Eli näin pääs käymään, viikon päästä pitäis papereitten olla kunnossa ja pääsee kähisteleemään oikeen kunnolla. mutta siinä on jotain häikkää laatikossa, välillä ei löydä pakkia sitten taas löytyy ihan ok. sitä käytettiin testerissä ja saman tein paukautti hätäohjelman päälle mitään vikakoodia ei tullut minnekkään eikä löytynyt mitään mikä olisi aiheuttanut se. mutta luultavasti uudella ohjelmalla pitäis korjaantua. eli onkohan odotettavissa pahempaa vai meneekö uudella softalla. vm. on -99 ajettu 220tkm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 530D: hommasin
Collapse
X
-
No kaikkihan on mahdollista, mutta kuulostaa kyllä todella pahaenteiseltä. Ainakaan itse en tuohon autoon sotkeutuisi ,ennen kuin sillä on ajettu pidempään koeajoa ja laatikko todellakin toimii.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
no se nyt on ainakin hyvä puoli että auto on vielä liikkeessä ja auto menee seuraavalla viikolla merkkihuoltoon, että siellähän se lopullinen tuomio tulee. mutta laatikko laitetaan kuntoon liikkeen laskuun oli vikana sitten mikä hyvänsä. Voiko tämmöinen asia vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen jos samalla aksellilla on erillaiset renkaat, tarkoitan siitä oli rengas puhjennut loppumatkassa ja tilalle oli laitettu 16" vararengas ja muissa kulmissa oli 18":set
Comment
-
-
Originally posted by kurkoonen View Postno se nyt on ainakin hyvä puoli että auto on vielä liikkeessä ja auto menee seuraavalla viikolla merkkihuoltoon, että siellähän se lopullinen tuomio tulee. mutta laatikko laitetaan kuntoon liikkeen laskuun oli vikana sitten mikä hyvänsä. Voiko tämmöinen asia vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen jos samalla aksellilla on erillaiset renkaat, tarkoitan siitä oli rengas puhjennut loppumatkassa ja tilalle oli laitettu 16" vararengas ja muissa kulmissa oli 18":set
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVoi todellakin.... mikäli vierintäkehät renkaissa ovat jostain syystä erilaiset. Vannekoolla sinällään ei ole merkitystä.
Täydellinen huoltokirja on mukana ja kaikki huollot on tehty merkkihuollossa ja 07.05.07 oli vaihdettu turbo ja kaikki siihen liityvät härpäkkeet, ja taakse uudet monroen iskarit oli vaihdettu m-sportin alustakaan ei ollut montaa vuotta vanha remmi,hehkut ym.. muuta pikku nappulaa.
Kyllähän noita huoltokirjojakin tietysti voi ostella mutta mutta...
yhdellä omistajalla ollut, ja joku ihme huoltoavain oli kanssa säilynyt? mikähän sekin sitten on.Last edited by kurkoonen; 13-08-2007, 23:50.
Comment
-
-
Originally posted by kurkoonen View PostTäydellinen huoltokirja on mukana ja kaikki huollot on tehty merkkihuollossa ja 07.05.07 oli vaihdettu turbo ja kaikki siihen liityvät härpäkkeet, ja taakse uudet monroen iskarit oli vaihdettu m-sportin alustakaan ei ollut montaa vuotta vanha remmi,hehkut ym.. muuta pikku nappulaa.
Kyllähän noita huoltokirjojakin tietysti voi ostella mutta mutta...
yhdellä omistajalla ollut, ja joku ihme huoltoavain oli kanssa säilynyt? mikähän sekin sitten on.
Autoon pitäisi kuulua mukaan neljä avainta, joista huoltoavain on yksi. Niillä kahdella rimpula-avaimilla on rajoitetut ominaisuudet, esim. huollossa ei pääsyä takakonttiin. Lataa tuolta linkin lopusta manuaali, niin pääset etukäteen ihmettelemään. KLIK
Mitä tekemistä Monroe iskareilla on M-sport alustassa? :thinkLast edited by Clavurion; 14-08-2007, 00:03.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
No nyt tuli selvyys laatikosta, uusi softa ajettiin, laatikkoa testattiin muutamanpäivän ajan toimi moitteettomasti kunnes taas sama vika. pakki rupesi temppuilemaan, huollosta epäiltiin että laatikon boksi on mäsähtänyt, joka pitänee vaihtaa. huomenna auto menee vielä testeriin niin näkee vähän tarkemmin mikä vikana ja mitä sinne joudutaan tilata.
Onko tietoa minkä hintainen tuollainen boksi on? ihan mielenkiinosta kyselisin, itsehän en edelleenkään ole maksumiehenä
Comment
-
-
Originally posted by kurkoonen View PostNo nyt tuli selvyys laatikosta, uusi softa ajettiin, laatikkoa testattiin muutamanpäivän ajan toimi moitteettomasti kunnes taas sama vika. pakki rupesi temppuilemaan, huollosta epäiltiin että laatikon boksi on mäsähtänyt, joka pitänee vaihtaa. huomenna auto menee vielä testeriin niin näkee vähän tarkemmin mikä vikana ja mitä sinne joudutaan tilata.
Onko tietoa minkä hintainen tuollainen boksi on? ihan mielenkiinosta kyselisin, itsehän en edelleenkään ole maksumiehenä
Eli ei mikään kauhean halpa osa...E39 523iA touring
In memoriam:
E34 525i 24v
E30 320
E30 318
Comment
-
-
Originally posted by nikoo77 View PostUusi vaihteiston ohjausboksi maksaa n.850€.
Eli ei mikään kauhean halpa osa...
Eikös näissä laatikoissa ole ikiöljyt? että ei niitä öljynvaihtoja ihan 5min tehdä??? (jossain palstalla oli juttua automaatin öljynvaihdosta)
Comment
-
-
Itse en menis ostamaan kyseistä yksilöä.
Nämä E 39:n tomaatti askit ovat erittäin herkkiä hajoamaan,varsinkin jos öljyjä ei ole vaihdeltu,ja vieläpä kuivana ajeltu.
Siihen vielä nuo ongelmat vaihteiston kanssa päälle.
Jättäisin kauppaan tämän auton tai ainakin varautuisin useamman tuhannen vaihteistoremppaan....E39 523iA touring
In memoriam:
E34 525i 24v
E30 320
E30 318
Comment
-
-
Toisaalta jos ite ei ole maksumiehenä niinkuin tässä niin eiköhän laatikko saada priima kuntoon. Onko tuo muuten varma tieto että laatikossa on ongelmia jos ei öljyjä vaihdeta ? Jos näin niin miksköhän niiden vaihto sitten ei kuulu huolto-ohjelmaan...Last edited by Väiski; 24-08-2007, 16:42."horsepower sells cars, torque wins races"
F10 M550dx 470/900
Comment
-
-
Originally posted by Väiski View PostToisaalta jos ite ei ole maksumiehenä niinkuin tässä niin eiköhän laatikko saada priima kuntoon. Onko tuo muuten varma tieto että laatikossa on ongelmia jos ei öljyjä vaihdeta ? Jos näin niin miksköhän niiden vaihto sitten ei kuulu huolto-ohjelmaan...
Ja erityisesti postaus nro 271.
Searchilla löytyy varmasti lisää noista Steptronic laatikoista ja niiden ongelmista.
Itse vaihdatin öljyt omaan e39:iin kun oli 140tkm taulussa.
Asentaja sanoi suoraan että öljy valmistajat suosittelevat vaihtoa vähintään 120tkm:n välein vaikka sitä ei huoltoohjelmassa olekaan.
Ns."ikiöljyjä"ei ole olemassakaan.E39 523iA touring
In memoriam:
E34 525i 24v
E30 320
E30 318
Comment
-
Comment