Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d,530d huoletonta ajoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannejm
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 348
    • tampesteri

    #61
    niin... mielestäni tossa on lukkoperä, kyllä kitkalukko ainaki ääntä pitää takana... kun sutia yrittää vetää.

    ja vielä 2kk sitten asuin todellakin semmoisella seudulla että nelikosta oli hyötyä talvioloissa...
    #######
    e30 325i cab
    ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

    Comment

    • tuke t.
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 6

      #62
      Oma 330D ollut nyt kohta vuoden ja olen ajanut sillä nyt noin 30000km. Yhteensä autolla on ajettu 157000km ja on Suomi auto.

      Saldo:
      Tähän mennessä autossa ei ole ollut yhtään mitään vikaa (toivottavasti tämä viesti ei saa aikaan pahaa karmaa ), vaikka olen niitä yrittänyt etsimällä etsiäkin. Ai niin, vaihdatin varalta myyjäkiikkeen piikkiin p.a. siirtopumpun kun se mielestäni oli hieman liian kova ääninen. Ei muuta.

      Katsastuksessakaan ei viime viikolla löytynyt vielä mitään sanottavaa vaikka katsastusmies kyllä yrittikin parhaansa!

      Kulutukset ovat olleet mielestäni erittäin miellyttävät ottaen huomioon lastutetun 3,0L moottorin ilon. Elikkä tankkauksista mitattuna aina n. 6,2L-6,7L ja ajotietokone on ollut parin desin erolla aina samoissa lukemissa, kun autossa ei ole käytetty Eberiä. Ainoastaan pari poikkeusta on ollut molempiin suuntiin.

      Olen ollut autoon toistaiseksi todella tyytyväinen edellisten autojeni jälkeenkin (Escort RS Turbo ja Toyota Avensis).

      Comment

      • chorrus
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 565
        • 00100

        #63
        Originally posted by Showman View Post
        Pitää kyllä todeta ihan puhtaasti kokemuksesta, että 270hv/630Nm yhdellä vetävällä takapyörällä vasta kuolleena syntynyt asia on myös käytännössä. Jos otetaan elektroniikka avuksi sutimista hillitsemään, niin sitten vasta hukassa ollaankin.
        Bemarilta on kyllä totaalinen moka olla varustamatta kolme litraista dieseliä lukkoperällä.
        AAMEN. Ei muuta lisättävää vetotapakeskusteluun!

        Omastanihan poksahti vaihteisto 238tkm kohdalla.

        Muuten kyllä mukava peli ajaa matkaa + kulutus vielä siedettävä vaikka voimaakin tuntuu olevan lastun kanssa.
        Last edited by chorrus; 31-07-2007, 21:11.

        AUDI TT Roadster 3.2
        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

        ex.
        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
        E38 740iA bmw schwarz II
        E39 530dAt titansilbermetallic
        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
        E32 735iA - lachssilbermetallic
        E24 635CSI polarismetallic
        AUDI A6 TDI
        SAAB 'takemenow' 900i
        CITROËN XSARA VTS
        CITROËN JUMPER
        FORD MONDERO
        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

        + 23 x Peugeot

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #64
          Originally posted by jannejm View Post
          niin... mielestäni tossa on lukkoperä, kyllä kitkalukko ainaki ääntä pitää takana... kun sutia yrittää vetää.
          Kyllä siellä ääntää joku muu, nimittäin lukkoperää ei enää e46:een ole saanut M3:sta lukuunottamatta. Eikä lukon pitäisi muutenkaan ääntää, jos se vaan on terve.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • jannejm
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 348
            • tampesteri

            #65
            hmm... täytyy siis tarkistaa...
            #######
            e30 325i cab
            ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

            Comment

            • ttw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1016
              • Vantaa

              #66
              Faija ajanut tolla 330dA:lla (StepTronic) about 100tkm. Mittarissa 224tkm.

              Hyvin on pelannut, BMW:n huolto-ohjelmalla pärjätty.

              Takaiskarit, vesipumppu, suuttimien johtosarja (49€), takajarrulevyt ja jarrupalat ainoat "ylimääräiset" vaihdetut osat.
              728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
              Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
              MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

              Comment

              • thejuha
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 45

                #67
                Originally posted by Tomppa111 View Post
                Siis 21 000 eur menny kaikkineen 100tkm:n aikana. Just laskin itselläni mitä on kotteroon menny. ~0.12 eur/km, kallein yksittäinen vaihdettu osa on turbo.
                Mulla kallein yksittäinen hankinta oli 19" vanteet ja siihen hyvät renkaat, joka muutenkin nostanut renkaisiin liittyviä kuluja aikasempiin autoihini verrattuna. Muita isoja hankintoja ollut vetokoukku ja alustasarja. Chippaus oli kiva juttu, mutta onneksi sain sen silloin niin halvalla - normaalihinta on ikävä.

                Maalauksiin ja lommojen oikaisuihin mennyt ihan liikaa rahaa. Välillä pistää vihaksi miten muut kohtelee toisten omaisuutta.

                Iso osa kustannuksista on ihan muuta kuin välttämätöntä kulua. Mutta kivat lisäjutut tuonneet mukavan lisän auton käyttöön. Huoltoihin menee about 0,02-0,03 e/km ilman uusia osia, joihin mulla on mennyt selkeästi perushuoltoja enemmän rahaa (esim pakoputken joustoputkien vaihto). Mutta polttoaine yksittäisenä suurin kulu, joka on nyt noin 0,068 e/km.

                Comment

                • Rubu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 809
                  • Kuopio

                  #68
                  Pelotellaan nyt hieman tuota huolettomuuden ääripäätä.

                  Mulla on 530DA touring vm. 2000. Autolla oli ajettu 184500 kun sen ostin viime vuoden heinäkuussa.

                  Tähän mennessä uusittu:

                  Iskarit
                  Eteen kaikki tukivarret
                  Eteen linnunluut
                  Taakse apurungonpuslat
                  Turbo
                  Ilmamäärämittari
                  Tuulilasi
                  Takajarrupalat
                  Kesä ja talvirenkaat
                  Akku
                  1 suutin
                  Pakoputken joustot
                  Ilmastointilaitteen hihna ja kiristin
                  Ahtopaineensäädin (ahtimen luota)

                  Tulevia toimenpiteitä:
                  Siirtopumppu
                  Vakionopeusnivel kardaanilta

                  Tähän lisäksi normaalit öljynvaihdot ja suodattimet(poltto-aine/raitisilma/öljy)
                  Kilometrejä tänään mittarissa noin 220000.

                  Tuosta voi ruveta laskemaan mitä on tähän mennessä kilometrit maksaneet...
                  Osa noistahan on auton elinkaaren mukaisesti vaihdettavia ns. 200tkm huoltoa, mutta on siinä maksajalle maksamista...
                  Last edited by Rubu; 03-08-2007, 16:15.

                  Comment

                  • pmv
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2032
                    • tornio

                    #69
                    No laitetaan tähän nyt oma sairaskertomus, jokainen saa päätellä onko paljon vai vähän, 11/98 530d touring, ostettu keväällä 06, mittarissa 175 tkm, nyt 220tkm:

                    -Eteen pyöränlaakeri
                    -Eteen iskarit
                    -Takajarrupalat
                    -Akku(kun purkasi pari kertaa)
                    -Hehkut
                    -Kakkospytyn suutin korjattu
                    -Kampiakselin asentotunnistin
                    -Startti
                    -Käsijarrupalat
                    -sähköjohtojen ja liittimien harsimista kasaan

                    Pitäisi laittaa:
                    -Narinahela taakse
                    -Täristys edestä(Renkaiden tasapainotus tai tukivarret)
                    -Ulkolämpötilamittari
                    -Takaluukun sähköt
                    -Ruostepaikkojen kiinni ottamista luukuista

                    No, näkisin että tuossa suutin, startti ja asentotunnistin(osat 800, työ 400) ovat varsinaisia vikoja. Muut pikemminkin huoltokohteita, kulumia tai ulkopuolisen tekijän aiheuttamia vaurioita.

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      #70
                      530dA vm -01 tällähetkellä kilometrejä 157tkm,autoa hankittaessa reilu 2vuotta sitte kilometrejä 108tkm eli jo 50tkm on tullu tolla päästeltyä

                      tähänmennessä remontit+yms:

                      -Oik.etu alatukivarsi
                      -Lämmitettävä huohotinputki
                      -Talvirenkaat
                      -Akku
                      -Oik.etusivulasin nostohissi
                      -Ilmastointilaitteen täyttö
                      -Termostaatti
                      -Siirtopumppu
                      -Kaikki hehkutulpat
                      -Jarrupalat eteen ja taakse + tunnistinjohdot
                      -Ilmastointilaitteen täyttö (vittu taas)
                      -Egr-termostaatti
                      -Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi

                      eli vähällä on päästy tähän asti (kop kop) saa nähdä koska ne turbot ja laatikot hajoaa ku niistä täälä niin isoon ääneen kokoajan jauhetaan...
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #71
                        Ja lisää samanlaista, oheiset osat vaihdettu ajamani 235tkm:n aikana. Mittarissa nyt ~501tkm. Kyseessä 530d 08/99:

                        Nämä oli finaalissa, pakko vaihtaa:
                        -laturi (x2)
                        -ohjaustehostimen pumppu
                        -vesipumppu/termostaatti
                        -vauhtipyörä
                        -jarrut: levyt ja palat eteen ja taakse + käsijarru
                        -moniurahihna
                        -ilmastointikompuran hihnan kiristin ja hihna
                        -kuskin oven lasinnostomekanismi
                        -tuulilasi (x2)
                        -etualatukivarret ja reaktiotangot (x2)
                        -etu- ja takavakaajan nivelet (eteen xN)
                        -ilmakanava suodattimelta rintapeltiin
                        -paisuntasäiliö
                        -ilmamassamittari
                        -pa-paluulinjasto
                        -siirtopumppu (x2)
                        -suuttimien johtosarja
                        -ylävesiletkun y-haara lohkoon (hajotin itse, mutta oli jo aivan hauras)
                        -puhaltimen siili

                        Seuraavat vaihdoin muuten vaan tai varmuuden vuoksi:
                        -akku
                        -iskarit ja jouset
                        -raidetankojen päät
                        -monitoimiratti (sai kruisingin ja radion ohjauksen rattiin)
                        -kahden oven korinpuoleiset tiivisteet
                        -kardaanin kuminivel
                        -vaihdelaatikko (vaihdoin samaan hässäkkään vp:n kanssa, alkuperäinen oli ehjä mutta nykyinen ajettu noin 300tkm vähemmän)
                        -pakoputken tukirauta (kiinnityspiste laatikon ja lohkon väliin)
                        -kampiakselin takastefa
                        -vaihdelaatikon takastefat (siirtäjä ja pääakseli)
                        -takaluukun rekisterikilven valokehys/kahva (touring)
                        Last edited by jms-btcf; 20-10-2008, 18:51. Reason: lisätty osia
                        e61 535d

                        Comment

                        • Laxa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1363
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by Rubu View Post
                          Pelotellaan nyt hieman tuota huolettomuuden ääripäätä.

                          Tähän mennessä uusittu:

                          Tuulilasi
                          Kesä ja talvirenkaat

                          Ja näillä on hirveästi tekemistä 330d tai 530d "huolettomuuden" kanssa.
                          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                          EX: E61 530xdAT -07
                          EX: E60 520dA Sedan -08
                          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                          EX: E39 530dAT -02
                          EX: E36 320iA -91
                          EX: R1150RT -03

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            #73
                            Originally posted by Rubu View Post
                            Osa noistahan on auton elinkaaren mukaisesti vaihdettavia ns. 200tkm huoltoa, mutta on siinä maksajalle maksamista...

                            Comment

                            • newport
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 58
                              • Kerava

                              #74
                              Oon hankkimassa 330da farkkua ja kysyisin et mitä kestävyys puolella eroa 184hp ja 204hp koneissa? Tarkoitus olisi lastua vaihtaa, mut oon kuullu et toi 184hp ei ois niin kestävä lastutettuna? Pitääkö paikkansa?
                              330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                              Comment

                              • S4Driver
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 571
                                • Kaukana

                                #75
                                Jos ei halua huoltaa tai vaihtaa osia niin kannattaa ostaa uusia ja vaihtaa ajoissa. kaikkissa käytetyissä on rahareikää. Merkistä riippuen koko on eri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎