Eli kyseinen auto tuli hankittua ja huomasin esim. kakkosella kaasu pohjassa kiihdyttäessä katvealueen kiihtyvyydessä kierroksilla 3000-3500. Searchilla löytyi paljon juttua mm. ilmamäärämittarista ja hommasin tarvikeliikkeestä Audiin sopivan Maffin (05-93000BL), josta käytin itse anturia autossa, mutta käytös pysyi juuri samana. Tuntuu, että kyseisellä alueella kaasupedaalia kevennettäessä kiihtyvyys paranisi. Vikamuisti on tyhjä. Mitäköhän tässä voisi seuraavaksi kokeilla?
320d -99 katvealue tehossa
Collapse
X
-
Tarvikemittareihin en ota kantaa...
-Alipaineletkut
-Egr venttiili
-Turbon toimintaa ohjaava venttiili
-Imusarjan paineanturi
Siinä o ainaski jotain mahdollisia vikapaikkoja.
Onko toiminta normaalia ennen 3000 rpm?
Miten käyttäytyy jos ajat 4 vaihteella 60 kmh, painat kaasun pohjaan. Meneekö kulutusmittari pohjaan? Kiihtyykö tasaisesti yms. Vedätä 120 kmh asti.
-
-
Originally posted by CamoPappa View PostOnko toiminta normaalia ennen 3000 rpm?
Miten käyttäytyy jos ajat 4 vaihteella 60 kmh, painat kaasun pohjaan. Meneekö kulutusmittari pohjaan? Kiihtyykö tasaisesti yms. Vedätä 120 kmh asti.
Unohdin sanoa, että kokeilin aivan aluksi irrottamalla ilmamäärämittarin pistokkeen ja silloin auto kiihtyi tasaisesti ilman 3000 kierroksen jälkeistä epämääräisyyttä. Kiihtyvyys tosin oli huono. Pitää viikonloppuna käydä läpi nuita EGR ym.BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View Postja hommasin tarvikeliikkeestä Audiin sopivan Maffin (05-93000BL), josta käytin itse anturia autossa, mutta käytös pysyi juuri samana. ?
Uskoitko tosiaankin, että rupeaa vehkeet toimiin????
Haet ALKUPERÄISEN massamittarin ja vaihdat sen imukotelon kera niin kuin kuuluukin ja perään vielä mukautuma arvojen nollaus tai mielellään DDE uudelleen ohjelmointi niin ollaan jo oikeilla vesillä.
(Mutta onhan siinä kylläkin se homma, että jos laittaa vehkeet mukisematta toimiin niin ei pääse tekemään yhtään ongelmattopikkeja...)
Comment
-
-
Originally posted by CamoPappa View Postheh, Spetkeltä ISO sanaOdottelinkin joltain jotain vastaavaa...
Ei alkuperäisen mittarin vaihtokaan välttämättä auta, mut on ainaskin hyvät mahdollisuudet... Kokemusta näistä ongelmista on... Ei toimi vieläkäänJa ehdottomasti ohjelmointi perään sanoi kuka mitä ja missä tahansa
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostNotta ristus
Uskoitko tosiaankin, että rupeaa vehkeet toimiin????
Haet ALKUPERÄISEN massamittarin ja vaihdat sen imukotelon kera niin kuin kuuluukin ja perään vielä mukautuma arvojen nollaus tai mielellään DDE uudelleen ohjelmointi niin ollaan jo oikeilla vesillä.
(Mutta onhan siinä kylläkin se homma, että jos laittaa vehkeet mukisematta toimiin niin ei pääse tekemään yhtään ongelmattopikkeja...)BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View Post370€ liikkeessä originaali mittari ja siihen vielä koodaustyöt päälle niin kannattaa jo kokeilla ensin muitakin vaihtoehtoja. Audin anturin sai tarvikeliikkeestä 40€. Anturithan oli identtisiä Boschin valmistamia mutta jos niissä jokin erilaisuus sitten on. Pitää kuitenkin vloppuna katsoa ensin tuo EGR ja nuo letkut.
Ja jos sillä autolla meinaat pitempään ajella niin se mittari menee kuitenkin jossain kohtaa...sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View Post370€ liikkeessä originaali mittari ja siihen vielä koodaustyöt päälle niin kannattaa jo kokeilla ensin muitakin vaihtoehtoja.
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View Post370€ liikkeessä originaali mittari ja siihen vielä koodaustyöt päälle niin kannattaa jo kokeilla ensin muitakin vaihtoehtoja. Audin anturin sai tarvikeliikkeestä 40€. Anturithan oli identtisiä Boschin valmistamia mutta jos niissä jokin erilaisuus sitten on. Pitää kuitenkin vloppuna katsoa ensin tuo EGR ja nuo letkut.
Btw. noista tarvikemittareista, itsellä on nyt reilun kolme vuotta ollut kiinni volvon merkkiliikkeestä vastaava mittari - eli samat Boschin koodit anturin kyljessä kuin bmw:n alkuperäisessä ja ei mitään oireita mittarin suhteen vieläkään. Kaikilla ei kuitenkaan ole toiminut tarvike-osat kovinkaan hyvin, vaan uutta osaa on jouduttu vaihtamaan aika lyhyin välein. Että sen puoleen alkuperäinen osa, merkkiliikkeessä vaihdettuna on ainakin varma ratkaisu vuoden takuulla...Last edited by jms-btcf; 16-08-2007, 20:35.e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostPlus sitten vielä ohjelmointi, jos sellainen tarvitaan - haulla löytyy juttua näistä aika hyvin, eli milloin ei tarvitse ohjelmoida ja milloin tarvitsee.
Että sen puoleen alkuperäinen osa, merkkiliikkeessä vaihdettuna on ainakin varma ratkaisu vuoden takuulla...
-Ja merkkiliikkeestä riippuen jopa kahdenvuoden takuu
Comment
-
-
Onkos tämä selvinnyt? voisiko vika olla osassa nro 17? http://www.realoem.com/bmw/showparts...07&hg=11&fg=40
Comment
-
Comment