Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i viritystä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #31
    Joskus lueskelin ulkomaalaisia juttuja m40 (oisko ollu e30.de), siellä olivat m40b18 koneesta ottaneet is:n tehot, eli 136hp. Muistaakseni oli vaihdettu kireämpi nokka, peltisatsi ja lastutettu. Ei mielestäni kovin kalliita heppoja, jos noinkin vähillä osien vaihdoilla tulevat.
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by Rudenorth View Post
      Joskus lueskelin ulkomaalaisia juttuja m40 (oisko ollu e30.de), siellä olivat m40b18 koneesta ottaneet is:n tehot, eli 136hp. Muistaakseni oli vaihdettu kireämpi nokka, peltisatsi ja lastutettu. Ei mielestäni kovin kalliita heppoja, jos noinkin vähillä osien vaihdoilla tulevat.
      niin no. nenäkeppi, täydellinen putkisto ja custom made lastu, niin taitaapa hevosille tulla hintaa lähelle 100e kappale... taas mennään siihen, että samaan hintaan vaihtaa koko is moottorin tai vaihtaa koko auton siihen is:ään.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        #33
        Originally posted by bemu2000 View Post
        niin no. nenäkeppi, täydellinen putkisto ja custom made lastu, niin taitaapa hevosille tulla hintaa lähelle 100e kappale... taas mennään siihen, että samaan hintaan vaihtaa koko is moottorin tai vaihtaa koko auton siihen is:ään.
        Totta. Sanoinpahan vaan kun kyse oli "virittämisestä" eikä tekniikanvaihdosta. Tuo is:n kone olisi aika pätevä tuon m40b16 tilalle.
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #34
          Originally posted by Rudenorth View Post
          Totta. Sanoinpahan vaan kun kyse oli "virittämisestä" eikä tekniikanvaihdosta. Tuo is:n kone olisi aika pätevä tuon m40b16 tilalle.
          Mutta joutuu päivittämään muutakin:
          - eteen isot tolpat+jäähdytetyt levyt
          - taakse levyjarrut
          - ABS jarrut?

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #35
            Originally posted by mika68 View Post
            Mutta joutuu päivittämään muutakin:
            - eteen isot tolpat+jäähdytetyt levyt
            - taakse levyjarrut
            - ABS jarrut?
            niinpä. mutta eikös 318i:hin voi laittaa ihan suoraan, kun tehoraja ei ylity?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #36
              Originally posted by bemu2000 View Post
              niinpä. mutta eikös 318i:hin voi laittaa ihan suoraan, kun tehoraja ei ylity?
              En tiedä mitä laki näihin sanoo. Tehojen puolesta varmaan onnistuskin, vaikka se alusta ei ole sen kummasempi verrattuna 316i:hin? Veikkaisin kyllä että joutuu jarrut ja alustan vaihtamaan jos laillisen meinaa tehdä.
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16422
                • Asikkala

                #37
                16-vent. 8-venaisen tilalle, onkos tuo muutakin virallisesti kuin moottorin vaihto. Verrataanko esim. ahtimen laittamiseen tjs?

                Comment

                • tero_v
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 970
                  • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                  #38
                  just juttelin yhen jokkis äijän kans, niin sillä oli rakennettu 1.6 litranen golfin moottori. vakiona n.70hp ja nyt oli penkitetty 140hp (pyöriltä) ja rahaa oli palanu koneeseen n.600€. tosin jokkis autot erikseen puristus suhdekkin oli vähän yli 13 mutta jos on suhteita niin saa aika edukkaasti osia koneistettua.

                  tuohon 600€ oli nokka hiottu uuteen uskoon, kannesta ja lohkosta pois tavaraa yhteensä 6mm, venttiilit kevennetty ja kansi käyny yhellä pelle pelottomalla. muuta en ny muista. niin ja kone heräs 4000rpm

                  vapariinkin voi saada edukkaasti hepoja lisää, ku tuntee eri osa-alueen seppiä ja jos ei itellä ole sormi keskellä kämmentä.
                  Last edited by tero_v; 29-09-2007, 00:33.
                  E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                  650hp/850nm 1.8bar
                  1/4m 11.48s/208km/h
                  100-150km/h 2.01s
                  100-200km/h 6.99s


                  EX jatkeet:
                  e39 528 M-Sport -99
                  e36 318is "M-sport" -92

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎