Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA kiihdyttäessä puutuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alalahti
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 11
    • Kaskinen (paratiisi saari)

    530dA kiihdyttäessä puutuu

    Eli siis auto 03-99 A-boostin boxi laitettu ja tuntuu että kiihtyvyys loppuu ennenkuin toi tomaatti vaihtaa isommalle. ja siis vika ilmenee vaan kick down pohjassa.

    Apu olis tarpeen !
  • Peetrus
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 219

    #2
    Aiheesta löytyy PAAAALJON juttua kun hieman jaksaa kaivaa.

    Hakusanoja:
    Ilmamäärämittari
    Siirtopumppu
    Ahdin
    yms.
    -00 530D
    -GT2260V
    -Kunnon cooleri
    -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
    230,9hv
    512,9nm

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Steptronic ei oikein tahdo pitää lastutuksesta. Siinä syy.

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Lanttu View Post
        Steptronic ei oikein tahdo pitää lastutuksesta. Siinä syy.
        Höpö höpöä!

        Mulla rikkinäinen turbo huudatti kierroksilla turhaan. Vikoina voi olla muukin kun ahdin mutta tuo lastun morkkaaminen on tietämättömyyttä minun mielestä.

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #5
          Ihan vaan varmistukseksi:

          Lähes kaikki dieselit automaattilaatikolla tekee tuota enemmän tai vähemmän, eli kone kiertää yli huipputehon ja -väännön loso pohjassa, ja vaihtaa sitten vasta. Syy on bensakoneisiin optimoidussa laatikossa. Tämä siis myös 530dA:ssa. Eli kone hyytyy pikkasen jo ennen vaihtoa isommalle.

          Mutta jos tämä ominaisuus oli selvillä, ja auto puutuu "ihan oikeasti", niin sitten vikaa on.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by touring39 View Post
            Ihan vaan varmistukseksi:

            Lähes kaikki dieselit automaattilaatikolla tekee tuota enemmän tai vähemmän, eli kone kiertää yli huipputehon ja -väännön loso pohjassa, ja vaihtaa sitten vasta. Syy on bensakoneisiin optimoidussa laatikossa. Tämä siis myös 530dA:ssa. Eli kone hyytyy pikkasen jo ennen vaihtoa isommalle.

            Mutta jos tämä ominaisuus oli selvillä, ja auto puutuu "ihan oikeasti", niin sitten vikaa on.
            Tätä en kyllä allekirjoittaisi bensa vs diesel laatikoissa kun ei ole juurikaan mitään yhteistä.

            Jos siellä on joku viriviriboksi niin heivaa se mäkeen ja katso mitä sitten tekee.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • alalahti
              Newbiemmer
              • May 2007
              • 11
              • Kaskinen (paratiisi saari)

              #7
              no pitää koittaa ottaa boxi pois ja käydä kokeilees.

              onko tota laatikkoo mahdollista saada vaihtamaan aikasemmin ku johonki n.3800 asti kyllä kiihtyy hyvin ??

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by alalahti View Post
                no pitää koittaa ottaa boxi pois ja käydä kokeilees.

                onko tota laatikkoo mahdollista saada vaihtamaan aikasemmin ku johonki n.3800 asti kyllä kiihtyy hyvin ??
                Kevennä kaasua lopussa niin se vaihtaa ja sitten taas lisää. Tosi kiihdyttelijän jalka on säädetty optimiksi...

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  #9
                  Originally posted by touring39 View Post
                  Ihan vaan varmistukseksi:

                  Lähes kaikki dieselit automaattilaatikolla tekee tuota enemmän tai vähemmän, eli kone kiertää yli huipputehon ja -väännön loso pohjassa, ja vaihtaa sitten vasta. Syy on bensakoneisiin optimoidussa laatikossa. Tämä siis myös 530dA:ssa. Eli kone hyytyy pikkasen jo ennen vaihtoa isommalle.

                  Mutta jos tämä ominaisuus oli selvillä, ja auto puutuu "ihan oikeasti", niin sitten vikaa on.
                  Se on siellä vakio-ohjelmassa sisäänrakennettunakin siten, että (ainakin) kaasupohjassa aina ennen vaihtoa ruiskutusta kevennetään vaihtohetken ajaksi.
                  Kestää paremmin.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎