koiranluun suojakumi oli murtunut. Pitänee Meyleä testata seuraavaksi. On kuitenkin marmoritiskin osiin verrattuna kohtuuhintainen.
- OlaviF25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
ex E34 525tds -95
ex E34 520i -92
Comment
-
-
ATP:n E34 etupään "pitkittäisvarret" on täyttä kuraa. Ei kannata edes paikoilleen laittaa. Muut kamat oli ihan ok ja kesti ainakin sen ajan mitä auto itsellä oli (~20tkm). Noita pitkittäisvarsia tuli vaihdeltua kyllästymiseen asti. Loppujen lopuksi toimiva ratkaisu oli motonetin varret ja powerflexin puslat. Ei hajonnut ja tuntumakin oli 100x parempi.
Hiukan pisti itseä oikein naurattamaan ku vaihdoin syksyllä kaikki etupään hilppeet. Keväällä sitten leimasin auton max. 1000km ajettuna ja pitkittäisvarren nupin kumi paskana.. vanno siinä nyt sitten inssille, että perkule se on käytännössä uusi osa.. ei se hajalla voi olla
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostPyysin katsastajaa tarkistamaan etupään tarkkaan, koska itse en sitä osaa tehdä ja joku siellä kuitenkin selvästi kolisee sopivissa epätasaisuuksissa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by docjones View PostLinkki alle vuoden vanhaan ATP:n reaktiotankoon joka oli ollut löysänä jo hetken. Viisastuneena sitten OEM osaa tilalle.
-
JN
OT: millaisia oireita oli, kun tohon kuntoon pääsi??
Comment
-
-
Originally posted by Martti View Postjaaah. mulle tulleista romuista ne isoimmat ja vaihtokunnossa olleet, eli reaktiotangot ja (poikittaiset) tukivarret olivat Vaicon ja Mapcon tekeleitä, eli saksalaista laatua. raidetangon päät ja koiranluut oli NK-merkkisiä.
saas nähä miten nuo Vaicot ja Mapcot kestää. eikös se niin ole, että jos osassa lukee Germany, niin sit ne on lähes ikuisia?
saako noita suojakumeja mistään alkuperäislaatua vastaavia? vaseliiniakin näytti olevan aika vähäisenlaisesti noissa nivelissä silloin ainakin sen yhden vaihdetun kumin perusteella. voisi kestää, kun laittaisi kunnolla rasvaa ja paremmat suojakumit...:think
Comment
-
-
ostin kaikki etupään osat tuolta. kuskin puolen reaktiotangon "HD" pusla 3kk jälkeen paskana. venyy melkeen 3cm ku vääntää sorkkaraudalla. hantin puolelta suojakumi pallonivelestä rikki ja rasvat mäkeen ja meni tosi jäykäks se nivel.
kuskin puolen koiranluusta molemmat kumisuojat paskana. osat siis kaikki 3kk vanhoja
Tulipahan kokeiltua kerran, mutta ei enään toista
Comment
-
-
Jaahas... Tilasin kans kaikki osat etupäähän tuolta ja saa vissiin heittää roskiin samantein kun tulevat. En viitsi kyllä ruveta niitä hetken päästä taas vaihtamaan. No eipä se ollut kuin 117€:n kuolema...E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Comment