Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bosch VP37 kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    Bosch VP37 kysymys

    Tervehdys kaikille diesel-tietäjille! Olen koittanut netistä etsiä tuohon Boschin VP37 :kaan sähköisessä muodossa olevaa räjäytyskuvaa. Mistään ei sellaista ole kuitenkaan löytynyt. Tarttis vaihtaa omaan Bemuun pumpun välikannentiiviste. Kyllähän se tietysti ilmankin onnistuu, mutta ainahan se kuva helpottais. Ja autohan on 03/98 E39 M51 koneella. Lekallahan varmaan on toikin räjäytyskuva..
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Jaa tämmöinen?



    Saattaa tuohon jotain ohjettakin löytyä, täytyypä katsella. Lueppa tuo M51 aapinen ensin onko siitä apua.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • beemer dreemer
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 53
      • Haapavesi rock city

      #3
      Originally posted by 525TDS Touring View Post
      Tervehdys kaikille diesel-tietäjille! Olen koittanut netistä etsiä tuohon Boschin VP37 :kaan sähköisessä muodossa olevaa räjäytyskuvaa. Mistään ei sellaista ole kuitenkaan löytynyt. Tarttis vaihtaa omaan Bemuun pumpun välikannentiiviste. Kyllähän se tietysti ilmankin onnistuu, mutta ainahan se kuva helpottais. Ja autohan on 03/98 E39 M51 koneella. Lekallahan varmaan on toikin räjäytyskuva..
      Tarkoitatko sitä ylintä tiivistettä vai määränsäätimen alla olevaa tiivistettä? Jos sitä ylintä niin ei muuta kuin imusarja pois, sen jälkeen värkkäät sen kolmiopultinkannan pois (ite tein dremelillä siihen uran että sai iskumeisselillä irti), kansi auki ja vaihdat tiivisteen...
      Jos olet vaihtamassa määränsäätimen alla olevaa tiivistettä niin varaa pari viikkoa aikaa että saat sen säädettyä takaisin paikoilleen Vageissahan tämä on helppo ku vag-comilla voi kattoo iq:n, oispa bemariinkin tämmönen ohjelma...

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #4
        Originally posted by beemer dreemer View Post
        Tarkoitatko sitä ylintä tiivistettä vai määränsäätimen alla olevaa tiivistettä? Jos sitä ylintä niin ei muuta kuin imusarja pois, sen jälkeen värkkäät sen kolmiopultinkannan pois (ite tein dremelillä siihen uran että sai iskumeisselillä irti), kansi auki ja vaihdat tiivisteen...
        Jos olet vaihtamassa määränsäätimen alla olevaa tiivistettä niin varaa pari viikkoa aikaa että saat sen säädettyä takaisin paikoilleen Vageissahan tämä on helppo ku vag-comilla voi kattoo iq:n, oispa bemariinkin tämmönen ohjelma...
        Kannentiiviste on jo vaihdettu, ja vuoto lakkasi.. viikoksi, sitten alkoi vuotamaan siitä alemmasta välistä. Juu, säätö ei kuulemma ole aivan heittämällä tehty.:think
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • 525TDS Touring
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 483
          • Sahalahti

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Jaa tämmöinen?



          Saattaa tuohon jotain ohjettakin löytyä, täytyypä katsella. Lueppa tuo M51 aapinen ensin onko siitä apua.
          Sellainen etk tyylinen räjäytyskuva oli mielessä, missä on osanumerot ym. Tosta M51 aapisesta on kyllä varmaan myös apua säätöhommassa, ja jos joutuu ottaan koko pumpun irti, niin saa ajoituksen laitettua paikalleen. Kiitokset jo tästäkin!


          Tuosta näkee jotain, mutta lähinnä kiinnostaa tietää voiko polttoainetta vuotaa tuon kyljessä olevan mustan osan alta, mihin tulee paksu johto.
          Last edited by 525TDS Touring; 08-10-2007, 00:24.
          Ex-525TDSa Touring -98
          Ex-MB E220T CDi -02
          E61 520D -09
          F11 518d -16

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Sun linkissä näyttää olevan sen verran hyviä purkukuvia joita ei muutamasta suht virallisestakaan BMW:n opuksesta löydy. Jostain Boschin kirjasta voi löytyä aika hyviäkin ohjeita, mutta ainakaan mulla ei ole tuommoista.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              #7
              Dodii! Nyt on sitten välikannentiiviste vaihdettu, eikä ainakaa toistaiseksi vuoda mistään..kop, kop... Säätäminen onnistui kohtuullisen helposti, kun merkkasin kolmelle sivulle puukolla ohuet viirut ennen irroitusta. Tarkka se säätö tosiaan on, tyyliin sadasosamilleistä puhutaan. Sain Autoasi Oy: stä rungon räjäytyskuvan ja osaluettelon, tarttee vaan skannata ja laittaa vaikka tähän ketjuun liitteeksi.
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              • beemer dreemer
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 53
                • Haapavesi rock city

                #8
                Joo ois ihan mukava jos viitit laittaa sen räjäytyskuvan

                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #9
                  Originally posted by beemer dreemer View Post
                  Joo ois ihan mukava jos viitit laittaa sen räjäytyskuvan
                  Onpi skannattu pdf muotoon, eikä onnistu liitteeksi laittaa..
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎