Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbiinin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mellon316
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 107

    Turbiinin vaihto?

    Onkos joku vaihtanut/vaihdattanut automaattilaatikkoonsa turbiinin?

    Mitä vaihdattaminen maksaisi ja mitä kannattaisi uusia samalla kun kerran loota on auki?

  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 741

    #2
    Originally posted by Mellon316 View Post
    Onkos joku vaihtanut/vaihdattanut automaattilaatikkoonsa turbiinin?

    Mitä vaihdattaminen maksaisi ja mitä kannattaisi uusia samalla kun kerran loota on auki?
    Juurikaan en näistä automaatillisista mitään tiedä mutta jos aski on irti niin ehkä kampiaksekin taka stefan voisi vaihtaa ja sen kampiakselin päässä olevan keskitin laakerin (kai se automaatillisessakin on?).

    Comment

    • Harzzza
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 218
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Kouris View Post
      Juurikaan en näistä automaatillisista mitään tiedä mutta jos aski on irti niin ehkä kampiaksekin taka stefan voisi vaihtaa ja sen kampiakselin päässä olevan keskitin laakerin (kai se automaatillisessakin on?).
      Juu ei ole. Siellä on vaan vetolevy startille jossa turbiini kiinni. Laatikon akseli taas tulee turbiinin sisään.

      Ainakin jenkkivehkeissä turbiinit oli halvimmillaan parin-kolmensadan luokkaa, bemuissa todennäkösesti tolla ei saa vasta kun hyvää päivää. En tiiä mut kallis varmasti, OEM -osana näyttäs olevan $1400-1600 5hp18 -lootaan.

      Ainakin amerikkalaisista pitää vaihtaa silleen että laatikko on tipautettava, ja vielä niin että turbiini ensin irti vetolevystä ja sit yhtenä möykkynä turbiini ja laatikko alas. Sit vasta turbiini vetäen irti lootasta. Turbiini kun yleensä pyörittää laatikon öljypumppua niin sen asennus on myös tehtävä niin että turbiini lootaan, sit loota koneeseen kii ja lopuks turbiini vetolevyyn niin ei pääse tuleen vaurioita.

      Mut valaiskoon tarkemmin hinnoista ja merkkikohtaisesta vaihdosta kellä tietoo...


      Mistäs päättelet että turvbiini on risa ? Ettei oo laatikko ? Onhan siellä turbaanissakin tietty kuluvaa osaa, laakeria ja lukkolevyn pintaa...

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        ..........
        Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:23.
        ///Motorporot

        Comment

        • Mellon316
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 107

          #5
          Originally posted by Harzzza View Post
          Mistäs päättelet että turvbiini on risa ? Ettei oo laatikko ? Onhan siellä turbaanissakin tietty kuluvaa osaa, laakeria ja lukkolevyn pintaa...
          Pitää "vinkunaa" tai siis sellaista ujellusta ykkösvaihteella ja saman tien kakkosen vaihtuessa se loppuu, yksi korjaamon äijä sanoi että kuuluu turbiinista...ajoon se ei suoranaisesti vaikuta, mutta harmittaa se vinkuna. Sitä en tiedä onko siitä auton toimintaan mitään haittaa, onhan tässä ollut tätä trans program vikaa aina välillä, oikeastaan kuumalla ja kostealla ilmalla vikaohjelma iskee itsensä päälle....
          ...tiedä näistä sitten...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎