Announcement

Collapse
No announcement yet.

kaksoismassavauhtipyöräkö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #16
    Mulla tuo rytkyttely lähdöissä ilmenee, kun autolla on ajettu vähintään 20 kilometrin pätkä. 5-10 km:n kauppareissuilla ei ole ongelmia. Lisäksi tuntuu, että talvella vaivaa on ollut vähemmän. Voisiko vauhtipyöräongelma olla lämpötilariippuvainen, vai olisiko kyse minulla kuitenkin siitä, että kytkinakselin urat olisivat kuivahtaneet ja levy takertelisi, kun kytkin ja vaihteisto ovat kunnolla lämmenneet?

    Näkeekö valmistenumerolla, onko autossa kaksoismassavauhtipyörää? Kytkinremonttia autoon ei ole tehty, mittarilukema 230 tkm.

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #17
      Originally posted by Lanttu View Post
      Näkeekö valmistenumerolla, onko autossa kaksoismassavauhtipyörää? Kytkinremonttia autoon ei ole tehty, mittarilukema 230 tkm.
      RealOEM:stä voisi yrittää katsella, mikäs auto sulla on? Kaikissa e36 325i:ssä ainakin on kaksoismassavp, samoin taitaa olla ilmastoiduissa 320i:ssä..
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #18
        320i, 1/1991. Ei ilmastointia...

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #19
          Originally posted by keisari88 View Post
          Kytkin repairi olisi edessä.
          Miten tarkistaa kaksoismassa vauhtipyörän kunto?
          Tähän pakko kirjoittaa, että kun omaa prokkistani tein ja vein voimansiirtolinjan tasapainotukseen TammerDieseliin, niin samalla kysäsin että voitteko sanoa tuosta massapyörästä onko bald kaputt.

          Vastasivat, että eivät pysty sanomaan juuta eikä jaata. Eli vissiin jonkinasteinen meedio saa olla, että pystyy sanomaan onko massapyörä "menossa" hajalle tai melkein hajalla.

          Tiedä sitten jos aivan paskana, niin sitten varmaan eron ehjään huomaa.
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • _Dexi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 769
            • Vihti

            #20
            Originally posted by BMW 325I avo View Post
            Tiedä sitten jos aivan paskana, niin sitten varmaan eron ehjään huomaa.
            Kai ne jouset vaan "kuolentuu" löysemmiksi sieltä ja pohjaa sitten helpommin, mutta siinä vaiheessa kun alkaa jo kolinaa kuulumaan (tämä vaihe ainakin 540 tuli jo 140tkm kohdalla ja nyt M5:ssa jo 100tkm jälkeen) niin vauhtiksessa alkaa olla ihan tyhjää aluetta muutaman asteen verran, eli juuri sitä jousivastusta ei ole mistä täällä puhuttu.
            **********
            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
            (ex. E60 530Da '04)
            (ex. E39 M5 Facelift '99)
            (ex. E39 540i '98)
            *

            Comment

            • BeniE30
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 452
              • Helsinki

              #21
              Itsellä tuli kaksoismassapyörän vaihto eteen myös ja autolla ajettu rapiat 200tkm. Auto siis e87 118d -04

              Oireet seuraavat: Kytkinpoljin painettuna noin puoleen väliin kuului hirveä kolina ja pienillä kierroksilla ryömmittäen kuului rohinaa/kolinaa. Aluksi epäiltiin painelaakeria mutta vauhtipyörä osoittautui kuitenkin syylliseksi.

              Otin pari klippia jos jotain kiinnostaisi.

              Uusi vauhtipyörä:

              http://www.youtube.com/watch?v=FEBYiC1J1lI

              Risa vauhtipyörä:

              http://www.youtube.com/watch?v=-uFLfjtYrSw



              Eli siis uudessakin kuuluu olla pieni välys(1,3cm)
              myös syvyys suunnassa klappia kuuluu olla hiuksen verran mutta ei todellakaan tuollaista kuin rikkinäisessä vauhtipyörässä.

              Tuo syvyys suunnassa oleva klappi siis teki tämän kytkimen täristämisen.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎