Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksan ATP:n osista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #31
    Niin mitähän sitä E34:sen alle keksis kun ei viitti huonoa ostaa ja lemförderkin on hieman kallis. Ei taida kellään olla vieläkään kokemuksia Meylen osista? Kovasti kehuvat kestävyyttä ja kuinka ovat vahvistaneet alkuperäisiä osia vielä lisää. Jenkkien foorumeilta saa vähän kaksijakoisia mielipiteitä noista, miten on?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • M57D
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 46

      #32
      Originally posted by Makee28 View Post
      Jos ko. firmassa esim. E39:in takatukivarsi maksaa 30e, ja jossain toisessa saksalaisessa firmassa esim Febi/bilsteinin vastaava 100e,niin on ehkä syytä olettaa jo tilatessaan ettei ole EHKÄ täysin samaa laatua olevia vermeitä.. :think
      Juu, ainakin noin vuosi sitten tilaamani alatukivarret olivat Intiassa tehty. Toiseen tukivarteen oli jäänyt tarra joka huolimattomasti repäistynä paljasti petoksen.

      Jos aiotte pitää autoa pitempään itsellä niin kannattaa ostaa Febi, tms alkup. laatuinen osa. Nuo ATP:n varret kesti minulla alle 6kk (22tkm) ja katsastuksessa oli alkava välys toisessa, on saattanut olla jo uutena tosin. Ihan hirveetä paskaa myyvätten, pätee myös peltiosiin (huono sopivuus).

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by M57D View Post
        Nuo ATP:n varret kesti minulla alle 6kk (22tkm) ja katsastuksessa oli alkava välys toisessa, on saattanut olla jo uutena tosin. Ihan hirveetä paskaa myyvätten, pätee myös peltiosiin (huono sopivuus).
        Osat kestää kuitenkin niin pitkään, että tuon firman eBay palautteet ovat 100% positiiviset, joten uudet ostajat eivät aavista mitään...
        E39 528iA

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #34
          jaaah. mulle tulleista romuista ne isoimmat ja vaihtokunnossa olleet, eli reaktiotangot ja (poikittaiset) tukivarret olivat Vaicon ja Mapcon tekeleitä, eli saksalaista laatua. raidetangon päät ja koiranluut oli NK-merkkisiä.

          saas nähä miten nuo Vaicot ja Mapcot kestää. eikös se niin ole, että jos osassa lukee Germany, niin sit ne on lähes ikuisia?

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7450
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Nyt vain pitäis jaksaa tarkistaa ne reaktiotankojen toisen pään pallonivelten suojakumit.
            Tänään noita katsastuksessa katselin ja rikkihän ne on, vaikkakin vielä sentään yhtenä kappaleena mutta murtuneet kuitenkin.

            Pyysin katsastajaa tarkistamaan etupään tarkkaan, koska itse en sitä osaa tehdä ja joku siellä kuitenkin selvästi kolisee sopivissa epätasaisuuksissa. Hyvin huolella tutkailikin autoa kun ei ollut ruuhkaa, mutta ei kuulemma löytänyt mitään väljää mistään kohtaan edes vähääkään. Sopivasti etupyörää väänmällä (lähinnä kai siinä suunnassa kuin pyörät kääntyy ratista) sai jotain ääntä esiin (jonkinlainen naksahdus/kolahdus), mutta mitään selvää lähdettä tuolle äänelle ei voitu paikantaa.

            Ainoaksi näkyväksi viaksi siis jäi nuot reaktiotankojen pallonivelten suojakumit.

            Jos haluaisin tuota kolinaa kuitenkin pois niin lähdenköhän vaihdattamaan reaktiotankoja, alatukivartta, kallistuksen vakaajan koiranluuta (ATP-osa sekin), vaiko ehkä iskarin yläpään laakeria?
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • onarhi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 58
              • Muhos

              #36
              ATP:n osista

              Itsekin ostin viime kesänä E34:seen tukivarret, reaktiotangot, koiranluut sekä raidetangot ATP:lta ja kolinat hävisi. Nyt on jotain taas sökönä kun kolisee samalla tavalla kuin ennen osien vaihtoa. Eli eipä voi paljon suositella. Auton katsastin tiistaina ja pyysin myös katsomaan tarkkaan löytyykö väljää, mutta mitään ei katsastusmies huomannut. Ainoastaan kuskinpuolen koiranluun suojakumi oli murtunut. Pitänee Meyleä testata seuraavaksi. On kuitenkin marmoritiskin osiin verrattuna kohtuuhintainen.

              - Olavi
              F25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
              ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
              ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
              ex E34 525tds -95
              ex E34 520i -92

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                #37
                ATP:n E34 etupään "pitkittäisvarret" on täyttä kuraa. Ei kannata edes paikoilleen laittaa. Muut kamat oli ihan ok ja kesti ainakin sen ajan mitä auto itsellä oli (~20tkm). Noita pitkittäisvarsia tuli vaihdeltua kyllästymiseen asti. Loppujen lopuksi toimiva ratkaisu oli motonetin varret ja powerflexin puslat. Ei hajonnut ja tuntumakin oli 100x parempi.

                Hiukan pisti itseä oikein naurattamaan ku vaihdoin syksyllä kaikki etupään hilppeet. Keväällä sitten leimasin auton max. 1000km ajettuna ja pitkittäisvarren nupin kumi paskana.. vanno siinä nyt sitten inssille, että perkule se on käytännössä uusi osa.. ei se hajalla voi olla

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7450
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Pyysin katsastajaa tarkistamaan etupään tarkkaan, koska itse en sitä osaa tehdä ja joku siellä kuitenkin selvästi kolisee sopivissa epätasaisuuksissa.
                  Tänään pajalla vaihdettiin vasen ATP:n koiranluu, joka oli väljä. Samoin väljää löytyi molemmista ATP:n reaktiotankojen pallonivelpäistä (navan pää). Molemmat ollut alla 1,5 vuotta ja reilu 20 000 km.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • docjones
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 127

                    #39
                    ATP laatua(tm)

                    Linkki alle vuoden vanhaan ATP:n reaktiotankoon joka oli ollut löysänä jo hetken. Viisastuneena sitten OEM osaa tilalle.


                    -
                    JN

                    Comment

                    • Kal.ju
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 2883
                      • Akaa / Toijala

                      #40
                      Originally posted by docjones View Post
                      Linkki alle vuoden vanhaan ATP:n reaktiotankoon joka oli ollut löysänä jo hetken. Viisastuneena sitten OEM osaa tilalle.


                      -
                      JN

                      OT: millaisia oireita oli, kun tohon kuntoon pääsi??

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        #41
                        Originally posted by Martti View Post
                        jaaah. mulle tulleista romuista ne isoimmat ja vaihtokunnossa olleet, eli reaktiotangot ja (poikittaiset) tukivarret olivat Vaicon ja Mapcon tekeleitä, eli saksalaista laatua. raidetangon päät ja koiranluut oli NK-merkkisiä.

                        saas nähä miten nuo Vaicot ja Mapcot kestää. eikös se niin ole, että jos osassa lukee Germany, niin sit ne on lähes ikuisia?
                        juu, eli täyttä paskaa tuntuivat nämäkin olevan ainakin suojakumien osalta. Vajaa vuoden alla --> 2/4 suojakumeista rikki. yhteen niveleen venytin vanhan (ilm. alkuperäisen) kun ilman sen sulamista pallonivel irtosi ja tämä oli yhä ehjä.

                        saako noita suojakumeja mistään alkuperäislaatua vastaavia? vaseliiniakin näytti olevan aika vähäisenlaisesti noissa nivelissä silloin ainakin sen yhden vaihdetun kumin perusteella. voisi kestää, kun laittaisi kunnolla rasvaa ja paremmat suojakumit...:think

                        Comment

                        • Martti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 787
                          • Suomi

                          #42
                          lisätäänpä edelliseen vielä, että edellämainittujen lisäksi kuskinpuolen alatukivarressa oli helvetisti väljää --> hylsy katsastuksessa.

                          eli taas tuli todettua, että jos haluaa hyvän ja halvan, niin täytyy ostaa molemmat.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6936
                            • N/A

                            #43
                            Mitenhä E36 osat on kestänyt? Omassa on atp:ltä alatukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut.
                            Havaittavissa pientä tutinaa jarruttaessa.. johtuukohan se noista huonoista osista ja juuri raidetangonpäistä?

                            Comment

                            • Fremen
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 127
                              • Lappeenranta

                              #44
                              ostin kaikki etupään osat tuolta. kuskin puolen reaktiotangon "HD" pusla 3kk jälkeen paskana. venyy melkeen 3cm ku vääntää sorkkaraudalla. hantin puolelta suojakumi pallonivelestä rikki ja rasvat mäkeen ja meni tosi jäykäks se nivel.

                              kuskin puolen koiranluusta molemmat kumisuojat paskana. osat siis kaikki 3kk vanhoja

                              Tulipahan kokeiltua kerran, mutta ei enään toista

                              Comment

                              • Juspa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1243
                                • Pori

                                #45
                                Jaahas... Tilasin kans kaikki osat etupäähän tuolta ja saa vissiin heittää roskiin samantein kun tulevat. En viitsi kyllä ruveta niitä hetken päästä taas vaihtamaan. No eipä se ollut kuin 117€:n kuolema...
                                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                                Ex.
                                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                                E90 320d -05 Schwartz 2
                                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                                E36 352i -91 Diamantschwartz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎