Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nopea kiihdytys manuaalilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • UPI
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 115
    • Oulu

    Nopea kiihdytys manuaalilla

    Moro

    On tästä täällä jauhettu, mutta kysytään nyt vielä kerran. Miten saadaan pirssi nopeimmin kiihdytettyä? Koko kesä on tullu kiihdyteltyä, mutta onko se niin, että joka vaihteella punarajalle asti? Ilmeisesti kuitenkin kannattaa vaihtaa ennen kuin rajoittaja puuttuu peliin, vai miten muut ovat asian kokeilleet/tutkineet? Sori nyt jos tulee tyhjää kyseltyä...
  • winchy
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3875
    • helsinki

    #2
    no mä yleensä valoissa annan jo rajottimen paukkua ja sit kytkintä ylös.. sit ykköselt yleensä heitänki jo suoraan neloselle tai jopa femmalle niin ei mee aikaa niis vaihteiden vaihdois ja vaihdemissauksien mahdollisuus vähenee aika paljon laitetaan nyt viel tämmönen ni ei tuu paha mieli kellekkään -->
    If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
    Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

    Yamaha R1 2007
    Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
    Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
    OPEL CORSA GSi turbo ic -89
    OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


    Ex: BMW E36 328i -09/97
    Hellrot
    Ex: BMW E30 316 -84
    Ex: BMW E30 316 -87

    Ex: BMW E30 318i -86
    Ex: BMW E28 518i turbo -86

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      reippaasti jenkaa valoissa, siitä ykkönen lähelle punarajaa, kakkonen vastaavasti, ja sit loput riippuen koneesta/autosta muuten suoraa 4 tai sitte vaa joka pykälällä kierroksia reippaasti, dieselillä taas kannattaa harkita vaihtoa siten että pysyisi koko ajan ahto/vetoalueella
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Bääm
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 401
        • Pori

        #4
        Liikkeelle lähtö on melkein tärkein. Eli nostaa auton kierroksia pikkusen (kuitenkin niin ettei ala sutimaan) ja nosta kytkintä niin, että auto melkein liikkuu. Pidä käsijarrulla auto paikallaan. Sitten kun valo vaihtuu (oletan, että olet kaupunki kaahari,sika) päästät käsijarrun,nostat kytkintä ja lisäät kaasua. Ja se on sitten sataviistoista euroa opiskelijalta, kiitos. Ja jos näät vihreän valon, niin olet hävinnyt kisan.
        Rajottajalle asti ei kannata päästää, eli pikkusta ennen vaihto. Riippuu tietysti autosta ja sen vääntö/tehokäyrästä.

        edit.

        *noita hymiöitä vissiin tarvitaan
        Last edited by Bääm; 15-08-2007, 15:34.
        330d -03 M57N

        Comment

        • V-Power
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1333
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by winchy View Post
          no mä yleensä valoissa annan jo rajottimen paukkua ja sit kytkintä ylös.. sit ykköselt yleensä heitänki jo suoraan neloselle tai jopa femmalle niin ei mee aikaa niis vaihteiden vaihdois ja vaihdemissauksien mahdollisuus vähenee aika paljon laitetaan nyt viel tämmönen ni ei tuu paha mieli kellekkään -->
          ei saatana
          E36 95 316i Sedan
          E39 97 540i Touring
          E46 99 320Ci Coupe
          E53 01 X5 4,4 V8
          E65 05 730d
          F10 11 523i Sedan
          F90 08 320i Sedan

          Comment

          • DONNERWETTER
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1666
            • Turku, Finland

            #6
            Riippuu vääntökäyrästä ja vaihdevälityksistä milloin milläkin vaihteella vaihdetaan. Teholla tai tehokäyrällä ei merkitystä. Pelkkä matematiikkaa.

            Lähtö mieluusti hieman sutien, riippuen alustasta. Ensimmäinen 60 jalkaa ratkaisee, eikös se niin ollu

            Oma paras 60 jalkaa 2.25 s, joka ei tosiaan ole hääppöinen. Oma varttimaili 1. vaihteella sutien katurenkailla 13.69 s/171 km/h.
            Porsche 911/996 GT3 Mk II
            Porsche 911/997 Turbo MK I
            BMW M Coupe DS Motorsport
            BMW F20 120iM -16
            ____________________________
            Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
            Ex. BMW E30 318i -88

            "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

            Comment

            • Bääm
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 401
              • Pori

              #7
              Originally posted by DONNERWETTER View Post
              Teholla tai tehokäyrällä ei merkitystä.
              Jep. Laitoinkin vääntö/tehokäyrä. Tehohan on laskennallinen arvo väännöstä. Tota käyrästöä kuitenkin tarkoitin, juu nou. Pikkusta viilaamista...

              Sun kippo muuten kiihtyy aikas hyvin.
              330d -03 M57N

              Comment

              • culli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 378
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by DONNERWETTER View Post
                Riippuu vääntökäyrästä ja vaihdevälityksistä milloin milläkin vaihteella vaihdetaan. Teholla tai tehokäyrällä ei merkitystä. Pelkkä matematiikkaa.

                Lähtö mieluusti hieman sutien, riippuen alustasta. Ensimmäinen 60 jalkaa ratkaisee, eikös se niin ollu

                Oma paras 60 jalkaa 2.25 s, joka ei tosiaan ole hääppöinen. Oma varttimaili 1. vaihteella sutien katurenkailla 13.69 s/171 km/h.
                Meniköhän puurot ja vellit sekasin...
                Kyllä se nimenomaan on tehokäyrä josta katotaan milloin kannattaa vaihtaa.
                G20 320i M-sport
                Alfa GTV 1750

                Comment

                • Bääm
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 401
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by DONNERWETTER View Post
                  Oma varttimaili 1. vaihteella sutien katurenkailla 13.69 s/171 km/h.
                  Melkein oisin kakkosta siinä lopussa laittanu...
                  330d -03 M57N

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #10
                    Originally posted by Bääm View Post
                    Melkein oisin kakkosta siinä lopussa laittanu...
                    Ajattelin samaa, mut oisko sittenkin kolmosella tullu parempi loppunopeus?
                    ...

                    Comment

                    • winchy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 3875
                      • helsinki

                      #11
                      Originally posted by Bääm View Post
                      Melkein oisin kakkosta siinä lopussa laittanu...
                      sori mutta oon levottomalla päällä ... tuli vaan jotain asioita mieleen tosta
                      If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
                      Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

                      Yamaha R1 2007
                      Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
                      Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
                      OPEL CORSA GSi turbo ic -89
                      OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


                      Ex: BMW E36 328i -09/97
                      Hellrot
                      Ex: BMW E30 316 -84
                      Ex: BMW E30 316 -87

                      Ex: BMW E30 318i -86
                      Ex: BMW E28 518i turbo -86

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by winchy View Post
                        sori mutta oon levottomalla päällä ... tuli vaan jotain asioita mieleen tosta
                        no mitäs tähän sanot? kolmosella?? aika riskipeliä vaan työntää rivakasti suoraan ykköseltä kakkoselle, saati sitten ykköseltä suoraan kolmoselle, tai kakkoselta suoraan kolmoselle


                        "Ajattelin samaa, mut oisko sittenkin kolmosella tullu parempi loppunopeus? "
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Xhawk
                          OBTCF Member
                          • Jul 2004
                          • 2326
                          • Kierrosalueella (hki)

                          #13
                          Jostain luin, että pitäs kierrokset olla lähdössä parhaalla vääntöalueella eli M50B25:n tapauksessa 5900 kierroksen kohdalla. Jos siinä sitten sutii, niin pienentää kierroksia sopivassa määrin. Vaihdon pitäisi minusta tapahtua juuri ennen ku mennään rajoittimelle ja mahdollisimman nopeasti.

                          Ite vaihdoin tänään just ykköseltä suoraan neloselle. Oon kova jätkä.
                          "Position One, Position One"
                          Punainen miesten voimisteluauto

                          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            ...........
                            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:04.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Xhawk
                              OBTCF Member
                              • Jul 2004
                              • 2326
                              • Kierrosalueella (hki)

                              #15
                              Originally posted by muggo View Post
                              Muovimoottorin perässä olevasta laatikossa porsinu 2&3-vaihde?
                              2 rusahtaa aina välillä heikosti, mutta kyllä ne kaikki toimii ihan hyvin vielä *koputetaan vielä puuta*
                              "Position One, Position One"
                              Punainen miesten voimisteluauto

                              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎