Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d,530d huoletonta ajoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 168
    • siilinjärvi

    330d,530d huoletonta ajoa

    Kyseisistä autoista on ollut paljon negatiivista keskustelua.
    Pistetäänpä tähän myös positiivisia käyttökokemuksia:
    Itselläni ollut 2kpl 530d:tä.530dat-00 ja 530 da -02,joista kummassakaan ei ollut mitäänn vikaa.Turbot ei vinkuneet,vaihdelaatikot kestivät,webastot toimi myös kovilla pakkasilla(ajokilometrit 100-180tkm).Ainoastaan kuluvien osien vaihtoa(alustan puslat)ja touringissa vapinan selvittelyä(vialliset vanteet).
    Mainittakoon että molemmat autot olivat lastutettuja.Pidän kyseisiä autoja luotettavina kulkuvälineinä.Nykyisestä 330 dat M-sport:sta ei ole vielä paljon kerrottavaa muuta kuin että kulkee 3litraa vähemmällä kuin 530da(6l vs 9l).
    Pistäkää muutkin positiiviset seikat tähän threadiin.

    330dat M-sport-04
    ex 530da M-sport -02
    ex M3 E36 -94
    ex 530dat -00
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    #2
    Onko sulla ollut autoissa steptronicia? Kait niissä ensimmäisissä 530d:ssä/330d:ssä on enemmänkin niitä synnytysvikoja, sulla kuitenkin uudempia. Mutta olisi kyllä ihan mukavaa kuulla positiivisia kokemuksia näistäkin. Ilmeisesti kuitenki hyvin pidettynä kulkee ihan mukavasti ja on hyvä ajaa
    E39 ja E91

    Comment

    • jantsu
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 168
      • siilinjärvi

      #3
      Kaikissa on ollut steptronic.Ensimmäinen 530 oli 184hv ja toinen 193hv malli.
      Hyvin kulkee ja on yksi parhaimmista ellei paras auto mitä tiedän (E39) ajo-ominaisuuksien suhteen riippumatta moottorivaihtoehdosta.Itse pidän 3,0 litran dieselin välittömästä voiman tunnusta ns. käyttöalueella.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Ajelin 150tkm:sta 200tkm:iin 1/00 530d:lla ilman isompia murheita, vain nokka-akselin asentotunnistimen hajoaminen heti omistussuhteen alussa osui kohdalle. Seuraava omistaja joutui nollauttamaan servotronicin ja vaihtamaan puhaltimen "siilin". Auto oli ohjelmoitu n. 228/525 Nm. Hyvä peli, ja kestävä. Huoltohistoria oli tarkkaan tiedossa, turboa tai lootaa ei ollut koskaan vaihdettu.
        ---

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Mennään edelleen

          E39 DAT -01 Tuli mulle 156000 ajettuna nyt mittarissa 261000. Ei lastutettu, oman milenrauhan vuoksi imusarjan läpät pois ja itsetuho(EGR) tulpattu.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            #6
            Ajanut tolla touringilla nyt n. 40tkm eikä mitään murheita. Yksi koiranluu vaihdettu (ja 2xöljyt) !
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Taisto Römpötti
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 25

              #7
              -99 530dA Touring

              Just meni 200tkm rikki ja 50tkm olen ehtinyt ajaa. Keskikulutus siinä 8 litran vaiheilla. Ei vikoja moottorissa/laatikossa mutta muutama pikkuvika. Osa menee normaalin kuluman piikkiin.
              -Takaluukun johtoja poikki saranoista
              -Tukivarret ja puslat joutui vaihtamaan
              -Apuflekti rikki
              -Toisen takaoven keskuslukko renasi
              -Etuvaloista palaa parkkeja solkenaan (Vakio 10W halogeeni "tavallisilla" umpioilla)
              -lämpöanturi rikki puskurista
              -Hehkutulpat vaihtokunnossa

              Loistopeli mielestäni kuitenkin. Työmatkat menee halvalla!

              Comment

              • jantsu
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 168
                • siilinjärvi

                #8
                Jos porukoilla on vm.2001 tai sitä uudempia pemareita joissa on ns."tyyppiruostevikoja"(polttoainetäyttöluukun syvennys e39 tai konepellin/takaluukun ruostekukkaset)niin ei kun merkkiliikkeeseen näytille.Menee takuuseen korjaukset olipa kyseessä tuonti tai suomi-auto.
                Tämä on faktaa.

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1482
                  • Porvoo

                  #9
                  Originally posted by jantsu View Post
                  Jos porukoilla on vm.2001 tai sitä uudempia pemareita joissa on ns."tyyppiruostevikoja"(polttoainetäyttöluukun syvennys e39 tai konepellin/takaluukun ruostekukkaset)niin ei kun merkkiliikkeeseen näytille.Menee takuuseen korjaukset olipa kyseessä tuonti tai suomi-auto.
                  Tämä on faktaa.

                  Vahvistan tiedon, omaani vauhdettu konepelti ja on tuontiauto.

                  Comment

                  • hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

                    #10
                    530d ja reilut 40 000 km takana ja ainoa vika on ollut että tankki tyhjenee säännöllisesti ja sen joutuu näinmuodoin aika ajoin täyttämään

                    Kilometrejä on nyt taulussa 120 000. Tosin, kyllähän näillä kilometreillä auton pitääkin mennä ilman ongelmia jos se vähänkin on kunnolla tehty. Nyt näyttäisi siltä että ainakin etujarrut menee uusiksi mutta sehän ei ole vika vaan normaalia huoltotoimintaa. Niin ja yksi kappale jarruvalopolttimoa on vaihdettu ja lisäksi tuntuisi siltä että yksi parkkitutkan anturi temppuilee edessä satunnaisesti eli menossa vaihtoon.
                    Last edited by hurtta; 21-07-2007, 09:24.

                    Comment

                    • Showman
                      Newbiemmer
                      • Apr 2007
                      • 28

                      #11
                      Kyllähän tämä diesel-Bemareiden kestämättömyys tällä palstalla on saanut elämää suuremmat mittasuhteet. Kaikista suomessa rekisteröidyistä Bemareista ja niiden omistajista on kirjautunut tälle foorumille n. 15% eli 19000 käyttäjää. Tästä käyttäjäkunnasta kirjoitusten perusteella muutamalla kymmenellä on ollut ongelmia kiisseliautonsa kanssa.
                      Jos tämä määrä suhteutetaan kaikkiin rekisteröityihin BMW-kiisseleihin, saadaan naurettavan pieni prosentti tulokseksi, taitaapa todellisuudessa mennä promille-luokkaan.
                      Last edited by Showman; 21-07-2007, 09:36. Reason: kirotusviehe

                      Comment

                      • jantsu
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 168
                        • siilinjärvi

                        #12
                        Ja nimenomaan kun puhutaan todellisista vioista eikä mistään tavallisista polttimoiden vaihdoista ym.niin vikatiheys omistamissani pemareissa on ollut nolla.

                        Comment

                        • Tuoppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 558
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Showman View Post
                          Kyllähän tämä diesel-Bemareiden kestämättömyys tällä palstalla on saanut elämää suuremmat mittasuhteet. Kaikista suomessa rekisteröidyistä Bemareista ja niiden omistajista on kirjautunut tälle foorumille n. 15% eli 19000 käyttäjää. Tästä käyttäjäkunnasta kirjoitusten perusteella muutamalla kymmenellä on ollut ongelmia kiisseliautonsa kanssa.
                          Jos tämä määrä suhteutetaan kaikkiin rekisteröityihin BMW-kiisseleihin, saadaan naurettavan pieni prosentti tulokseksi, taitaapa todellisuudessa mennä promille-luokkaan.
                          Toisaalta miten moni yli 15k€ diesel bmw :n omistajista sitten jaksaa avautua täällä foorumilla kun auto rikkoutuu. Eiköhän auto ajeta vaan huoltoon ja ollaan hissukseen ettei naapurit vaan kuule miten "edullista" bemarilla ajaminen on. Ehkä hiukan provoa mutta varmaan tässäkin jotain totuutta on. :think
                          G30 530e xDrive iPerformance -20
                          E70 X5 xDrive40d -10

                          Comment

                          • hurtta
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 444

                            #14
                            Originally posted by Tuoppo View Post
                            Toisaalta miten moni yli 15k€ diesel bmw :n omistajista sitten jaksaa avautua täällä foorumilla kun auto rikkoutuu. Eiköhän auto ajeta vaan huoltoon ja ollaan hissukseen ettei naapurit vaan kuule miten "edullista" bemarilla ajaminen on. Ehkä hiukan provoa mutta varmaan tässäkin jotain totuutta on. :think
                            Hmm, jos näin on niin lienee sitten tapa ihan muidenkin automerkkien palstoilla, esim vaikka MB ja Audi. Hieman ihmetyttää tämä keskustelun sisältö sikäli että ei kai kukaan ole väittänytkään että BMW olisi maailman vähävikaisin auto? Ei kai BMW siitä ole tunnetuksi ja halutuksi tullut? BMW parhaat puolet lienevät ihan muualla kuten kaikki tietänevät. Jos pointti on se että alle pitää saada mahdollisimman edullinen vähävikainen auto niin sitten varmaan kannattaa kahtella Toyotan suuntaan tai muita Japanin valmisteita.
                            Last edited by hurtta; 21-07-2007, 12:40.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by hurtta View Post
                              Hmm, jos näin on niin lienee sitten tapa ihan muidenkin automerkkien palstoilla, esim vaikka MB ja Audi. Hieman ihmetyttää tämä keskustelun sisältö sikäli että ei kai kukaan ole väittänytkään että BMW olisi maailman vähävikaisin auto? Ei kai BMW siitä ole tunnetuksi ja halutuksi tullut? BMW parhaat puolet lienevät ihan muualla kuten kaikki tietänevät. Jos pointti on se että alle pitää saada mahdollisimman edullinen vähävikainen auto niin sitten varmaan kannattaa kahtella Toyotan suuntaan tai muita Japanin valmisteita.
                              Eli tuossahan kiteytyy juuri se minkä jokaisen BMW:n omistajan olisi hyvä sisäistää, eikä luoda itselleen mitään romanttisia pilvilinnoja. Kun tämä asia on realistisella pohjalla, voi oikeasti ymmärtää mikä BMW:ssä on tuotteena suurta ja laadukasta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎