Announcement

Collapse
No announcement yet.

kaksoismassavauhtipyöräkö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perunamaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 40
    • Kainuu

    kaksoismassavauhtipyöräkö?

    Viittaako seuraavat asiat teidän viisaampien mielestä kaksoismassavauhtipyörään: Peruuttaa ryömittämällä ni rupee täryyttä/jyrisemään, vaihdetta vaihtaessa jymäntää ja nakutus/naputus vähän niinku vanhentuneet venttiilinnostajat. Autohan on e36 328i -95.
    ajettu 193tkm. Niin ja kytkin on vasta vaihettu eikä viat ole ilmenneet sen jälkeen vaan ovat olleet läsnä jo ennen sitä.
    nyt: e39 525i -01
    ex: e36 328i coupe -95
    ex: e36 316i -92
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    #2
    Multa löytyy sopuhintaan ehjä vauhtis..

    Comment

    • jaketse
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 45
      • jyväskylä

      #3
      kaksoismassavauhtipyöräkö?

      mulla oli ainakin menny kaksoismassavauhtipyörä. ilmeni niin että kun lähdit ykkösellä hieman luistattamalla niin alkoo täryttää/rutisemaan perästä päin. mutta ei mitään muuta oiretta. ostin turhaan kytkimen. mut tulipahan samalla vaihdettua kummatkin
      sigpic"SE MIKÄ KÄYTÄNNÖLLISYYDESSÄ HÄVITÄÄN, SE NÄÖSSÄ VOITETAAN"

      Comment

      • tero_v
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 970
        • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

        #4
        täältäkin ääni kaksoismassavauhtipyörälle
        E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
        650hp/850nm 1.8bar
        1/4m 11.48s/208km/h
        100-150km/h 2.01s
        100-200km/h 6.99s


        EX jatkeet:
        e39 528 M-Sport -99
        e36 318is "M-sport" -92

        Comment

        • Perunamaa
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 40
          • Kainuu

          #5
          Kiitos vastaajille.
          nyt: e39 525i -01
          ex: e36 328i coupe -95
          ex: e36 316i -92

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #6
            Sori ot.mutta ei tullut mieleen kytkinrempan yhteydessä katsoa vauhtipyörän kuntoa?

            Comment

            • keisari88
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 128
              • Lappi

              #7
              Kytkin repairi olisi edessä.
              Miten tarkistaa kaksoismassa vauhtipyörän kunto?
              BMW 523i Touring -98

              Comment

              • Perunamaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 40
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by kuukankorpi View Post
                Sori ot.mutta ei tullut mieleen kytkinrempan yhteydessä katsoa vauhtipyörän kuntoa?

                Joo sanoppa muuta. Itsehän en remonttia tehny. Tuopa se vituttaa noissa puljuissa ku ei voi kattoo ja vaikka sanoa et siel vauhtis on vetelee viimmesiä.
                nyt: e39 525i -01
                ex: e36 328i coupe -95
                ex: e36 316i -92

                Comment

                • !THC!
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 72
                  • Lompsa City (K-P) Team asma

                  #9
                  kunto...

                  Originally posted by keisari88 View Post
                  Kytkin repairi olisi edessä.
                  Miten tarkistaa kaksoismassa vauhtipyörän kunto?
                  "Kolahtaako" sammuttaessa? Se on ainaki yks varma merkki.
                  Mitäpä millonki...tänään tällasia...
                  Bmw M3 E30, Bmw 525 tds paku, Bmw 320i E30 cabrio, Bmw 325 tds E30 pakutti 1+1 rojekti, Bmw 318i E21 TIC, Ford P100, Bmw 315 E21, Lava"danny"

                  EX:Bmw 324 touring Bmw 318 E30 "testarossa lintta", Bmw 325i E30 touring, Bmw 525 td E34, Ford mondeo 1.8td stw, Ford escort xr3i cabriolet, Bmw 520i E34, Mb 190d, Honda accord, Bmw 524td E34, Ford fiesta 1.1

                  Comment

                  • Mattir
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 163
                    • Äänekoski

                    #10
                    Mahtaiskohan se tuo sitten itelläkin olla joka pitää niitä "tumpsauksia" jos vaihtaa ripeämmin vaihdetta..Tai no, sitä nyt niin hirveen ripeestikään tarvii vaihtaa. Yleensä tumpsahtaa ainakin kakkoselle vaihdettaessa ja joskus paikallaankin kun laittaa ykkösen silmään. Tumpsahtaa se varmaan joka vaihteella joskus.

                    Comment

                    • keisari88
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 128
                      • Lappi

                      #11
                      Originally posted by !THC! View Post
                      "Kolahtaako" sammuttaessa? Se on ainaki yks varma merkki.
                      Ei kolahda, eikä oikein ole muitakaan vianmerkkejä arvattavissa.
                      Olisko mitään vinkkejä heittää siihen vaiheeseen kun vauhtipyörä on jo näkösällä?
                      BMW 523i Touring -98

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        #12
                        En nyt muista,mutta jossain oli neuvottu kuinka paljon vauhtipyörä saa antaa periksi sitä puolelta toiselle käänneltäessä.Vähän vaikea selittää mutta tyhjää siinä ei saa olla ts.jousien vastus pitää tuntua heti.Oliko tarpeeksi vaikeasti sanottu?

                        Comment

                        • _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

                          #13
                          Vauhtipyörän välys tuntuu ainaki E39 isommilla moteilla terävänä kolauksenakilauksena kun vaikka parkissa jo pikkasen kytkimellä annat vetoa, pois, ja vetoa - eli kokeilet vaikka hieman nylkyttää kytkimellä.

                          Sama tulee sitten aina vaihtaessa tai kaupungissa nykiessä.


                          Jos joku vaimea tumpsahdus kuuluu vaihtaessa, en kyllä usko että on vauhtipyörästä, vaan sillon lähtisin kattelee taka-akseliston heloja että pääsee tumpsahtamaan isommat massat siellä auton alla.
                          **********
                          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                          (ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 M5 Facelift '99)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

                          Comment

                          • jaketse
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 45
                            • jyväskylä

                            #14
                            mulla rikkinäisessä vauhtipyörässä ei ollut "vastusta" ollenkaan
                            kun sitä irrallaan käsissä käänteli,kun taas ehjässä oli selvästi tasainen vastus.
                            sigpic"SE MIKÄ KÄYTÄNNÖLLISYYDESSÄ HÄVITÄÄN, SE NÄÖSSÄ VOITETAAN"

                            Comment

                            • tapio87
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 235
                              • Haapajärvi

                              #15
                              ja sitten multa rikkinäisen tilalle vajaa 200tkm ajettu m51:sen kaksoismassa, ja jos tarvii niin kunnon kytkinki vielä samaan pakettiin
                              324tdic savukonerojekti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎