Announcement

Collapse
No announcement yet.

Induktioanturi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stimmung
    Newbiemmer
    • Mar 2003
    • 18

    Induktioanturi?

    Morjens.
    Millä nimellä sitä myödään, motonetistä en ainakaan äkkiseltään sitä huomannu, sisältyykö tulpanjohtoihin?
    Antaa nolla ohmia, eli ilmeisesti sökö. Muten kyl toimii hyvin, vetää paremmin kuin normaali kunnossa oleva 325.(liekkö käy rikkaammalle, varaohjelmalla, parempi alavääntö)? Siis näytti nollaa ohmia mulle tullessaan, nyt vasta kun koneen paikalle pistin niin ihmetyttää?
  • rei7pir8
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 248

    #2
    Re: Induktioanturi?

    Originally posted by stimmung
    Morjens.
    Millä nimellä sitä myödään, motonetistä en ainakaan äkkiseltään sitä huomannu, sisältyykö tulpanjohtoihin?
    Antaa nolla ohmia, eli ilmeisesti sökö. Muten kyl toimii hyvin, vetää paremmin kuin normaali kunnossa oleva 325.(liekkö käy rikkaammalle, varaohjelmalla, parempi alavääntö)? Siis näytti nollaa ohmia mulle tullessaan, nyt vasta kun koneen paikalle pistin niin ihmetyttää?
    Se sisältyy tulpanjohtoon! Mutta luultavasti sulla on kunnossa se koska se on kuparikäämi ja sen vastus on hyvin pieni, lähes 0 ohm!
    525iA -91
    518i -90
    324tdic -88

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Tasan täsmälleen oikein. Kun puhutaan induktioanturista, puhutaan itseasiassa kelasta, joka on ko. anturin pääkomponentti.

      Kela tehdään käämimällä ohutta tai paksua kuparilankaa joko muovin ympärille tai ferriitin ympärille. Joten sen resistanssi on hyvin lähellä 0:aa ohmia, jokatapauksessa niin pieni ettei normaalilla yleismittarilla sitä voi edes mitata. Mittarissa näkyvä resistanssi on itseasiassa yleismittarin johtimien resistanssi. Jos se olisi rikki, resistanssi olisi ääretön.

      Omassani M106 koneessa (3.5L motronic turbo E23:ssa kopassa) on myös moinen 1. sylinterin tulpanjohdossa. Ainakaan sitä ei saa kuin BMW diileriltä hintaan n. 100€ (tai taisipa olla ylikin).

      t: Timo

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by tihuovin
        Omassani M106 koneessa (3.5L motronic turbo E23:ssa kopassa) on myös moinen 1. sylinterin tulpanjohdossa. Ainakaan sitä ei saa kuin BMW diileriltä hintaan n. 100€ (tai taisipa olla ylikin).

        t: Timo
        Mulla on ainakin 6:n tulpanjohdossa... Vuosi sitten valtuutetulta BMW diileriltä hintoja kysellessä tuo pelkkä 6:n tulpanjohto M30B35 koneeseen induktioantuin kera oli vaatimattomat 115€...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Joo, sen paikka vaihtelee. Yleensä se on joko 6:ssa tai 1:ssä. Mulla se on 1:ssä. Kaikissa motroniceissä sitä ei edes ole, esim. minun entisessä E23/735:ssa sitä ei ollut ollenkaan.

          t: Timo

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #6
            Ooh, meitsi katteli tuossa viikonloppuna vähän tuota sytkäpuolta. Mittailin vastuksia tulpanjohdoista ja katoin jakajan ja pelit läpi. Tuo induktioanturi pisti silmään. Se ei ollut minkään tulpanjohdon ympärillä vaan nojas 4 pytyn johtoon Mut minkähän johdon ympärillä sen kuuluisi olla? Kyseessä M40-motti
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • ari.kivinen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 51
              • Kylmäkoski

              #7
              m40

              M40 koneessa ainakin itsellä oli ykköspytyssä.
              Saa yleensä siirrettyä vanhoista tulpanjohdoista uusiin jos ei ole valettu se tulpanhattu kontaktin ympärillä. Eli hattu pois, anturi paikalleen ja hattu takas paikalleen. Näin pari kertaa tehnyt haudatun m40 kanssa

              -ari-
              -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎