Announcement

Collapse
No announcement yet.

kiekkamittari temppuilee?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mth_84
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 178

    kiekkamittari temppuilee?!

    vaihdoin 316 -87 uuden mittariston jossa on kierroslukumittari kellon tilalle ja tämä uus meinaa toimia ja ei meinaa toimia.. Oisko joku kosketus härö/vast? ja eihän se prkl näytä ees oikein. mitähän sille ossais tehä vai linkooko puskaan??? :?: :?: :?:
    323i e21 entisöinti
    Corolla HT xx-ge -75
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

    #2
    kiekkamittari on siis toisesta nelisylinterisestä otettu? Voihan tuo temppuilla sen takia esim jos se on kuusisylinteriseen tarkoitettu ja nyt sylinteritä on vaan neljä niin se vois vaikuttaa jotain.. Enpä tiedä sen enempää. Toi oli ihan mututietoa :oops:
    I Believed I Would Die.

    Comment

    • sterix
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 559
      • Jyväskylä

      #3
      koitappas "haku":a jos löytyis vanhoja topicceja samasta aiheesta!

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2014
        • Riihimäki

        #4
        Patterit voi myös olla lopussa? Edellisessä e30 325:ni mittarit löi välillä nollille. Kiekkamittarikin näytti päin persettä, 1000rpm liian vähän


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • Wanha Bemari
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 50
          • Kajaani

          #5
          Mulla samankaltaisia vikoja 316i M40ssä. Kiekkamittari sekoilee 5-7 tonnin väliä vaikka ajokiekat on vajaat 3 tonnaa. Paras on kun sammuttaa koneen niin viisari jää n. 10 s tököttään 5 tonnin kohdalle ja sit tippuu nollille. Kulutusmittari sekoaa samalla kun kiekkamittari.
          Olisiko akkupatterit kypsynyt kun oli ilman akkua auto 4 päivää. Sen jälkeen alkoi nuo viat eivätkä ole loppuneet.
          Vähän ihmetyttää kun laittaa sytytysvirrat päälle niin kojetaulun sisältä kuuluu aina jonkin releen selkeä kolahdus ( eipä ole ennen kuulunut ).

          Osaisiko joku kertoa mikä mahtaa olla vikana?

          Comment

          • jalaakso
            BTCF Member
            • Feb 2004
            • 275
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Wanha Bemari
            Mulla samankaltaisia vikoja 316i M40ssä. Kiekkamittari sekoilee 5-7 tonnin väliä vaikka ajokiekat on vajaat 3 tonnaa. Paras on kun sammuttaa koneen niin viisari jää n. 10 s tököttään 5 tonnin kohdalle ja sit tippuu nollille. Kulutusmittari sekoaa samalla kun kiekkamittari.
            Olisiko akkupatterit kypsynyt kun oli ilman akkua auto 4 päivää. Sen jälkeen alkoi nuo viat eivätkä ole loppuneet.
            Vähän ihmetyttää kun laittaa sytytysvirrat päälle niin kojetaulun sisältä kuuluu aina jonkin releen selkeä kolahdus ( eipä ole ennen kuulunut ).

            Osaisiko joku kertoa mikä mahtaa olla vikana?
            Itselläni oli sama vika lopulta kumpikin+lämpö herkes toimimasta. Noh purin mittariston ja mittailin akkuja, toinen akuista oli sökö. Uudet akut maksoi 2,5€/KPL joissa oli juotos korvalliset valmiina. Tinasin akut kiini ja mittaristo heräshenkiin ja on toiminut nyt noin 1kk verran

            Ne jotka sanovat että akut vaikuttaa vain huoltovaloihin niin puhuvat täyttä p*skaa.
            BMW E30 V8 project
            BMW E90 325D 08" (Zetor)
            BMW E36 "328" 99" Cabrio (KesäLelu)

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #7
              Kolme kiperää kysymystä:

              Mittasitko mikä oli uusien akkujen napajännite?
              Mikä on akkujen tyyppi?
              Mistä ostit?

              Ei millään meinaa kiekkakello toimia...
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Kolme kiperää kysymystä:

                Mittasitko mikä oli uusien akkujen napajännite?
                Mikä on akkujen tyyppi?
                Mistä ostit?

                Ei millään meinaa kiekkakello toimia...
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • jalaakso
                  BTCF Member
                  • Feb 2004
                  • 275
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Lakeson
                  Kolme kiperää kysymystä:

                  Mittasitko mikä oli uusien akkujen napajännite?
                  Mikä on akkujen tyyppi?
                  Mistä ostit?

                  Ei millään meinaa kiekkakello toimia...
                  Uusissa akuissa oli mittarin mukaan ~1,1v
                  NiCd 1.2V 850mAh koko AA (R6)

                  Suomen Huoltopalvelu:sta ostin ---> http://www.shp.fi
                  BMW E30 V8 project
                  BMW E90 325D 08" (Zetor)
                  BMW E36 "328" 99" Cabrio (KesäLelu)

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Kiitokset, täytyypä vielä yrittää uusilla akuilla!
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • Samiruoho
                      Newbiemmer
                      • Feb 2007
                      • 4
                      • Naantali

                      #11
                      mullakin on varmaan sitten akun finaalissa,kiekkamittari näyttää aika paljon liian vähän,tyhjäkäynnillä 500rpm ja rajotin ottaa 4500rpm. auto siis e34 518.onko kova homma purkaa ja vaihtaa akut? kaikki toimii muuten hienosti,mitä nyt tietty huolto valot palaa..
                      E32 730 manuaali

                      Comment

                      • tuomas86
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 321
                        • kalajoki

                        #12
                        jos mittaristo on otettu 6-koneisesta autosta niin se ei toimi 4-koneisessa oikein. MUTTA jos 6-koneisen mittaristosta ottaa yhden sellaisen valkoisen palikan pois (siellä näkyy sellaisia valkoisia 2x2cm palikoita rivissä) jossa lukee jotain 6-zylinder ja jotain muuta saksaksi niin se pois niin johan pelittää 4-koneessakin. mutta jos se mittaristo oli 4-koneisesta niin patterit vaihtoon ja menoksi.
                        nyt e38 728i -96 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153109

                        e28 projekti
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=335818

                        EX:
                        M-B w110 200D -65
                        e30 320i -88
                        e30 325i touring -88
                        e34 525tds -93 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108066

                        MYYDÄÄN:
                        -e34 sedan kangaspenkit KUIN UUDET!! 150€ / tarjous

                        -e28 osia lähes kaikkea löytyy, kysy!

                        Comment

                        • tuomas86
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 321
                          • kalajoki

                          #13
                          Originally posted by Samiruoho View Post
                          mullakin on varmaan sitten akun finaalissa,kiekkamittari näyttää aika paljon liian vähän,tyhjäkäynnillä 500rpm ja rajotin ottaa 4500rpm. auto siis e34 518.onko kova homma purkaa ja vaihtaa akut? kaikki toimii muuten hienosti,mitä nyt tietty huolto valot palaa..
                          mittariston irroituksessa menee 5-10 min jos ei tarvitse irrottaa rattia, akkujen vaihtoon tarvitsee meisselin, pienen tinakolvin ja lankaa menee 15-30min koko hommassa.
                          nyt e38 728i -96 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153109

                          e28 projekti
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=335818

                          EX:
                          M-B w110 200D -65
                          e30 320i -88
                          e30 325i touring -88
                          e34 525tds -93 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108066

                          MYYDÄÄN:
                          -e34 sedan kangaspenkit KUIN UUDET!! 150€ / tarjous

                          -e28 osia lähes kaikkea löytyy, kysy!

                          Comment

                          • J4llu
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 128
                            • Hollola

                            #14
                            Kysymys mittarista

                            vähä offia nyt mut en viitti uutta threadii alkaa väsää
                            Eli olenko ymmärtänyt nyt oikein?

                            Jos ostan 320i mittariston joka on motometer.. itselläni on 316i motometer...
                            otan jonkun palikan omastamittaristosta irti ja siirrän uuteen kierrosluvulliseen mittaristoon niin kaikki pitäisi toimia? Jos jollain olisi kuvia niistä koodipalikoista olisin kiitollinen tai voitte selventää tuota koodipalikan vaihtoa myös privaan! tai mailiin kiitoksia

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎