Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensansuodattimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tapza_s
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 102

    Bensansuodattimen asennus

    auto m20b20 koneella oleva e30
    Eli auton alta tulee konehuoneeseen kaksi letkua. toinen tulee bensapumpulta ja toinen on takaisin kierrätys? toinen letkuista menee suoraan paineensäätimelle ja siitä jakotukkiin ja toinen missä on b.suodatin menee t-haaraan josta toinen letku tukkiin ja toinen imusarjan suuttimelle.
    eikö suodattimen pitäisi olla siinä toisessa linjassa vai oonko ihan pihalla...
    Last edited by tapza_s; 16-07-2007, 13:32.
    Pitäskö täs lukee jotai fiksua?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Siihen missä on T-haara suuttimille.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • tapza_s
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 102

      #3
      minkä takia....? eikö eihän se paineen säädin vaikuta sitten enää mitään...? Eli onko se T-haaralle menevä linja se mikä tulee pumpulta?
      Last edited by tapza_s; 16-07-2007, 13:38.
      Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by tapza_s View Post
        minkä takia....? eikö eihän se paineen säädin vaikuta sitten enää mitään...?
        Siis paineensäädin on paluupuolella eikä putsarilla ole asian kanssa mitään tekemistä, laita se sinne tulolinjaan ennen t-haaraa. Ei kannata keksiä pyörää uudestaan.
        E: se tulee pumpulta mikä menee t-haaralle, tai ainakin pitäis tulla... olet pihalla.
        Last edited by jr66; 16-07-2007, 13:42.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by tapza_s View Post
          minkä takia....? eikö eihän se paineen säädin vaikuta sitten enää mitään...?
          Tottakai vaikuttaa ja ei bensan suodattaminen paluu-linjassa auta.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • tapza_s
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 102

            #6
            ok... uskotaan että asia on näin... itse olen ollut aina siinä uskossa että bensa tulee siihen moottorin etuosassa olevaan päähän... Näin taas foorumi auttoi tähänkin ongelmaan... kiitos ja ylistys.
            Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

            Comment

            • teemumm
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 41

              #7
              Originally posted by tapza_s View Post
              ok... uskotaan että asia on näin... itse olen ollut aina siinä uskossa että bensa tulee siihen moottorin etuosassa olevaan päähän... Näin taas foorumi auttoi tähänkin ongelmaan... kiitos ja ylistys.
              Tuon paineensäätimen voi ajatella siten, että se päästää "ylimääräiset" paineet pihalle sen paluuletkun kautta. Pumppu pumppaa bensaa tuloletkusta paljon enemmän ja kovemmalla paineella mitä tarvitaan ja säädin sitten päästää osan tästä pois. Eli iso osa bensasta kiertää tavallaan turhaan siellä moottorissa ja takaisin. Ei kuitenkaan todellisuudessa aivan turhaan koska tällä on mm. jäähdyttävä vaikutus jolla estetään sen bensan höyrystyminen siellä moottorin sisällä.

              Comment

              • tapza_s
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 102

                #8
                nyt on suodatin vaihdettu.... lähdin sitte pikku koeajolle ja annon "vähän" monoa... auoton kulkuun operaatio ei juuri vaikuttanu mut rajottimelle mennessään pakahti putkessa... ja näin saatiin autoon uudet todella AMIS äänet... tuloksena keskimmäinen änkkäri repeyty halki siitä saumastaan... Mistä perkl..... tää nyt johtuu. ennenkii polkastu rajottimelle mut ei oo pitäny ku sellasen pikku tössyn... Osaisko joku sanoa että mikä nyt mättää...
                Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎