-01 330D tuotu saksasta -02 kieltämättä hieman tukka harmaantunut tän auton kans; kun oli n.130000 mittarissa nii commonraili kilkkas ja hajotti samalla jakopäästä käyttöpyörän, kaikki suuttimet uusiks+jotain hilkkeitä.mut muuten hyvä auto
330xdA vm. 2001, ajettu 160 tkm, ostettu kaksi vuotta sitten. Alapallo vaihdettu 140 tkm kohdalla. Nyt etupäässä rutajaa jokin, ehkä vetonivel.
Hyvin kestänyt, mutta osat kalliita, alapallonivel piti ostaa alatukivarren kanssa, hinta 220 euroa. Japseihin yms. kyseisen osan saa noin 10-20 eurolla. Lisäksi tukivartta ei löytynyt varastosta, ilmeisesti 4-vedon osia pitää useimmiten tilata.
330DA -03 ajettu nyt 20t (ostaessa oli 120t) ja ei mitään vikoja.
Tai sainhan mä navigaattorin jumiin epäonnistuneella päivitysyrityksellä.
Niin, ja käsijarru ei pidä
Mitenköhän tuon käsijarrun sais herkistettyä. Vaijerin kiristys ei auta, sen tekivät
huollossa...
Itselläni 2003 530dt, jolla nyt ajettu 200tkm. Kuluvia osia menee, kun taitaa olla tuo ajomäärä aika kriittinen monen osan elinikään. Itse ajanut tuolla puolentoista vuoden aikana noin 100tkm ja kustannukset per km on nyt 0,21 eur. Tuo pitää sisällään kaikki huollot, korjaukset ja auton uudistamiset (nätimpiä vanteita yms muuta ei välttämätöntä). Ajettavuudeltaan erittäin hyvä auto, vaikka talvella takavetoisuus rajoittaa etenemiskykyä.
Jos tuota autoa vertaa edellisiin autoihin, niin kustannuksiltaan ei poikkea mitenkään yleisestä linjasta. Selkeästi helvempi kuin pensalaitteet ja dieselien joukossa hieman kalliimpi kuin Peugeot 406 tai Ford Mondeo. Vaikka ne olikin uusina hankittu, niin kyllä tuo 530dt käytettynä hankittuna tarjoaa minusta parempaa vastinetta sijoitetulle pääomalle.
530DAT -02 laatikko antautui 160tkm tietämillä, mutta itselle ei kuluja siitä! Muuten auto on pelannut hyvin ja se mikä täällä on jo tullut esille BMW on kallis, mutta antaakin vastinetta rahalle.
Minulla on ollut ennen BMW:tä mm. Passat PD ja Volvo V70 kummatkin dieseleitä ja ne menivät kyllä n.2-3 litraa vähemmällä, mutta maksan vaikka 5 litraa enemmän satasta kohden kun painaa kaasua niin se pistää hymyilemään + muut esim. ajo-ominaisuudet ja ennenkaikkea hiljaisuus. Nuo edelliset laadukkaana autona pidetyt VW ja Volvo ovat ihan jees, mutta missään tapauksessa ei voida puhua edes saman päivänä BMW:n kanssa!!!
tähän mennessä sattunutta:
alapallonivel ts. koko tukivarsi about 200e.
jousi poikki (85e/kpl), halvempi laittaa alustasarja
iskari jumitti (200/kpl)
ohivuotoletku vuosi (30e)
hyvä pirssi muuten. kulutus hiukka kova, johtunee varmaanki hyvin paljon oikeasta jalastani.
neliveto yhdistettynä tuohon voimaan niin passaa... mutta nelikko vaatii osien kanssa aikaa, pakko aina tilata :(
#######
e30 325i cab
ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia
tähän mennessä sattunutta:
alapallonivel ts. koko tukivarsi about 200e.
jousi poikki (85e/kpl), halvempi laittaa alustasarja
iskari jumitti (200/kpl)
ohivuotoletku vuosi (30e)
hyvä pirssi muuten. kulutus hiukka kova, johtunee varmaanki hyvin paljon oikeasta jalastani.
neliveto yhdistettynä tuohon voimaan niin passaa... mutta nelikko vaatii osien kanssa aikaa, pakko aina tilata :(
Samaa mieltä kulutuksesta. Jalassani sama vika....
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
530DAT -02 laatikko antautui 160tkm tietämillä, mutta itselle ei kuluja siitä! Muuten auto on pelannut hyvin ja se mikä täällä on jo tullut esille BMW on kallis, mutta antaakin vastinetta rahalle.
Minulla on ollut ennen BMW:tä mm. Passat PD ja Volvo V70 kummatkin dieseleitä ja ne menivät kyllä n.2-3 litraa vähemmällä, mutta maksan vaikka 5 litraa enemmän satasta kohden kun painaa kaasua niin se pistää hymyilemään + muut esim. ajo-ominaisuudet ja ennenkaikkea hiljaisuus. Nuo edelliset laadukkaana autona pidetyt VW ja Volvo ovat ihan jees, mutta missään tapauksessa ei voida puhua edes saman päivänä BMW:n kanssa!!!
Paljonko Bemussa keskikulutus ja mimmoista ajoa?
Omien kokemusten valossa Volvo ei kyllä ole dieseleissä taloudellisempia, vaan päinvastoin. Volkkari saattaa olla jollain 1.9/2.0-tdi koneella taloudellinen, mutta ne isommilla moottoreilla olevat kyllä horii soppaa.
E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
itellä -99 530d keppivaihteilla. Nyt mittarissa 430tkm, joista ite oon ajanut 70tkm ilman murheita. muutamia ihan kulutus osia oon vaihtanut. ja kulutuskin pyörii 5.5 - 6.5l satasella (70% matka-ajoa). erittäin tyytyväinen ajokkiin .
nyt ollaan tekemässä autosta pakua niin saa verot minimiin.
Meillä ajellaan emännän kanssa puoliksi työmatkaa ja viimeisen neljän kuukauden keskikulutus on ollut alle 7 l/100km.
Olikos sulla kanssa neliveto ja automaatti?
Kuten olen aiemmin laittanut muihin threadeihin: Lähes pelkkää maantieajoa hiukan yli rajoitusten ja vähän ohitellen; talvella 7,7L/100km ja kesällä 7,5L/100km. Lisäksi kotistartti lämpimästä tallista, töistä kylmänä ulkoa.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kuten olen aiemmin laittanut muihin threadeihin: Lähes pelkkää maantieajoa hiukan yli rajoitusten ja vähän ohitellen; talvella 7,7L/100km ja kesällä 7,5L/100km. Lisäksi kotistartti lämpimästä tallista, töistä kylmänä ulkoa.
Ei ole, on ihan manuaali ja raapii vaan toisesta päästä. Ihan mielenkiinnosta kysäisin niin saa vähän vertailupohjaa. Jossain vaiheessa kun olin itsekin hankkimassa nelaria tai automaattia, mutta päädyin kumminkin ihan tavan versioon.
Sitten ihan vinkkinä, niin ne jotka katsovat kulutuksen suoraan ajotietokoneen näytöltä niin se näyttää useimmiten lähes litran väärin. Kokeilin juuri omani tarkkuutta ja nollasin sen kuun alussa, tällä hetkellä se näyttää keskikulutukseksi 5,8 l/100km todellisen ollessa 6,7 l/100km.
Paljonko Bemussa keskikulutus ja mimmoista ajoa?
Omien kokemusten valossa Volvo ei kyllä ole dieseleissä taloudellisempia, vaan päinvastoin. Volkkari saattaa olla jollain 1.9/2.0-tdi koneella taloudellinen, mutta ne isommilla moottoreilla olevat kyllä horii soppaa.
Keskikulutus BMW:llä on emännän ajolla aina 6,2 ja kun minä sillä ajelen niin se on jotain 6,7-7,8.
VW vei lähes aina 5,5 ja Volvo 5-6 litraa. Lappiin kun mentiin niin Volvolla pääsi 4,8 ja silloin ajettiin 1350km ja ei ollut vielä tankki tyhjä!!
Ei se Passatin TDI ole niin taloudellinen, ajoin sillä 20tkm ja korjasin 4000€:lla ja sitten sai lähteä ja ei koskaan enää VW:tä!
Comment