Announcement

Collapse
No announcement yet.

käy viidellä...ideat lopussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vesku200
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 26

    #16
    Originally posted by Vehkis View Post
    Joo ei taida saada ajotuslamppua syttymään suorasytkän piuhoista..
    Ootko muuten käynyt lukemassa vikakoodit?
    en ole..ongelmana vähän kun ei ihan hirveen lähellä ole paikkaa ja ei jaksais maailman ääriin hinatakkaan.. mut pakko käyttää vikakoodinluvussa jos mikään ei näytä auttavan.

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #17
      Originally posted by vesku200 View Post
      eipä näytä ajotuslamppu vilkkuvan noista johdoista... vetäsin joka helvetin paikkaan kosteudenpoistosprayta,täytyy huomenna kattoo onko vaikuttanut mitään.
      Ei varmaan auta mitään, ja et pysty ajoituslampulla katsomaan puolien virtajohdoista sytytystä. Tarkista nyt se ECU ellet ole jo katsonut. Joskus sinne koteloon missä ECU majailee voi kertyä kosteutta ja liittimet happettuu yms. kivaa.

      EDIT: siltä varalta että et tiedä missä ECU sijaitsee niin tässä pari linkkiä joissa hyviä ohjeita mm. ECUn korjaamiseen.


      Last edited by antti79; 19-10-2007, 17:56.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • vesku200
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 26

        #18
        tarkistin piruuttaan että kolmospytylle tulee yllättäen kipinä, mutta ei käy siitä huolimattakaan..mittasin puristuspaineet, kaikilla pytyillä tasasesti 12bar. mittasin suutinten resistanssit niin kylmänä kaikki näytti 0,22ohmia...sitten laitoin koneet käymään ja mittasin suutinten jännitteet niin kaikki oli 0,8v ja se pytty mikä ei käy niin 6v.:think mikäs vempele niitä suuttimia nyt sitten ohjastaa? vai voiko johtua rikkinäisestä suuttimesta?

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #19
          Originally posted by vesku200 View Post
          tarkistin piruuttaan että kolmospytylle tulee yllättäen kipinä, mutta ei käy siitä huolimattakaan..mittasin puristuspaineet, kaikilla pytyillä tasasesti 12bar. mittasin suutinten resistanssit niin kylmänä kaikki näytti 0,22ohmia...sitten laitoin koneet käymään ja mittasin suutinten jännitteet niin kaikki oli 0,8v ja se pytty mikä ei käy niin 6v.:think mikäs vempele niitä suuttimia nyt sitten ohjastaa? vai voiko johtua rikkinäisestä suuttimesta?
          Kun oot jo näin pitkälle päässyt, niin tässä vaiheessa voisit vaihtaa suuttimien paikkaa, toimivan ja ei-toimivan kesken. Näkisi heti onko suutin rikki.

          Comment

          • vesku200
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 26

            #20
            Originally posted by pheno View Post
            Kun oot jo näin pitkälle päässyt, niin tässä vaiheessa voisit vaihtaa suuttimien paikkaa, toimivan ja ei-toimivan kesken. Näkisi heti onko suutin rikki.
            kiitos neuvosta, täytyykin huomenissa kokeilla...

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              0,22ohm? Menikö nyt ihan varmasti oikein Meinaan nuo ovat korkeaohmiset suuttimet, joten pitäisi olla jossain 15ohm paikkeilla.

              Suuttimien jännitettä ei pysty yksiselitteisesti suoraan mittaamaan, niitä ei ajeta jatkuvalla syötöllä ja tyhjäkäynnillä aukioloajat lienee muutaman millisekunnin luokkaa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • mynni
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 159

                #22
                pukkaa meisseli suuttimen juureen ja paina korva kii siihen meisseliin, kuuntele naputtako se, kuuluu selvästi jos toimii.
                ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
                ex: e46 316 touring -02
                ex: e39 523i -96
                ex: e36 325i coupe avus edition -94
                ex. e28 520i -85
                ex. e21 316/2.0 -77

                Comment

                • vesku200
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 26

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  0,22ohm? Menikö nyt ihan varmasti oikein Meinaan nuo ovat korkeaohmiset suuttimet, joten pitäisi olla jossain 15ohm paikkeilla.

                  Suuttimien jännitettä ei pysty yksiselitteisesti suoraan mittaamaan, niitä ei ajeta jatkuvalla syötöllä ja tyhjäkäynnillä aukioloajat lienee muutaman millisekunnin luokkaa.
                  se olikin 22ohm mutta kertoo varmaan että kaikki ei ole kohdallaan kun kaikki suuttimet ei näytä samaa arvoa kun iskee mittarin kiinni? kun ero on noinkin suuri verrattuna muihin suuttimiin..0,8v--->6v. ja just toi 6v sylinteri ei käy..? mutta tuli mieleen että suuttimille tulevien johtojen jännite siinä mitataan,eikä sillä pitäis olla mitään tekemistä suuttimen kunnon kannalta..mut ei varmasti oikein toimi suutin jos liikaa jännitettä saa..:think
                  Last edited by vesku200; 19-10-2007, 20:28.

                  Comment

                  • vesku200
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 26

                    #24
                    noniin nyt taas jotain uutta tietoutta..eli vaihdoin kahden suuttimen paikkaa,vika ei siirtynyt mukana eli kaikki suuttimet on ok. onko ecu ainoa vaihtoehto..
                    Last edited by vesku200; 20-10-2007, 15:25.

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1204
                      • GrassLake

                      #25
                      Originally posted by vesku200 View Post
                      noniin nyt taas jotain uutta tietoutta..eli vaihdoin kahden suuttimen paikkaa,vika ei siirtynyt mukana eli kaikki suuttimet on ok. onko ecu ainoa vaihtoehto..
                      ecu, tai johtosarja...

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Originally posted by vesku200 View Post
                        se olikin 22ohm mutta kertoo varmaan että kaikki ei ole kohdallaan kun kaikki suuttimet ei näytä samaa arvoa kun iskee mittarin kiinni? kun ero on noinkin suuri verrattuna muihin suuttimiin..0,8v--->6v. ja just toi 6v sylinteri ei käy..? mutta tuli mieleen että suuttimille tulevien johtojen jännite siinä mitataan,eikä sillä pitäis olla mitään tekemistä suuttimen kunnon kannalta..mut ei varmasti oikein toimi suutin jos liikaa jännitettä saa..:think
                        Ei se saa liikaa jännitettä. Suuttimia ohjataan 12v jännitteellä, yleismittari ei vaan pysy perässä. Eiköhän se vika löydy sieltä ecun suutindriverista, muistaakseni tuossa on jo jokaiselle suuttimelle omansa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • vesku200
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 26

                          #27
                          eli mittasin kaikki johtosarjan johdot jotka suuttimilta lähtee,kunnossa näyttäis olevan..pystyykö/kannattaako tota ecua korjata vai ettiä suosiolla jostain uusi? niin ja sitten sellanen homma kun boksiin on vaihdettu lastu,kannattaisiko koittaa mitä vaikuttaa kun laittaa vakiolastun? jos se nyt ees voi millään tapaa vaikuttaa tohon?
                          Last edited by vesku200; 20-10-2007, 16:06.

                          Comment

                          • vesku200
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 26

                            #28
                            ei vaikuttanut mitään vakiolastun vaihto. taitaa enään olla ainoa vaihtoehto moottorinohjausboksi.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Ei se saa liikaa jännitettä. Suuttimia ohjataan 12v jännitteellä, yleismittari ei vaan pysy perässä. Eiköhän se vika löydy sieltä ecun suutindriverista, muistaakseni tuossa on jo jokaiselle suuttimelle omansa.
                              Tarkennuksena: suuttimien käämin toisessa päässä on koko ajan akuujännite (virtojen ollessa päällä) ja ecm ohjaa suuttimia maadoituksella.
                              kolmossylinterin ohjaus on nastassa 31, eli kannattaa mitata vielä tuosta josko vika sittenkin olisi johdoissa/liitoksissa...

                              Ecm:n korjaus voi olla mahdollista, jos sitä ei ole upotusvalettu epoksiin tai vastaavaan, eli komponentteihin pääsee käsiksi. Jos pääteasteen komponentit ovat kovinkin eksoottisia toimitusaikaa voi mennä ~kuukausi. Se jotta kannattako homma kun luulisi tuohon saavan käytettyjäkin jo suhteellisen edullisesti. Joka tapauksessa voin hyvittää viallisestakin jotain jollei se ole umpeenvalettua mallia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎