memebuy23buy

320d -99 katvealue tehossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeizei
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 147
    • Oulu

    320d -99 katvealue tehossa

    Eli kyseinen auto tuli hankittua ja huomasin esim. kakkosella kaasu pohjassa kiihdyttäessä katvealueen kiihtyvyydessä kierroksilla 3000-3500. Searchilla löytyi paljon juttua mm. ilmamäärämittarista ja hommasin tarvikeliikkeestä Audiin sopivan Maffin (05-93000BL), josta käytin itse anturia autossa, mutta käytös pysyi juuri samana. Tuntuu, että kyseisellä alueella kaasupedaalia kevennettäessä kiihtyvyys paranisi. Vikamuisti on tyhjä. Mitäköhän tässä voisi seuraavaksi kokeilla?
    BMW X3 -15
    BMW 530D -08
    BMW 320D -99
    BMW 525TDSA Touring -98
    BMW 318IS -90
  • CamoPappa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 77
    • Tampere

    #2
    Tarvikemittareihin en ota kantaa...
    -Alipaineletkut
    -Egr venttiili
    -Turbon toimintaa ohjaava venttiili
    -Imusarjan paineanturi
    Siinä o ainaski jotain mahdollisia vikapaikkoja.

    Onko toiminta normaalia ennen 3000 rpm?
    Miten käyttäytyy jos ajat 4 vaihteella 60 kmh, painat kaasun pohjaan. Meneekö kulutusmittari pohjaan? Kiihtyykö tasaisesti yms. Vedätä 120 kmh asti.

    Comment

    • zeizei
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 147
      • Oulu

      #3
      Originally posted by CamoPappa View Post
      Onko toiminta normaalia ennen 3000 rpm?
      Miten käyttäytyy jos ajat 4 vaihteella 60 kmh, painat kaasun pohjaan. Meneekö kulutusmittari pohjaan? Kiihtyykö tasaisesti yms. Vedätä 120 kmh asti.
      Testasin työmatkalla ja kyllä se kulutusmittari heiluu siinä 13l ja täyden 20l välillä 4:lla kiihdytettäessä. Tätä tapahtuu siinä 2000-3000 välillä ja 3000 jälkeen näytti pysyvän pohjassa. Kiihtyminen ei myöskään ollut tasaista.
      Unohdin sanoa, että kokeilin aivan aluksi irrottamalla ilmamäärämittarin pistokkeen ja silloin auto kiihtyi tasaisesti ilman 3000 kierroksen jälkeistä epämääräisyyttä. Kiihtyvyys tosin oli huono. Pitää viikonloppuna käydä läpi nuita EGR ym.
      BMW X3 -15
      BMW 530D -08
      BMW 320D -99
      BMW 525TDSA Touring -98
      BMW 318IS -90

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3450
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by zeizei View Post
        ja hommasin tarvikeliikkeestä Audiin sopivan Maffin (05-93000BL), josta käytin itse anturia autossa, mutta käytös pysyi juuri samana. ?
        Notta ristus
        Uskoitko tosiaankin, että rupeaa vehkeet toimiin????
        Haet ALKUPERÄISEN massamittarin ja vaihdat sen imukotelon kera niin kuin kuuluukin ja perään vielä mukautuma arvojen nollaus tai mielellään DDE uudelleen ohjelmointi niin ollaan jo oikeilla vesillä.
        (Mutta onhan siinä kylläkin se homma, että jos laittaa vehkeet mukisematta toimiin niin ei pääse tekemään yhtään ongelmattopikkeja...)
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • CamoPappa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 77
          • Tampere

          #5
          heh, Spetkeltä ISO sana Odottelinkin joltain jotain vastaavaa...

          Ei alkuperäisen mittarin vaihtokaan välttämättä auta, mut on ainaskin hyvät mahdollisuudet... Kokemusta näistä ongelmista on... Ei toimi vieläkään

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by CamoPappa View Post
            heh, Spetkeltä ISO sana Odottelinkin joltain jotain vastaavaa...

            Ei alkuperäisen mittarin vaihtokaan välttämättä auta, mut on ainaskin hyvät mahdollisuudet... Kokemusta näistä ongelmista on... Ei toimi vieläkään
            En tässä sen enempää rupea kehumaan mutta kokemusta on ihan varmasti kyseisestä asiasta. Mutta siitä orkkis massamittarista kannattaa lähteä eteenpäin. Ja ehdottomasti ohjelmointi perään sanoi kuka mitä ja missä tahansa
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • zeizei
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 147
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Spetke View Post
              Notta ristus
              Uskoitko tosiaankin, että rupeaa vehkeet toimiin????
              Haet ALKUPERÄISEN massamittarin ja vaihdat sen imukotelon kera niin kuin kuuluukin ja perään vielä mukautuma arvojen nollaus tai mielellään DDE uudelleen ohjelmointi niin ollaan jo oikeilla vesillä.
              (Mutta onhan siinä kylläkin se homma, että jos laittaa vehkeet mukisematta toimiin niin ei pääse tekemään yhtään ongelmattopikkeja...)
              370€ liikkeessä originaali mittari ja siihen vielä koodaustyöt päälle niin kannattaa jo kokeilla ensin muitakin vaihtoehtoja. Audin anturin sai tarvikeliikkeestä 40€. Anturithan oli identtisiä Boschin valmistamia mutta jos niissä jokin erilaisuus sitten on. Pitää kuitenkin vloppuna katsoa ensin tuo EGR ja nuo letkut.
              BMW X3 -15
              BMW 530D -08
              BMW 320D -99
              BMW 525TDSA Touring -98
              BMW 318IS -90

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #8
                Originally posted by zeizei View Post
                370€ liikkeessä originaali mittari ja siihen vielä koodaustyöt päälle niin kannattaa jo kokeilla ensin muitakin vaihtoehtoja. Audin anturin sai tarvikeliikkeestä 40€. Anturithan oli identtisiä Boschin valmistamia mutta jos niissä jokin erilaisuus sitten on. Pitää kuitenkin vloppuna katsoa ensin tuo EGR ja nuo letkut.
                Ehdottomasti alkuperänen mittari...eikös Peetrus nimimerkki niitä kaupitellu? Ja sitten se ohjelmointi, sillä voi olla isokin vaikutus.

                Ja jos sillä autolla meinaat pitempään ajella niin se mittari menee kuitenkin jossain kohtaa...
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by zeizei View Post
                  370€ liikkeessä originaali mittari ja siihen vielä koodaustyöt päälle niin kannattaa jo kokeilla ensin muitakin vaihtoehtoja.
                  -Ymmärrän toki yskän, mutta loppupeleissä on vaan monelle tullut kalliiksi "turhat" kokeilut.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by zeizei View Post
                    370€ liikkeessä originaali mittari ja siihen vielä koodaustyöt päälle niin kannattaa jo kokeilla ensin muitakin vaihtoehtoja. Audin anturin sai tarvikeliikkeestä 40€. Anturithan oli identtisiä Boschin valmistamia mutta jos niissä jokin erilaisuus sitten on. Pitää kuitenkin vloppuna katsoa ensin tuo EGR ja nuo letkut.
                    Jos menee MAF:n vaihdoksi niin yksi vaihtoehto voisi olla tuolla, alkuperäisellä varaosanumerolla ja kahden vuoden takuulla toimituskuluineen alle satkun. Plus sitten vielä ohjelmointi, jos sellainen tarvitaan - haulla löytyy juttua näistä aika hyvin, eli milloin ei tarvitse ohjelmoida ja milloin tarvitsee.

                    Btw. noista tarvikemittareista, itsellä on nyt reilun kolme vuotta ollut kiinni volvon merkkiliikkeestä vastaava mittari - eli samat Boschin koodit anturin kyljessä kuin bmw:n alkuperäisessä ja ei mitään oireita mittarin suhteen vieläkään. Kaikilla ei kuitenkaan ole toiminut tarvike-osat kovinkaan hyvin, vaan uutta osaa on jouduttu vaihtamaan aika lyhyin välein. Että sen puoleen alkuperäinen osa, merkkiliikkeessä vaihdettuna on ainakin varma ratkaisu vuoden takuulla...
                    Last edited by jms-btcf; 16-08-2007, 20:35.
                    e61 535d

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3450
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by jms-btcf View Post
                      Plus sitten vielä ohjelmointi, jos sellainen tarvitaan - haulla löytyy juttua näistä aika hyvin, eli milloin ei tarvitse ohjelmoida ja milloin tarvitsee.

                      Että sen puoleen alkuperäinen osa, merkkiliikkeessä vaihdettuna on ainakin varma ratkaisu vuoden takuulla...
                      Aina kannattaa massamittarin vaihdon yhteydessä / jälkeen ohjelmoida DDE uusiksi.
                      -Ja merkkiliikkeestä riippuen jopa kahdenvuoden takuu
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • BMW 320d
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 74

                        #12
                        Onkos tämä selvinnyt? voisiko vika olla osassa nro 17? http://www.realoem.com/bmw/showparts...07&hg=11&fg=40

                        Comment

                        • zeizei
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 147
                          • Oulu

                          #13
                          Tilasin uuden maffin ja pitänee käydä sitten nollaamassa maffimuisti. Taitaa mennä ensiviikkoon. Pitää sitten etsiä uusia vikakohteita jos ei ala toimiin.
                          BMW X3 -15
                          BMW 530D -08
                          BMW 320D -99
                          BMW 525TDSA Touring -98
                          BMW 318IS -90

                          Comment

                          • BMW 320d
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 74

                            #14
                            Onko tähän vieläkään löytynyt ratkaisua?

                            Comment

                            • zeizei
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 147
                              • Oulu

                              #15
                              Äsken laitoin tuolta myydään palstalta tilatun ilmamäärä-anturin paikalleen. Auto alkoi vetää tasaisesti ja katvekohdat hävisivät.
                              BMW X3 -15
                              BMW 530D -08
                              BMW 320D -99
                              BMW 525TDSA Touring -98
                              BMW 318IS -90

                              Comment

                              Working...
                              X