Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 Kaasuasennon tunnistimen vastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pek-si
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 36

    M5 Kaasuasennon tunnistimen vastus

    S38B38 Kaasuasennon tunnistimen ohmiarvot kaasu kiinni/täysin auki, tietoa kaipailisin.
    but surely a Volvo should not be able to keep up with an M5 in a straight line?!
  • Pek-si
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 36

    #2
    Jos ei kukaan tiedä niin viitsiskö joku mitata, helppo homma tunnistimen liitin irti pinniin 1 ja 2 yleismittari ja ohmiarvot kaasu kiinni/auki oma huitelee n.2000-6000 ohmia.

    Pekka.
    but surely a Volvo should not be able to keep up with an M5 in a straight line?!

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      #3
      E34:n huoltomanuskassa mainitaan että kiinni asennossa vastuksen pitäis olla kutakuinkin nolla kytkentöjen 6 ja 4 välillä, täysin auki asennossa kutakuinkin nolla kytkentöjen 5 ja 4 välillä.
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • Pek-si
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 36

        #4
        Hä? ettei noi ois 3.6 arvoja jossa ei ole ns. lineaarista asennon tunnistinta:think
        but surely a Volvo should not be able to keep up with an M5 in a straight line?!

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 998
          • 29100/310053

          #5
          Originally posted by Pek-si View Post
          Hä? ettei noi ois 3.6 arvoja jossa ei ole ns. lineaarista asennon tunnistinta:think
          Tarkemmin kun miettii niin näin se mahtaa olla - 3.8:ssa olevaa asennontunnistinta on käytetty kymmenissä muissakin malleissa. Service manuaalissa on yleensä mainittu mistä moottorista on kyse, mutta ko. mittaus on vain M5-osion alla ja kuvat niin tummia ettei niistä saa selvää.

          Kun pääsen kotio, niin mittaan mitä vastusarvoja oman pulkan tunnistin antaa.
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Jostain muistelen lukeneeni 4kohmista, varmuutta tietty ei ole.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • HC91
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 998
              • 29100/310053

              #7
              vertailevaa mittaustulosta ei saatu - miesten tiimarin yleismittaria ei löytynyt tallislotin aikana. Pitikin mennä siivoamaan v-loppuna Aamuvarhaisella uus yritys.
              92' ///M5 3.8 individual
              09' 320d xDrive
              16' NIU N1 Sport
              19' NIU U+ Sport

              Comment

              • Pek-si
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 36

                #8
                Yksi tulos saatu 1100-4450 ohmia eli omassa taitaa olla jotain vikaa...
                but surely a Volvo should not be able to keep up with an M5 in a straight line?!

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  #9
                  tunnistin irrallaan mitattuna ääriarvot 0.93k - 5.69k
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • kalle7876
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 493

                    #10
                    Originally posted by Pek-si View Post
                    Yksi tulos saatu 1100-4450 ohmia eli omassa taitaa olla jotain vikaa...
                    anturi paikallaan
                    www.kkdmotorsport.com
                    www.pirkanmaanturbo.fi

                    Comment

                    • tonnikala
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2002
                      • 199
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by Pek-si View Post
                      Hä? ettei noi ois 3.6 arvoja jossa ei ole ns. lineaarista asennon tunnistinta:think
                      3.6:ssa on asentokatkaisijoiden (kaasu auki ja kiinni) lisäksi myös lineaarinen potentiometri. Ainakin itse käytin ohjelmoitavassa ruiskussa alkuperäistä lineaarista asentoanturia.

                      Comment

                      • Pek-si
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 36

                        #12
                        Originally posted by tonnikala View Post
                        3.6:ssa on asentokatkaisijoiden (kaasu auki ja kiinni) lisäksi myös lineaarinen potentiometri. Ainakin itse käytin ohjelmoitavassa ruiskussa alkuperäistä lineaarista asentoanturia.
                        Enpä tiennykään moista ... oletin kun naksuu vaan ...
                        but surely a Volvo should not be able to keep up with an M5 in a straight line?!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎