Originally posted by Vehkis
View Post
käy viidellä...ideat lopussa?
Collapse
X
-
Ei varmaan auta mitään, ja et pysty ajoituslampulla katsomaan puolien virtajohdoista sytytystä. Tarkista nyt se ECU ellet ole jo katsonut. Joskus sinne koteloon missä ECU majailee voi kertyä kosteutta ja liittimet happettuu yms. kivaa.Originally posted by vesku200 View Posteipä näytä ajotuslamppu vilkkuvan noista johdoista...
vetäsin joka helvetin paikkaan kosteudenpoistosprayta,täytyy huomenna kattoo onko vaikuttanut mitään.
EDIT: siltä varalta että et tiedä missä ECU sijaitsee niin tässä pari linkkiä joissa hyviä ohjeita mm. ECUn korjaamiseen.
http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...ip_Install.htm
http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...DME-Repair.htmLast edited by antti79; 19-10-2007, 17:56.
Comment
-
tarkistin piruuttaan että kolmospytylle tulee yllättäen kipinä, mutta ei käy siitä huolimattakaan..mittasin puristuspaineet, kaikilla pytyillä tasasesti 12bar. mittasin suutinten resistanssit niin kylmänä kaikki näytti 0,22ohmia...sitten laitoin koneet käymään ja mittasin suutinten jännitteet niin kaikki oli 0,8v ja se pytty mikä ei käy niin 6v.:think mikäs vempele niitä suuttimia nyt sitten ohjastaa? vai voiko johtua rikkinäisestä suuttimesta?
Comment
-
Kun oot jo näin pitkälle päässyt, niin tässä vaiheessa voisit vaihtaa suuttimien paikkaa, toimivan ja ei-toimivan kesken. Näkisi heti onko suutin rikki.Originally posted by vesku200 View Posttarkistin piruuttaan että kolmospytylle tulee yllättäen kipinä, mutta ei käy siitä huolimattakaan..mittasin puristuspaineet, kaikilla pytyillä tasasesti 12bar. mittasin suutinten resistanssit niin kylmänä kaikki näytti 0,22ohmia...sitten laitoin koneet käymään ja mittasin suutinten jännitteet niin kaikki oli 0,8v ja se pytty mikä ei käy niin 6v.:think mikäs vempele niitä suuttimia nyt sitten ohjastaa? vai voiko johtua rikkinäisestä suuttimesta?
Comment
-
0,22ohm? Menikö nyt ihan varmasti oikein
Meinaan nuo ovat korkeaohmiset suuttimet, joten pitäisi olla jossain 15ohm paikkeilla.
Suuttimien jännitettä ei pysty yksiselitteisesti suoraan mittaamaan, niitä ei ajeta jatkuvalla syötöllä ja tyhjäkäynnillä aukioloajat lienee muutaman millisekunnin luokkaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
pukkaa meisseli suuttimen juureen ja paina korva kii siihen meisseliin, kuuntele naputtako se, kuuluu selvästi jos toimii.ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
ex: e46 316 touring -02
ex: e39 523i -96
ex: e36 325i coupe avus edition -94
ex. e28 520i -85
ex. e21 316/2.0 -77
Comment
-
se olikin 22ohmOriginally posted by Cell View Post0,22ohm? Menikö nyt ihan varmasti oikein
Meinaan nuo ovat korkeaohmiset suuttimet, joten pitäisi olla jossain 15ohm paikkeilla.
Suuttimien jännitettä ei pysty yksiselitteisesti suoraan mittaamaan, niitä ei ajeta jatkuvalla syötöllä ja tyhjäkäynnillä aukioloajat lienee muutaman millisekunnin luokkaa.
mutta kertoo varmaan että kaikki ei ole kohdallaan kun kaikki suuttimet ei näytä samaa arvoa kun iskee mittarin kiinni? kun ero on noinkin suuri verrattuna muihin suuttimiin..0,8v--->6v. ja just toi 6v sylinteri ei käy..? mutta tuli mieleen että suuttimille tulevien johtojen jännite siinä mitataan,eikä sillä pitäis olla mitään tekemistä suuttimen kunnon kannalta..mut ei varmasti oikein toimi suutin jos liikaa jännitettä saa..:think
Last edited by vesku200; 19-10-2007, 20:28.
Comment
-
Ei se saa liikaa jännitettä. Suuttimia ohjataan 12v jännitteellä, yleismittari ei vaan pysy perässä. Eiköhän se vika löydy sieltä ecun suutindriverista, muistaakseni tuossa on jo jokaiselle suuttimelle omansa.Originally posted by vesku200 View Postse olikin 22ohm
mutta kertoo varmaan että kaikki ei ole kohdallaan kun kaikki suuttimet ei näytä samaa arvoa kun iskee mittarin kiinni? kun ero on noinkin suuri verrattuna muihin suuttimiin..0,8v--->6v. ja just toi 6v sylinteri ei käy..? mutta tuli mieleen että suuttimille tulevien johtojen jännite siinä mitataan,eikä sillä pitäis olla mitään tekemistä suuttimen kunnon kannalta..mut ei varmasti oikein toimi suutin jos liikaa jännitettä saa..:think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
eli mittasin kaikki johtosarjan johdot jotka suuttimilta lähtee,kunnossa näyttäis olevan..pystyykö/kannattaako tota ecua korjata vai ettiä suosiolla jostain uusi? niin ja sitten sellanen homma kun boksiin on vaihdettu lastu,kannattaisiko koittaa mitä vaikuttaa kun laittaa vakiolastun? jos se nyt ees voi millään tapaa vaikuttaa tohon?Last edited by vesku200; 20-10-2007, 16:06.
Comment
-
Tarkennuksena: suuttimien käämin toisessa päässä on koko ajan akuujännite (virtojen ollessa päällä) ja ecm ohjaa suuttimia maadoituksella.Originally posted by Cell View PostEi se saa liikaa jännitettä. Suuttimia ohjataan 12v jännitteellä, yleismittari ei vaan pysy perässä. Eiköhän se vika löydy sieltä ecun suutindriverista, muistaakseni tuossa on jo jokaiselle suuttimelle omansa.
kolmossylinterin ohjaus on nastassa 31, eli kannattaa mitata vielä tuosta josko vika sittenkin olisi johdoissa/liitoksissa...
Ecm:n korjaus voi olla mahdollista, jos sitä ei ole upotusvalettu epoksiin tai vastaavaan, eli komponentteihin pääsee käsiksi. Jos pääteasteen komponentit ovat kovinkin eksoottisia toimitusaikaa voi mennä ~kuukausi. Se jotta kannattako homma kun luulisi tuohon saavan käytettyjäkin jo suhteellisen edullisesti. Joka tapauksessa voin hyvittää viallisestakin jotain jollei se ole umpeenvalettua mallia.
Comment

Comment