Njuu, e28 520i (86) ei tunnu nostavan lämpöjä ollenskaa. Normi maantie ajossa parhaimmillaan hieman alle 1/4 mittarista (alle 45c?), kaupungissa hieman yli. Kunnolla kun kengittää, voi tuurilla saada lämmöt hieman yli mittarin puolivälin. Miten hitossa saan lämmöt nousemaan normaali lukemiin, (ilman että otan jäährytysnesteet poijjes?) ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lämmöt liian alhaalla?
Collapse
X
-
Juups, unohtu, eli termari vaihdettu juuri viikko sitten, ei mitään vaikutusta. Mittaristossa ei luulis olevan vikaa koska on kahdella kokeiltu.
Aaapuva!KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by djanni View PostTarkista vielä se termari. Voi se uusi termarikin olla rikki, elikkäs juuttunut auki.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Voisiko tätä topiikkia käyttää...
Sama ongelma mulla, mutta autona e46, 320i -99. En ole vaihtanut termostaattia, joten se vaihto on edessä. Kattelin tuosta motonetista noita termostaatteja ja sinä näkyi olevan kaksi. Yksi on irtoelementti ja toinen on koteloitu. Kumpaa tuohon autoon laitetaan?"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Voihan nuo bemarin lämpömittaritkin jumittaa. Itse en ainakaan niihin luottaisi pätkän vertaa! Koita laittaa joku yleisvedenlämpömittari joka toimii kunnolla. Itselläkin aina lämmöt hieman sinisen alueen yläpuolella, vaikka uusi termari jne. Luulisin että tuo mittari vaan jumittaa, koska joskus pomppinut tuolla puolessakin välissä viisari...
Comment
-
-
Onko vesipumppu vaihdettu joskus?
Itsellä teki ihan samaa ja ihmettelin ilmiötä aikani kunnes maantien pätkällä yhtäkkiä pärähti lämmöt punaiselle.
Ei muuta kuin hinattiin auto korjaamolle. Asentaja väitti että vesipumppu paskana. Vesipumpun vaihdon jälkeen on lämmöt pysyneet normaalissa.
Suosittelen että teet ongelmalle nopeasti jotain enne kuin keittää...
Autohan on 523i - 96.
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View PostNjuu, e28 520i (86) ei tunnu nostavan lämpöjä ollenskaa. Normi maantie ajossa parhaimmillaan hieman alle 1/4 mittarista (alle 45c?), kaupungissa hieman yli. Kunnolla kun kengittää, voi tuurilla saada lämmöt hieman yli mittarin puolivälin. Miten hitossa saan lämmöt nousemaan normaali lukemiin, (ilman että otan jäährytysnesteet poijjes?) ?
Myöskään lämpöanturin viallisuus ei ole poissuljettu. Eihän anturin liittimessä ole hapettumaa ja liitin on kireällä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
visko ja lämmöt
Kertokaapas viisaammat. Jos tuo tuuletin (visko, propelleri, mikä se nyt on) heiluu siinä tangossa jonkin verran ja jos siitä yhdestä propellerin siivestä puuttuisi 2 cm pala, niin vaikuttaako se jotenkin häiritsevästi termostaattiin? Meinaa tuli tuossa kyseltyä asiasta ja tuli kuultua, että propelleri ei ole enää balansissa, jonka seurauksena termostaatti pettää, moottori ja sen osat ylikuumenevat ja mäntä saattaa leikata kiinni. Eli suomeksi ei jäähdytä tarpeeksi. Niin, se termostaatti ei muuten toimi. Lämmöt eivät nouse normaaliin tasoon, Tätä kysynkin, sillä ihmettelen, onko edessä kummankin vaihto, vai pelkästään termostaatin???"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostKertokaapas viisaammat. Jos tuo tuuletin (visko, propelleri, mikä se nyt on) heiluu siinä tangossa jonkin verran ja jos siitä yhdestä propellerin siivestä puuttuisi 2 cm pala, niin vaikuttaako se jotenkin häiritsevästi termostaattiin? Meinaa tuli tuossa kyseltyä asiasta ja tuli kuultua, että propelleri ei ole enää balansissa, jonka seurauksena termostaatti pettää, moottori ja sen osat ylikuumenevat ja mäntä saattaa leikata kiinni. Eli suomeksi ei jäähdytä tarpeeksi. Niin, se termostaatti ei muuten toimi. Lämmöt eivät nouse normaaliin tasoon, Tätä kysynkin, sillä ihmettelen, onko edessä kummankin vaihto, vai pelkästään termostaatin???
Itsellänikään ei lämmöt mittarin mukaan nouse kuin vähän sinisen yläpuolelle, kuitenkin reilusti jää alle puolen välin. Silti kun ottaa lämmintä moottoria ylävesiletkusta kiinni niin ei siinä kovin kauaa voi kättä pitää, sen verran lämmin on, eli tuskin kylmänä käy .
Toivottavasti tuo ei ainakaan totta ole, kuulostaa kyllä ainakin maallikon korvaan aika kaukaa haetulta, mutta toivottavasti joku järkevämpi tietää .Last edited by Make H.; 02-08-2007, 15:50.
Comment
-
-
Jepulisjee, vikahan oli siinä anturissa, kovemmissa vauhreissa vissiin pääs tuulemaan, tai jotain, antureihin. Uuden anturin vaihdoin ja suojasin sen jesarivirittimellä (kokeilumielessä ) "lämmöt" pysyy kohillaan.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostKertokaapas viisaammat. Jos tuo tuuletin (visko, propelleri, mikä se nyt on) heiluu siinä tangossa jonkin verran ja jos siitä yhdestä propellerin siivestä puuttuisi 2 cm pala, niin vaikuttaako se jotenkin häiritsevästi termostaattiin? Meinaa tuli tuossa kyseltyä asiasta ja tuli kuultua, että propelleri ei ole enää balansissa, jonka seurauksena termostaatti pettää, moottori ja sen osat ylikuumenevat ja mäntä saattaa leikata kiinni. Eli suomeksi ei jäähdytä tarpeeksi. Niin, se termostaatti ei muuten toimi. Lämmöt eivät nouse normaaliin tasoon, Tätä kysynkin, sillä ihmettelen, onko edessä kummankin vaihto, vai pelkästään termostaatin???
Eli sun autossa on kaksi eri vikaa: visko löysä / löysällä ja termostaatti jumittanut.
Originally posted by Pinxi View PostJepulisjee, vikahan oli siinä anturissa, kovemmissa vauhreissa vissiin pääs tuulemaan, tai jotain, antureihin. Uuden anturin vaihdoin ja suojasin sen jesarivirittimellä (kokeilumielessä ) "lämmöt" pysyy kohillaan.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Et todellakaan oo ensimmäinen jolla tollasta syndroomaa.. Kaverin 520i:ssä mietitty samaa juttua jo puoltoista vuotta. Ei edes rääkkäämällä kesähelteellä nouse lämmöt kauheesti, ei koskaan puhalla lämmintä, korkeintaan haaleata. Termostaatti uusittiin, lämpöanturi tsekattiin->ok. moottori ei ajon jälkeen oo mitenkään kauheen lämmin, sellane et pystyy kättä pitämään hyvin venakopalla jne. Huomattiin tossa n. kuukaus sit että visko yksinkertasesti on jumissa, puhaltaa koneen kierrosten mukaan melkeen kokoajan. Se vaihtoon jos on jumissa. (kaverin viskoa ei saatu vaihdettua, jumissa )Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment