Announcement

Collapse
No announcement yet.

120da dieselin kulutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #46
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tuota lukemaa ajotietokone näytti, todellista kulutusta en itse tiedä, mutta esimies kertoi kyllä, että kyllä se hänen mielestä paikkansa pitää, mutta mene ja tiedä... Itsellä Accord kuluttaa softauksen jälkeen matka-ajossa 4,7, joka on litran vähemmän mitä valmistaja ilmoittaa ja tuo on myös mitattu! Tuon perusteella voisi bmw:kin mennä, koska siinä on paremmalla hyötysuhteella oleva moottori ja laatikko käyttää lukkoa paremmin kuin Hondan laatikko.
    Mun mielestä on sääli että autojen isoin vaihde on niin turkasen lyhyt, heti kahdeksankympin jälkeen alkaa autolla kuin autolla kulutus nousemaan ikävän jyrkästi. Toki ilmanvastus suurenee isommalla vauhdilla, mutta kyllä 120kmh (todellinen) vauhdissa 2500-4000rpm on vaan aivan liikaa. Golfillakin kun posottaa todellista nopeutta 120kmh on kierrokset yli 2500rpm vaikka kutonen silmässä. Mikään ihme että kulutusero on niin jyrkkä verrattuna 80kmh nopeuteen. Golfikin ahtaa vahvasti jo 1500rpm ja aivan varmasti hyötysuhde olisi niillä kierroksilla parempi. Toki jotkut ihan väännöttömät koneet vaatii kierroksia jotta koppi edes kulkee sen 120kmh, mutta normaalin kokoisella moottorilla IMHO 2000rpm alkaa olemaan maksimi kierrokset mitä saisi olla 120kmh vauhdissa. Jokohan ne kierrokset alkaa näillä 7-8 vaihteisilla laatikoilla pysymään aisoissa?
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #47
      Originally posted by BMW View Post
      Mun mielestä on sääli että autojen isoin vaihde on niin turkasen lyhyt, heti kahdeksankympin jälkeen alkaa autolla kuin autolla kulutus nousemaan ikävän jyrkästi. Toki ilmanvastus suurenee isommalla vauhdilla, mutta kyllä 120kmh (todellinen) vauhdissa 2500-4000rpm on vaan aivan liikaa. Golfillakin kun posottaa todellista nopeutta 120kmh on kierrokset yli 2500rpm vaikka kutonen silmässä. Mikään ihme että kulutusero on niin jyrkkä verrattuna 80kmh nopeuteen. Golfikin ahtaa vahvasti jo 1500rpm ja aivan varmasti hyötysuhde olisi niillä kierroksilla parempi. Toki jotkut ihan väännöttömät koneet vaatii kierroksia jotta koppi edes kulkee sen 120kmh, mutta normaalin kokoisella moottorilla IMHO 2000rpm alkaa olemaan maksimi kierrokset mitä saisi olla 120kmh vauhdissa. Jokohan ne kierrokset alkaa näillä 7-8 vaihteisilla laatikoilla pysymään aisoissa?
      Totta on mitä sanoit, Hondassa 120 vauhdissa on n.2500rpm ja heittää vitosen eli suurimman vaihteen päälle 55 vauhdissa, jolloin kierroksia 1100. Oma 535d meni kyllä pienillä kierroksilla 120 vauhdissa, muistaakseni 1600. En olekkaan huomannut, että paljonko 520d:ssä on silloin kierroksia, täytyy seuraavaksi kyylätä.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        #48
        Pätkäajossa toi kymppi ei välttämättä ole kaukana, kokemus 320da:sta ja kyllä se tollasella pätkäajolla 8.5-8.7 luokkaa ottaa sataselle.

        Onko toi hopea X3M tuolla alakerrassa sun Convertible?
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎