Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d:tä odotellessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    530d:tä odotellessa

    Täällä ilmoittautuu kohtapuolin "uusi" dieselbemaristi.

    -01 facelift 530d touring "manuaali"ompi saksan maalta tulossa joten pikkuisen kysymyksiä olisi (kuviakin voidaan laitella kun auto ensin kotipihalle ilmestyy...

    -polttoaineensuodattimen vaihto:::> tarviiko mitenkään ilmailla erikseen vaan ilmaako järjestelmä itse itsensä?

    -kokemusta "lohkolämmittimistä" toimiiko millä tavalla esim. Defa:lta löytyvä säteilylämmitin joka tulee öljypohjan kupeeseen? tekeekö sillä oikeasti mitään?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Originally posted by casino View Post
    -polttoaineensuodattimen vaihto:::> tarviiko mitenkään ilmailla erikseen vaan ilmaako järjestelmä itse itsensä?
    Vaihdat suodattimen, virrat päälle muutamaks minutiks ja käyntiin. Ite tehny ton virrat päälle ilmauksen varmuuden vuoks kaks kertaa ennenkö höräyttäny.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Originally posted by casino View Post
      Täällä ilmoittautuu kohtapuolin "uusi" dieselbemaristi.

      -01 facelift 530d touring "manuaali"ompi saksan maalta tulossa joten pikkuisen kysymyksiä olisi (kuviakin voidaan laitella kun auto ensin kotipihalle ilmestyy...

      -polttoaineensuodattimen vaihto:::> tarviiko mitenkään ilmailla erikseen vaan ilmaako järjestelmä itse itsensä?

      -kokemusta "lohkolämmittimistä" toimiiko millä tavalla esim. Defa:lta löytyvä säteilylämmitin joka tulee öljypohjan kupeeseen? tekeekö sillä oikeasti mitään?
      Tervetuloa porukkaan!

      PA-suodatin: Liitokset suotimen päältä irti, panta auki ja uusi tilalle käännetyssä järjestyksessä. Virrat 2-asentoon n. 60 sek. ilmaa järjestelmän. Voidaan toistaa, mikäli kirkkaassa PA-letkussa näkyy vielä ilmakuplia.

      530d:ssä on vakiona Webasto lisälämmittimenä. Esilämmitysominaisuus voidaan ohjelmoida merkkiliikkeessä isolla ajotietokoneella/navilla varustettuun autoon. Webasto vaan tahtoo syödä akkua, joten kiinteästi asennettu laturi, esim. C-TEK XS7000 on suotava. Jos tuolle asentaa mini-plugin, ei tietysti hirveästi lisävaivaa tule asentaa sitä säteilylämppäriä lisäksi/varalle, jos Webasto sopivasti kovilla pakkasilla simahtaa. Webastolla esilämmitettynä moottori vs. sisätilat tuntuu tehtaalta lähtiessäkin olevan kahta eri putkitusversiota. KLIK
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Ei tarvitse olla isoa ajotietokonetta jos ohjelmoi webaston esilämmittimeksi (ohjataan radion kautta), mutta jos tätä esilämmitys ominaisuutta ei ole alkuperäisesti ollut niin webasto ei tule kestämään kauaa kun on eri tyyppinen kuin tehtaalta lähtöisin oleva esilämmitteinen!

        Itse laitoin varmuuden vuoksi sähköisen lämmittimen jos tulee sellainen tilanne, että akku loppuu, mutta hyvin tuntui kestävän viime talven 30 asteen pakkaset. Laita Galixin sarja niin siinä tulee letkujen väliin lämmitin, on meinaan todella paljon tehokkaampi kuin säteilyhässäkkä pohjaan!!
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Ei tarvitse olla isoa ajotietokonetta jos ohjelmoi webaston esilämmittimeksi (ohjataan radion kautta), mutta jos tätä esilämmitys ominaisuutta ei ole alkuperäisesti ollut niin webasto ei tule kestämään kauaa kun on eri tyyppinen kuin tehtaalta lähtöisin oleva esilämmitteinen!

          Itse laitoin varmuuden vuoksi sähköisen lämmittimen jos tulee sellainen tilanne, että akku loppuu, mutta hyvin tuntui kestävän viime talven 30 asteen pakkaset. Laita Galixin sarja niin siinä tulee letkujen väliin lämmitin, on meinaan todella paljon tehokkaampi kuin säteilyhässäkkä pohjaan!!
          Ei ihan täysin pidä paikkaansa tuokaan väite, korjataan sen verran että autossa pitää olla vähintään cd-soitin jotta koodaus onnistuu eli pienellä tietokoneella ja kasettisoittimella on turha kokeilla.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #6
            Originally posted by Rahu View Post
            Ei ihan täysin pidä paikkaansa tuokaan väite, korjataan sen verran että autossa pitää olla vähintään cd-soitin jotta koodaus onnistuu eli pienellä tietokoneella ja kasettisoittimella on turha kokeilla.
            Ok. Eli kun tulevasta autosta löytyy 16:9:n kuvasuhteella ole navi-tv ja "hifi" cd-soitin systeemi vakiosubbareilla niin ohjelmointi silloin pitäisi varmaan onnistua?

            Olen täällä foorumilla törmännyt asiaan, että webasto ei kuulemma suostu käynnistymään/toimimaan kovin kylmässä.... - 24 c tai kylmempi?
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Originally posted by casino View Post
              Ok. Eli kun tulevasta autosta löytyy 16:9:n kuvasuhteella ole navi-tv ja "hifi" cd-soitin systeemi vakiosubbareilla niin ohjelmointi silloin pitäisi varmaan onnistua?

              Olen täällä foorumilla törmännyt asiaan, että webasto ei kuulemma suostu käynnistymään/toimimaan kovin kylmässä.... - 24 c tai kylmempi?
              Ohjelmoinnin pitäisi varmasti onnistua noilla lähtökohdilla. Kannattaa hieman kysellä lähistöllä olevia merkkiliikkeitä, jotka ylipäätään suostuvat ohjelmoinnin tekemään ja hintahaarukkakin on ollut melkoinen.

              Kyllä se Webasto lähtee pöhisemään, jos vain syttymisedellytykset täyttyvät. Varsinaista pakkasrajoitusta ei ole, vastaan tulee akun jännitteen lasku kovilla pakkasilla. Ideanahan tällä suojauksella on säästää akkua edes käynnistystä varten. Tosin siinäkään se ei todellakaan aina riitä. Ongelmaa pystyy kiertämään aiemmin mainitulla akkulaturilla.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • thejuha
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 45

                #8
                Onneksi olkoon joo hyvästä valinnasta.

                Mutta itseänikin ihmetyttänyt, että missä tuon ohjelmoinnin saisi teetettyä. Itselläni iso navi, mutta ei ole vielä onnistunut sellaista paikkaa löytämään missä tuon ohjelmoinnin saisi teetettyä. En siis ole vielä saanut sitä ensimmäistäkään hintaa :(

                Comment

                • jSp
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 116
                  • Kiuruvesi

                  #9
                  Originally posted by thejuha View Post
                  Onneksi olkoon joo hyvästä valinnasta.

                  Mutta itseänikin ihmetyttänyt, että missä tuon ohjelmoinnin saisi teetettyä. Itselläni iso navi, mutta ei ole vielä onnistunut sellaista paikkaa löytämään missä tuon ohjelmoinnin saisi teetettyä. En siis ole vielä saanut sitä ensimmäistäkään hintaa :(
                  Iisalmi Autotalo Hartikainen. Ottaavat kuittauksen että omalla vastuulla.
                  Palanu joku jossain.

                  Comment

                  • sand
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 155
                    • palokka

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    mutta jos tätä esilämmitys ominaisuutta ei ole alkuperäisesti ollut niin webasto ei tule kestämään kauaa kun on eri tyyppinen kuin tehtaalta lähtöisin oleva esilämmitteinen!
                    Ihan vaan mielenkiinnosta; mitä eroa niissä on?

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by sand View Post
                      Ihan vaan mielenkiinnosta; mitä eroa niissä on?
                      Tässä keskustelussa lienee asian tynkää. KLIK
                      Eli erot moottori vs. sisätilat vesikierroissa. Tosin tuostakaan asiasta ei saatu täyttä varmuutta pienellä otannalla.
                      Liekö Volvo TDi ajanut takaa, että toisessa versiossa ei olisi Webaston vesipumppua? Tietääkseni tuo ei kuitenkaan pidä paikkaansa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • sand
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 155
                        • palokka

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tässä keskustelussa lienee asian tynkää. KLIK
                        Eli erot moottori vs. sisätilat vesikierroissa. Tosin tuostakaan asiasta ei saatu täyttä varmuutta pienellä otannalla.
                        Liekö Volvo TDi ajanut takaa, että toisessa versiossa ei olisi Webaston vesipumppua? Tietääkseni tuo ei kuitenkaan pidä paikkaansa.
                        Minullakin on tehtaalla lisälämmittimeksi asennettu, mutta vesikierto on siten, että webastolta lämmin tulee sekä kennolle, että moottorille. Ja näin myös esilämmittimenä.

                        Comment

                        • Okkim328touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 288
                          • Porvoo

                          #13
                          Webaston eroavaisuuksista...

                          Originally posted by sand View Post
                          Ihan vaan mielenkiinnosta; mitä eroa niissä on?
                          Niin, kävin Espoon Laakkosella ihmettelemässä/kyselemässä tuosta webastosta ja sanoivat että ohjelmointi voidaan kyllä suorittaa, mutta vain asiakkaan omalla vastuulla. Webastoja on kuulemma muutama palanut ohjelmoinnin seurauksena, koska noista saksanmalleista puuttuu lähes aina se webaston oma vesipumppu. Siis vesi ei kierrä, jollei auto ole käynnissä ja tämä aiheuttaa ylikuumenemista webastossa.

                          Oikea ratkaisu/korjaus ongelmaan on asentaa webaston muutossarja, johon kuuluu vesipumppu ja jotain letkuja/venttiilejä. Listahinta tuolle oli Laakkosella 430€.

                          Itse vielä mietin tässä haluanko maksaa tuon vaiko ei... :think
                          at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                          ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7455
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Laita Galixin sarja niin siinä tulee letkujen väliin lämmitin, on meinaan todella paljon tehokkaampi kuin säteilyhässäkkä pohjaan!!
                            Miten lämpimäksi tuolla Calixilla sitten koneen saa suhteessa ulkoilmaan? Defan säteilylämmitin lämmittää mun bensakoneen suunnilleen parikymmentä astetta ulkoilmaa lämpimämmäksi, pitkällä lämmityksellä ylikin. Nämä lämmöt siis OBC:n näyttämästä jäähdysnesteen lämpötilasta.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Muuli
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 115

                              #15
                              Erona on noissa weboissa että jos on lisälämmityspaketti niin siellä on erikseen kiertovesipumppu ja magneettiventtili joka ohjaa vedenkiertoa.
                              Webassa on itsessään kiertovesipumppu,mutta se on riittämätön pysäköintilämmitykseen eli vesi ei kierrä tarpeeksi.
                              Ja vanhemmiten kun weba karstoittuu niin lämpenee herkemmin jonka jälkeen
                              menee ylilämpö vikatilaan,eikä toimi sen jälkeen.
                              Vikatilan saa kuitattua pois testerillä tai ottamalla jännitteen pois.
                              Mutta seuraava käyttö tekee jälleen saman.
                              Mun mielestä toi 430€ kannattaa sijoittaa niin saat sen lämmityksen toimimaan niin kuin sen pitäisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎