tuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työ
Announcement
Collapse
No announcement yet.
automaatti---->manuaaliksi
Collapse
X
-
Re: automaatti---->manuaaliksi
Originally posted by LASSI-Stuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työ
Onko muuten perän välitys sama manuaalissa ja automaatissa?
Niin ja työnä on aika laaja, joten ei ainakaan yhden mäyräkoiran voimalla/hinnalla tuota tehdä.BMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
Comment
-
-
Re: automaatti---->manuaaliksi
Originally posted by t-raceOriginally posted by LASSI-Stuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työ
Onko muuten perän välitys sama manuaalissa ja automaatissa?
Niin ja työnä on aika laaja, joten ei ainakaan yhden mäyräkoiran voimalla/hinnalla tuota tehdä.
Comment
-
-
Re: automaatti---->manuaaliksi
Originally posted by LASSI-Stuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työ
Eiköhän kannata ostaa suoraan se keppimalli, jos haluaa vatkailla.
Eikös sun edellisessä autossakin ollut tuo sama "vika", että se oli tomaatti?
Saako nykyään tomaattia halvemmalla, kuin sekoituskeppiä?
Comment
-
-
Re: automaatti---->manuaaliksi
Originally posted by LASSI-Stuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työKende
320d -06
Comment
-
-
Tein itse vastaavan operaation E23:een, 745 muuttui automaatista manuaaliksi. Ja siihen loppui tappelu au-tomaatin kanssa.
Homma on suoraviivaista puuhaa jos ja kun kaikki osat on valmiina. Mutta yksi varoituksen sana: Homma saattaa vaikuttaa äkkiseltään helpolta ja nopealtakin, mutta käytännössä saa varata kunnolla aikaa. Parissa päivässä ei onnistu, kaiken maailman pikkunäpertelyä riittää.
Tarvittavat osat (E23:een):
1) Manuaalin poljinpaketti, polkimineen päivineen.
- Omaani joudin kasaamaan sopivan niistä kahdesta. Ostamassani manuaalin poljinpaketissa kaasupoljin sytseemi oli erilainen. Piti purkaa se automaatin vastaavasta ja hitsata manuaali pakettiin.
- Automaagin poljin paketissa puuttui mm. kytkinpolkimen avaus ("reikä paketin katossa") reikä kokonaan. Kuin myös kytkinpolkimen "palautus/vastajousen" paikka.
- Tiiviste tarvitaan myös, jotta paska/pöly/vesi pysyy moottoritilan puolella. Sopivasta materiaalista sen tekee myös itse (itse kiinnittyvä vaahtosolumuovi, n. 1mm - 2mm paksuista).
- Kytkimen pääsylinteri
2) Manuaalilaatikko + vaihteensiirtomekanismi vaihdekeppeineen ja nuppeineen + vaihdekepin "suojanahka"
- Siirtomekanismien pituuksissa on eroja (kiinnike + reaktiotanko), joten niiden kanssa tarkkana. Riippuu korimallista ja/tai vaihteistotyypistä, niitä kun on lyhyempiä ja pitempiä.
- Vaihdekepin "läpivientikumi" pitää olla täysin ehjä, muuten tulee melu ja lika/paska sisuksiin
- Puslat yms. kannattaa uusia suosiolla, heti aluksi eikä 2 päivää myöhemmin (koska kyllästyy "puurokauhamaiseen" kepakkoon)
3) Kytkimen työsylinteri ja letkut/putket pääsylinteriltä työsylinteriin
- Voi tehdä sopivan pituisista jarruputkista itse (M10 uros / M10 uros) ja jarruletkusta (lyhyt; M10 naaras / M10 naaras).
4) Manuaalin kardaani
- Yleensä etuosa pitempi manuaalissa, takaosa sama.
- Keskilaakeri (kannatin laakeri) kannattaa uusia samalla. Omaani se maksoi 20€, tosin tarvikkeesta.
- Etummainen kardaanin "rättinivel", sen kunto pitää olla hyvä
Sähkötöitäkin pitää tehdä jonkin verran. Manuaalilaatikon pakkivalokytkimeltä piuhat automaattivaihteenvalitsimen liittimelle. Lisäksi "start intermit relay" pitää ohittaa. Eli se rele joka estää auton käynnistymisen jos vaihde on päällä. Rele pitää joko poistaa ja laittaa "hyppylanka" liittimen pinnien 30 ja 87 väliin. Tai sitten siitä vaihteenvalitsimen liittimeltä oikosulkea eli kytkeä yhteen oikeat 2 piuhaa.
Noilla eväillä se onnistui E23:een, toivonmukaan en unohtanut paljoa.
t: Timo
Comment
-
-
Re: automaatti---->manuaaliksi
Originally posted by energyOriginally posted by t-raceOriginally posted by LASSI-Stuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työ
Onko muuten perän välitys sama manuaalissa ja automaatissa?
Niin ja työnä on aika laaja, joten ei ainakaan yhden mäyräkoiran voimalla/hinnalla tuota tehdä.Mercedes-Benz cls 350
530DA E60
Ex:
Audi A6 2.7 biturbo quattro
523IA E39
520 E34 2Kpl
535 E34
Comment
-
-
Originally posted by jaakkohenrikKannattasko samalla vaihtaa muukin tekniikka..........
Tsoukki, oli kiva seurata edellistä projektia :roll:E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-SOriginally posted by jaakkohenrikKannattasko samalla vaihtaa muukin tekniikka..........
Tsoukki, oli kiva seurata edellistä projektia :roll:
tää mun kommentti tulee enemmän tuolta "ameriiiiikan" autoilun puolelta, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa ettei vakio automaatille yli 650nm vääntö 2240rpm tehnyt yhtään pahaa. mutta tosin kuten sanoin, ei ollu biimer kyseessä, eikä diesel. :shock:"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
-
Re: automaatti---->manuaaliksi
Originally posted by gangstaOriginally posted by LASSI-Stuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työ
Eiköhän kannata ostaa suoraan se keppimalli, jos haluaa vatkailla.
Eikös sun edellisessä autossakin ollut tuo sama "vika", että se oli tomaatti?
Saako nykyään tomaattia halvemmalla, kuin sekoituskeppiä?
Comment
-
-
lootiin saapi vahvistus palikkaa ja esim. sintteri tyylisiä kytkinlevyjä pakkoihin jenkeistä...myös ZF4 HP22 lootaan. 8) . siellä on muutakin mielenkiintosta myös bemun lootiin. ihan kisakäyttöön asti modaavat myös surullisen kuuluisaa ZF4 HP22 lootaa..Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Re: automaatti---->manuaaliksi
Originally posted by mailmanOriginally posted by gangstaOriginally posted by LASSI-Stuo M51 moottorin automaattiloota olisi tarkoitus vaihtaa manuaaliksi, loota,työsylinteri ja kardaani löytyy ja perä on sama kummassakin. mitä muuta tartten ja onko iso työ
Eiköhän kannata ostaa suoraan se keppimalli, jos haluaa vatkailla.
Eikös sun edellisessä autossakin ollut tuo sama "vika", että se oli tomaatti?
Saako nykyään tomaattia halvemmalla, kuin sekoituskeppiä?
taidan pitää automaattina tuon ja ajella rauhassa kunnes saa vahvemmat sisuskalut tuohon lootaan.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
"automaatti on aina kalliimpi kuin manuaali"
Näinhän se on, osti sitten uuden, käytetyn tai korjauttaa vanhan. Jos vie vanhan korjattavaksi, ne ei 1000€:lla sano edes päivää sinulle.
Siksi itsekin muutin automaatin manuaaliksi, tyhmä kun olen, uskoin vasta 6:lla kerralla. Niin monta kertaa se minulta petti.
Manuaali ei vielä kertaakaan.
t: Timo
Comment
-
Comment