Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytystulpat todella piukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    Sytytystulpat todella piukassa

    Kyllä, kuuluisa M40 kone kyseessä ja naama punasena yritettiin noita auki mutta ei Huvittavaa kyllä, jotain jatkovarsi juttuja suunniteltiin mutta eikö lieni riski että jos tommonen särkyy, niin se olisikin huonompi homma. Ei ole mitään havaintoja millon noi on vaihdettu, siis ei ainakaan minun aikanani (n. 16tkm) Voiko sinne jotain ainetta pistää jos vaikka rupeaisi kierteet heräämään tai jotain? Eihän ne edes saa noin tiukassa olla, en sitten tiedä jos on ajan kanssa mennyt
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #2
    Koititko ajaa koneen kuumaksi ja irroittaa tulpat "kuumana", yleensä piukkaankin jumineet tulpat aukeaa siten.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #3
      Originally posted by mortimer View Post
      Koititko ajaa koneen kuumaksi ja irroittaa tulpat "kuumana", yleensä piukkaankin jumineet tulpat aukeaa siten.
      Kätsyssä varsinaiset asiantuntijat väittivät että just kuumana ei saa kokeilla auki koska silloin just särkee ja tulee kierteet mukana Oli se ny lämpeempi ku eilen ja lähti ku tukka takusta. Vissiin taisi olla ny eka kerta ku M40 ei nakuttanut kylmänä
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #4
        Originally posted by Night-Wind View Post
        Kätsyssä varsinaiset asiantuntijat väittivät että just kuumana ei saa kokeilla auki koska silloin just särkee ja tulee kierteet mukana Oli se ny lämpeempi ku eilen ja lähti ku tukka takusta. Vissiin taisi olla ny eka kerta ku M40 ei nakuttanut kylmänä
        Jos sulla on varaa ostaa osia Kätsystä, niin silloin on myös varaa viedä auto merkkiliikkeeseen huoltoon . Joulukuusenjalat siellä Kätsyssä on halpoja.

        Jokuset jumineet tulpat olen saanut irti ajamalla koneen kuumaksi, eikä koskaan ole tulleet jenkat mukana.

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by mortimer View Post
          Jokuset jumineet tulpat olen saanut irti ajamalla koneen kuumaksi, eikä koskaan ole tulleet jenkat mukana.
          Samoin, käsiin on kylläkin tullut joskus pientä punoitusta kuumista pakosarjoista...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • enyce
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 381
            • LTI

            #6
            ja jos kierteet tulee mukaa niin nykyään on se vaan niin helppoo pelastaa homma... Helicoil on aika hyvä pelastus ja siitäki on halpis versioita esim. biltemassa
            Mjaa...
            E70 3.0sd
            EX:e36M3individual cäbi
            EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
            EX: 523iSUOMIAUTO

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #7
              Originally posted by enyce View Post
              ja jos kierteet tulee mukaa niin nykyään on se vaan niin helppoo pelastaa homma... Helicoil on aika hyvä pelastus ja siitäki on halpis versioita esim. biltemassa
              Joo ja mukavasti tippuvat kierteenpalaset männän päälle jopa aidossa Helicoilissa saati sitten jossain halpisversioissa...

              Comment

              • enyce
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 381
                • LTI

                #8
                laita ripaus Ammattitaitoa pelii ni johaa alkaa onnistuu
                Mjaa...
                E70 3.0sd
                EX:e36M3individual cäbi
                EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
                EX: 523iSUOMIAUTO

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by enyce View Post
                  laita ripaus Ammattitaitoa pelii ni johaa alkaa onnistuu
                  Voi siihen Helicoil-työkaluun yrittää hieroa jotain vaseliinia ja toivoa, että irtoavat lastut/kierteen palaset tarttuvat vaseliinin. Mitään varmaa keinoa ei ole välttää roskien putoamista männän päälle. Se on sitten hieman tuurista kiinni paljonko tippuu ja haittaako männän päälle tipahtaneet muruset mitään.

                  EDIT: Tarkennetaan vielä, että jo pienellä ammattitaidolla saa Helicoil-kierteen pään estettyä putoamasta männän päälle, mutta ongelmana on vielä hajonneiden kierteiden ym. tauhkan irtoaminen.
                  Last edited by SledgeHammer82; 22-09-2007, 00:37.

                  Comment

                  • iceroadracing
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 146

                    #10
                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Voi siihen Helicoil-työkaluun yrittää hieroa jotain vaseliinia ja toivoa, että irtoavat lastut/kierteen palaset tarttuvat vaseliinin. Mitään varmaa keinoa ei ole välttää roskien putoamista männän päälle. Se on sitten hieman tuurista kiinni paljonko tippuu ja haittaako männän päälle tipahtaneet muruset mitään.

                    EDIT: Tarkennetaan vielä, että jo pienellä ammattitaidolla saa Helicoil-kierteen pään estettyä putoamasta männän päälle, mutta ongelmana on vielä hajonneiden kierteiden ym. tauhkan irtoaminen.
                    Kyllä se paska sieltä pois tulee! Kun on helicoilin sinne vääntänyt niin antaa auton käydä ihan pihauksen verran ilman tulppaa, niin kyllä tuli puhdasta! ja sit tulppa paikalleen ja kylälle perseitä kyttään!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎