Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530D: hommasin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kurkoonen
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 18

    BMW 530D: hommasin

    Eli näin pääs käymään, viikon päästä pitäis papereitten olla kunnossa ja pääsee kähisteleemään oikeen kunnolla. mutta siinä on jotain häikkää laatikossa, välillä ei löydä pakkia sitten taas löytyy ihan ok. sitä käytettiin testerissä ja saman tein paukautti hätäohjelman päälle mitään vikakoodia ei tullut minnekkään eikä löytynyt mitään mikä olisi aiheuttanut se. mutta luultavasti uudella ohjelmalla pitäis korjaantua. eli onkohan odotettavissa pahempaa vai meneekö uudella softalla. vm. on -99 ajettu 220tkm
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    No kaikkihan on mahdollista, mutta kuulostaa kyllä todella pahaenteiseltä. Ainakaan itse en tuohon autoon sotkeutuisi ,ennen kuin sillä on ajettu pidempään koeajoa ja laatikko todellakin toimii.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Joo jättäisin kans väliin. Teitkö jo kaupat ?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • kurkoonen
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 18

        #4
        no se nyt on ainakin hyvä puoli että auto on vielä liikkeessä ja auto menee seuraavalla viikolla merkkihuoltoon, että siellähän se lopullinen tuomio tulee. mutta laatikko laitetaan kuntoon liikkeen laskuun oli vikana sitten mikä hyvänsä. Voiko tämmöinen asia vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen jos samalla aksellilla on erillaiset renkaat, tarkoitan siitä oli rengas puhjennut loppumatkassa ja tilalle oli laitettu 16" vararengas ja muissa kulmissa oli 18":set

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by kurkoonen View Post
          no se nyt on ainakin hyvä puoli että auto on vielä liikkeessä ja auto menee seuraavalla viikolla merkkihuoltoon, että siellähän se lopullinen tuomio tulee. mutta laatikko laitetaan kuntoon liikkeen laskuun oli vikana sitten mikä hyvänsä. Voiko tämmöinen asia vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen jos samalla aksellilla on erillaiset renkaat, tarkoitan siitä oli rengas puhjennut loppumatkassa ja tilalle oli laitettu 16" vararengas ja muissa kulmissa oli 18":set
          Voi todellakin.... mikäli vierintäkehät renkaissa ovat jostain syystä erilaiset. Vannekoolla sinällään ei ole merkitystä.

          Comment

          • kurkoonen
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 18

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Voi todellakin.... mikäli vierintäkehät renkaissa ovat jostain syystä erilaiset. Vannekoolla sinällään ei ole merkitystä.
            muisaakseni takana oli 265/35/18 ja toisella puolella 220/50/16 saksalaisia kitkattomia kuitenkin.
            Täydellinen huoltokirja on mukana ja kaikki huollot on tehty merkkihuollossa ja 07.05.07 oli vaihdettu turbo ja kaikki siihen liityvät härpäkkeet, ja taakse uudet monroen iskarit oli vaihdettu m-sportin alustakaan ei ollut montaa vuotta vanha remmi,hehkut ym.. muuta pikku nappulaa.
            Kyllähän noita huoltokirjojakin tietysti voi ostella mutta mutta...
            yhdellä omistajalla ollut, ja joku ihme huoltoavain oli kanssa säilynyt? mikähän sekin sitten on.
            Last edited by kurkoonen; 13-08-2007, 23:50.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by kurkoonen View Post
              Täydellinen huoltokirja on mukana ja kaikki huollot on tehty merkkihuollossa ja 07.05.07 oli vaihdettu turbo ja kaikki siihen liityvät härpäkkeet, ja taakse uudet monroen iskarit oli vaihdettu m-sportin alustakaan ei ollut montaa vuotta vanha remmi,hehkut ym.. muuta pikku nappulaa.
              Kyllähän noita huoltokirjojakin tietysti voi ostella mutta mutta...
              yhdellä omistajalla ollut, ja joku ihme huoltoavain oli kanssa säilynyt? mikähän sekin sitten on.
              Sekarengastus saattaa tosiaan aiheuttaa sekaannusta tomaatin toimintaan, jos pyörimisnopeuseroa kovasti syntyy. Jos ei näillä yksinkertaisilla konsteilla ratkea, merkkiorganisaatiossa koko laatikko menee herkästi vaihtoon. Mutta sehän olisi vallan mainio vaihtoehto, jos et itse ole maksajan roolissa.

              Autoon pitäisi kuulua mukaan neljä avainta, joista huoltoavain on yksi. Niillä kahdella rimpula-avaimilla on rajoitetut ominaisuudet, esim. huollossa ei pääsyä takakonttiin. Lataa tuolta linkin lopusta manuaali, niin pääset etukäteen ihmettelemään. KLIK

              Mitä tekemistä Monroe iskareilla on M-sport alustassa? :think
              Last edited by Clavurion; 14-08-2007, 00:03.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • kurkoonen
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 18

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post

                Mitä tekemistä Monroe iskareilla on M-sport alustassa? :think
                En tiedä itsekkään mitä sillä lopuksi iskarijutulla tarkoitettiin??. tai sitte kuulin/katsoin/ymmärsin väärin

                Juu kaikki 4kpl avimia oli myös mukana.

                Comment

                • kurkoonen
                  Newbiemmer
                  • Aug 2007
                  • 18

                  #9
                  No nyt tuli selvyys laatikosta, uusi softa ajettiin, laatikkoa testattiin muutamanpäivän ajan toimi moitteettomasti kunnes taas sama vika. pakki rupesi temppuilemaan, huollosta epäiltiin että laatikon boksi on mäsähtänyt, joka pitänee vaihtaa. huomenna auto menee vielä testeriin niin näkee vähän tarkemmin mikä vikana ja mitä sinne joudutaan tilata.

                  Onko tietoa minkä hintainen tuollainen boksi on? ihan mielenkiinosta kyselisin, itsehän en edelleenkään ole maksumiehenä

                  Comment

                  • nikoo77
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 69
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by kurkoonen View Post
                    No nyt tuli selvyys laatikosta, uusi softa ajettiin, laatikkoa testattiin muutamanpäivän ajan toimi moitteettomasti kunnes taas sama vika. pakki rupesi temppuilemaan, huollosta epäiltiin että laatikon boksi on mäsähtänyt, joka pitänee vaihtaa. huomenna auto menee vielä testeriin niin näkee vähän tarkemmin mikä vikana ja mitä sinne joudutaan tilata.

                    Onko tietoa minkä hintainen tuollainen boksi on? ihan mielenkiinosta kyselisin, itsehän en edelleenkään ole maksumiehenä
                    Uusi vaihteiston ohjausboksi maksaa n.850€.
                    Eli ei mikään kauhean halpa osa...
                    E39 523iA touring

                    In memoriam:
                    E34 525i 24v
                    E30 320
                    E30 318

                    Comment

                    • kurkoonen
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 18

                      #11
                      Originally posted by nikoo77 View Post
                      Uusi vaihteiston ohjausboksi maksaa n.850€.
                      Eli ei mikään kauhean halpa osa...
                      No huh huh! aika hintava on... no nyt on uusi boksi vaihdettu ja siinä sivussa huomattiin että öljypinta on vähän matalalla, nyt kuulemma pitäisi toimia. illalla pääsee testailemaan.
                      Eikös näissä laatikoissa ole ikiöljyt? että ei niitä öljynvaihtoja ihan 5min tehdä??? (jossain palstalla oli juttua automaatin öljynvaihdosta)

                      Comment

                      • Väiski
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 412
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Kyllä ainakin näin Laakkosella sanoivat että ikiöljyt on laatikossa.
                        "horsepower sells cars, torque wins races"
                        F10 M550dx 470/900

                        Comment

                        • nikoo77
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 69
                          • Espoo

                          #13
                          Itse en menis ostamaan kyseistä yksilöä.
                          Nämä E 39:n tomaatti askit ovat erittäin herkkiä hajoamaan,varsinkin jos öljyjä ei ole vaihdeltu,ja vieläpä kuivana ajeltu.
                          Siihen vielä nuo ongelmat vaihteiston kanssa päälle.

                          Jättäisin kauppaan tämän auton tai ainakin varautuisin useamman tuhannen vaihteistoremppaan....
                          E39 523iA touring

                          In memoriam:
                          E34 525i 24v
                          E30 320
                          E30 318

                          Comment

                          • Väiski
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 412
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Toisaalta jos ite ei ole maksumiehenä niinkuin tässä niin eiköhän laatikko saada priima kuntoon. Onko tuo muuten varma tieto että laatikossa on ongelmia jos ei öljyjä vaihdeta ? Jos näin niin miksköhän niiden vaihto sitten ei kuulu huolto-ohjelmaan...
                            Last edited by Väiski; 24-08-2007, 16:42.
                            "horsepower sells cars, torque wins races"
                            F10 M550dx 470/900

                            Comment

                            • nikoo77
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2003
                              • 69
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Väiski View Post
                              Toisaalta jos ite ei ole maksumiehenä niinkuin tässä niin eiköhän laatikko saada priima kuntoon. Onko tuo muuten varma tieto että laatikossa on ongelmia jos ei öljyjä vaihdeta ? Jos näin niin miksköhän niiden vaihto sitten ei kuulu huolto-ohjelmaan...
                              Kannattaa lukea vaikkapa nämä threadit:

                              Ja erityisesti postaus nro 271.



                              Searchilla löytyy varmasti lisää noista Steptronic laatikoista ja niiden ongelmista.

                              Itse vaihdatin öljyt omaan e39:iin kun oli 140tkm taulussa.
                              Asentaja sanoi suoraan että öljy valmistajat suosittelevat vaihtoa vähintään 120tkm:n välein vaikka sitä ei huoltoohjelmassa olekaan.

                              Ns."ikiöljyjä"ei ole olemassakaan.
                              E39 523iA touring

                              In memoriam:
                              E34 525i 24v
                              E30 320
                              E30 318

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎