memebuy23buy

"toimimattoman" diiselin ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by CamoPappa View Post
    Ja turbo on sit vai rikki? On se helppoa kun sen osaa...
    Tarkoitan, että autoa ei voi korjata ohjelmoimalla, jos se on mekaanisesti rikki.

    Vai mikä sun ajatus tässä koko hommassa oli?

    Ja ihan hyvin se voi olla turbo jonka siivet jumittaa.

    Comment

    • CamoPappa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 77
      • Tampere

      #17
      Juu ei mekaanisesti rikkinäistä mossea ohjelmoimalla kuntoon saa. Mut kun mikään ei tunnu olevan rikki. Tottakai turbo voi jumittaa. Oon kyl miettiny asiaa pääni puhki. Se tarvis sit varmaan jollain tavalla saada pois sieltä. Ei vaan oikein homma taida meikäpoijaalta onnistua..

      Lähinnä sitä mietin tolla ohjelmoinnilla et jos se on ohjelmistovika tai jos joku anturi antaa vaan yksinkertaisesti väärää infoa. Tuon kaltaiset ongelmat varmaan noiden velhojen käsittelyssä selkeis heti. Sais taas jotain uutta tietoa. Ja ton turbon toimintakin selkeis samalla

      Alipainemittari vois kyl olla ensimmäinen keino rajata vikaa...:think Sit ku vielä olis aikaa touhuilla tollasta..

      Comment

      • DiisseliKiisseli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 550
        • Uusimaa

        #18
        Kaikkihan on mahdollista, mutta ensin kannattaa aloittaa sieltä todennäköisimmästä päästä. Turbo on todennäköinen vikapaikka. Niitä on paukkunu monesta autosta.
        Last edited by DiisseliKiisseli; 30-08-2007, 12:34.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3121
          • Välisuomi

          #19
          Säästääkö meinasit? Entä jos ohjelmoinnissa huomataan ettei vikaa löydy mutta se haittaa toimintaa? Sitten menee rahaa hukkaan entistä enemmän.

          Turbon irrottaa tunnissa, ensikertalainen ehkä kahdessa.

          Laiskuus on toinen juttu, siihen en puutu.. Enkä rahankäyttöön muuten kuin kehottamalla viemään auton pajalle jos itseään ei saa hommaan ryhtymään.. Alipainemittauksen järjestäminen ei voi olla kynnys.
          ---

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #20
            Jotenkin en saa päähäni että miten jumittavat turbon siivet aiheuttas tämmösen vian? Jokaisessa isommassa kiihdytyksessä ensin paine hukkuu ja sit kipuu takasi normaaliin...pakkohan sillon ohjauksen on toimia aikalailla oikein.:think Jos ne jumittas niin painetta ei olis, sitä olis liikaa tai se heittelis. Ja niin mullahan oli/on vastaava vika ja se parani uudelleen ohjelmoinnilla(bmw softa) melkein kuntoon, pieni häikkä on viä.

            Mutta se alipaine mittaus kertois lisää....täytyskö viritellä mittaria kiinni joku ilta?
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            Working...
            X