Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d,530d huoletonta ajoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannejm
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 348
    • tampesteri

    #31
    nelikkona tuo syö paaaaaljon enemmän kuin vajaavetoinen...

    mulla menee matka-ajossa noin 7,4-7,6 l/100km... ja kaupunki onkin sitten eriluokkaa... noin 9-10 l/100km... noh. selittää tietty sen verran, että risteykset on liukkaina unelmia nelikolle

    voisin vaihtaa tuon nelikon vajaavetoiseen jos samanlaisen saisi...
    #######
    e30 325i cab
    ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

    Comment

    • Mr. Z
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 943
      • Manse

      #32
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Keskikulutus BMW:llä on emännän ajolla aina 6,2 ja kun minä sillä ajelen niin se on jotain 6,7-7,8.
      No niin tuleehan sieltä semmoisia maltillisiakin lukuja

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      VW vei lähes aina 5,5 ja Volvo 5-6 litraa. Lappiin kun mentiin niin Volvolla pääsi 4,8 ja silloin ajettiin 1350km ja ei ollut vielä tankki tyhjä!!
      Lastu tosiaan on eduksi matka-ajossa.

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Ei se Passatin TDI ole niin taloudellinen, ajoin sillä 20tkm ja korjasin 4000€:lla ja sitten sai lähteä ja ei koskaan enää VW:tä!
      Tässähän äimisteltiinkin vaan kulutuslukuja. Sulla on tainnut olla hiukan huonoa tuuria tuon VW:n kanssa.
      E38 740ia
      E39 530 dAT
      ex. E34 520i sedan
      ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
      ex. E36 325i sedan
      ex. E36 328i touring
      ex. E36 318 iS qp
      ex. E36 325i qp -R.I.P-
      ex. E21 320i sedan
      ex. E30 318i sedan
      ex. E3 2500 sedan

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #33
        Originally posted by jantsu View Post
        Kulutus nykyisessä 330dat:ssa 5,8 litraa keskinopeuden olleessa 61km/h.
        Tuntuu todella alhaiselta verrattuna edelliseen E39 530da:han 8,9 litraa
        Onko kulutusmittari kalibroitu - eli laskettu kulutus tankatun/ajetun mukaan ja sen jälkeen syötetty mahdollisesti tarvittavat korjausarvot ajotietokoneelle?

        Mulla 530d:n kulutus tankkaus.com:n mukaan 7.05 l/100km 10000km:n mittausvälillä...
        e61 535d

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          #34
          Nykyinen 530 DAT -02, viime elo-syyskuussa Güntherlandiasta mittarissa oli 91 tkm, nyt 120 tkm eli 29 tkm reilussa 10 kk:ssa. Ilman suurempia murheita menty toistaiseksi, vaihdettu takuuseen (europlus):

          - termostaatti
          - 2 kpl parkkitutkan anturia taakse
          - taakse parkkitutkan johtosarja hapettumisen vuoksi
          - vänkärin oven johtoja korjaitiin kun oli kosketushäiriötä (meni kaikki sähköt ovesta)

          - EGR:n poistettu

          Huolettomin auto tähän mennessä.

          Kunhan takuu loppuu syyskuussa niin edessä on ainakin (ellei ehdi vaihtaa autoa):

          - läpät imusarjasta pois
          - vierailu Karalalla
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • Mr. Z
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 943
            • Manse

            #35
            Originally posted by Laxa View Post
            - EGR:n poistettu
            Kannattaako tuo poistaa?
            Onko jossain foorumilla tähän ohjeistusta?

            Originally posted by Laxa View Post
            - läpät imusarjasta pois
            Onko sulla joku myyjän takuu siinä (vai onko mullakin kenties takuuta jäljellä)?
            Onko tuohon läppien poistoon joku ohje jossain?
            Onko läppien tai EGR:n poistosta jotain haittaa?

            ..pelkkiä kysymyksiä!
            E38 740ia
            E39 530 dAT
            ex. E34 520i sedan
            ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
            ex. E36 325i sedan
            ex. E36 328i touring
            ex. E36 318 iS qp
            ex. E36 325i qp -R.I.P-
            ex. E21 320i sedan
            ex. E30 318i sedan
            ex. E3 2500 sedan

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #36

              Tossa läppien juttua läppien poistosta, siitä ei muuta haittaa ole kuin et moottorijarrutus hiukan heikkenee, egr:n voi poistaa monella tapaa esim tulppaamalla egr putken metalli "prikalla" tai sitten ohjelmallisesti esim. viritys softan asennuksen yhteydessä. Egr:n poisto saattaa hidastaa moottorin lämpenemistä riippuen siitä kuinka se toteutetaan. Pakokaasut kun kulkevat lämmönvaihtimen kautta mennessään imusarjaan. Lisäksi tulppaamalla tehty poisto aiheuttaa todennäköisesti vikakoodin josta ei tosin ole haittaa.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Laxa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1363
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Mr. Z View Post
                Kannattaako tuo poistaa?
                Onko jossain foorumilla tähän ohjeistusta?
                Onko sulla joku myyjän takuu siinä (vai onko mullakin kenties takuuta jäljellä)?
                Onko tuohon läppien poistoon joku ohje jossain?
                Onko läppien tai EGR:n poistosta jotain haittaa?
                Löytyy ohjeet kuin EGR:n voi poistaa tai ainakin ottaa pois käytöstä.

                Auton ostin BMW-merkkiliikkeestä Güntherlandiasta ja autolle oli saatavilla saksalaisen RealGarant nimisen firman myöntämä Europlus -takuu 12 kk ajaksi.

                Läppien poistoon on olemassa montakin topiccia.

                Jos tykkää kylmästä tulesta perseen alla niin sitten imusarjan läppiä ja egr:ää ei kannata poistaa kun häviää jännitys elämästä

                Searchilla löytyy... paitsi mulla ei toimi search, joten en voi laittaa linkkejä...
                Last edited by Laxa; 27-07-2007, 10:59.
                Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                EX: E61 530xdAT -07
                EX: E60 520dA Sedan -08
                EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                EX: E39 530dAT -02
                EX: E36 320iA -91
                EX: R1150RT -03

                Comment

                • jannejm
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 348
                  • tampesteri

                  #38
                  se siitä sitten...

                  niin siitä huolettomasta ajosta... no huolet senkuin kasvoi äsken.
                  toinen xenoni ei enää syty... että tämän takia ois pitäny niitä xenoneita välttää, muttaku tuli kylkiäisenä auton matkassa

                  niin ja hehkut vaihdettu... mitähän sitten... hmmm...
                  #######
                  e30 325i cab
                  ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                  Comment

                  • hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

                    #39
                    Originally posted by jannejm View Post
                    nelikkona tuo syö paaaaaljon enemmän kuin vajaavetoinen...

                    mulla menee matka-ajossa noin 7,4-7,6 l/100km... ja kaupunki onkin sitten eriluokkaa... noin 9-10 l/100km... noh. selittää tietty sen verran, että risteykset on liukkaina unelmia nelikolle

                    voisin vaihtaa tuon nelikon vajaavetoiseen jos samanlaisen saisi...
                    Kuka hemmetti haluaa ostaa biimerin nelivetoisena, aivan kuolleena syntynyt ajatus. Mitä tulee löpön menoon niin mulla menee 7,5l/100km jossa 80 % on motaria. Jos ei ole kauheaa sivutuulta niin on se E39 kyllä hieno ajettava, mitään ei tarvitse tehdä - kärry menee ihan itsekseen senkun istuu ja ihmettelee


                    Mitä tulee korjauksiin niin jarrut laitan rakentain uusiks ihan just mutta noi romut nyt on ihan normaalia huolto-osaa
                    Last edited by hurtta; 27-07-2007, 13:51.

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #40
                      Originally posted by jannejm View Post
                      niin siitä huolettomasta ajosta... no huolet senkuin kasvoi äsken.
                      toinen xenoni ei enää syty... että tämän takia ois pitäny niitä xenoneita välttää, muttaku tuli kylkiäisenä auton matkassa

                      niin ja hehkut vaihdettu... mitähän sitten... hmmm...
                      Onko tuo ny suuri vaiva vaihtaa xenonpoltin uuteen? Motonetista joku 70e kpl philips.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #41
                        Originally posted by sirkus View Post
                        Onko tuo ny suuri vaiva vaihtaa xenonpoltin uuteen? Motonetista joku 70e kpl philips.
                        Ja olisko ollut meronetistä 44€/kpl.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          #42
                          Eiköhän tuo jannejm:n postaus xenoneista ollu puhdasta ironiaa..

                          Comment

                          • erese
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 478
                            • Vantaa

                            #43
                            Originally posted by NokiLeka View Post
                            Ja olisko ollut meronetistä 44€/kpl.
                            Ja Saksan Ebaystä 28 eur kpl
                            F40 -20
                            F20 -13
                            E46 320D Touring -01
                            E36 "nokivasara" Touring -99

                            Comment

                            • TBman
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 76

                              #44
                              Useita Dieseleitä omistaneena (myös useita eri merkkejä) totean tähän vaan sen, että jos ajaa tosiaan paljon kilometrejä vuosittain niin Bemu on edukas vaihtoehto.
                              Kokonaiskulut ovat hiukan liian suuret johtuen uushankintahinnasta, mutta käyttökulut ovat siedettävät.


                              Niin, sittenhän meitä autonomistajia on tietysti monenlaisia, joillekkin on pelkkä hehkunvaihto ja riittävä syy auton "mollaamiseen"...

                              Comment

                              • jarkk0
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 26

                                #45
                                Kertoisko joku vielä, että milloin on noita ruostevaurioita saanut takuuseen. Itselläni 530 D -01 touring, käyttöönottovuosi -00, hieman ruosteenalkua polttoainetankin juurella ja takaikkunan alaosassa, tuontiauto.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎