millä ootta tehny tuon loppu kiillotuksen?1200 vesihiomapaperiin asti on hiottu ny ni millä se ns hullun kiilto saadaan?riittääkö autosol ja rättilaikka?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alujen kiillotuksesta
Collapse
X
-
Mä ainakin jynssäisin viimeisenä jollain 2000 ja sen jälkeen autoglymin metal polishilla ja jollain kiillotusliinalla käsin
Omat tein pelkästään nitromors + metalpolishilla
Tuli ihan hyvä kiilto, pari kertaa joutu vetää kesän aikana metalpolishin niskaan uusiks kun rupesi hapettumaan.
No, talvella maalaus + kiilloitus uudestaan.
NSX:n valssit meni siinämielessä helposti, nitromorssilla lakat pois ja metalpolishia pintaan niin tuli ihan hyvä.
Olishan noistakin saanut kiiltävämmät jos olisi jaksanut hioa vielä.
-
-
Originally posted by lurkki3 View Postmillä ootta tehny tuon loppu kiillotuksen?1200 vesihiomapaperiin asti on hiottu ny ni millä se ns hullun kiilto saadaan?riittääkö autosol ja rättilaikka?
Comment
-
-
Ite en tehny muuta ku solmasterilla lakat pois ja hiontatahnalla hinkkasin pari kertaa läpi ja sit autoglymin metal polishilla ja ihan ookoot tuli, Talven aikana jos jaksais nyt sit hioa ne.
Vähä huono kuva...Last edited by PeteS; 19-10-2007, 22:43.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostJa hapettumat pysyy hyvin poissa kun vetää tentulla kostutetulla paperilla kiillotukset lävitte. Pelaa muuten, vaikka vanteet sotkukin niin riitti pelkkä sienellä ja pesuaineella pesu ja taas kiilsi ko hullun mulkku.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Tuossa kiilloitus ohjeet Bomber forumin FAQ osiosta. Itse kiilloittanut näiden ohjeiden mukaan moottoripyörän moottorin suurimmaksi osaksi, vanteet kokonaan ja paljon muuta osaa. Ohjeet ovat kirjoitettu mp osia silmällä pitäen, mutta samalla tavalla ne vanteetkin saa kiiltämään. Autosolilla ei saa peili kirkasta, koska se on liian karkeaa vaan tarvitaan lisäksi joku hienonpi kiilloitustahna.
Kiilloituksen jälkeen olen vahannut osat autoglymin kultaisella (joidenkin mielestä kunnon peilipinnalla autoglymin punainen vähentää kiiltoa )ja hyvin ovat kestäneet hapettumatta. Vahauksen olen uusinut parikertaa vuodessa. Talvisin olen uudelleen vetäissyt lumppulaikalla ja kiiltää kuin peili. Lakkaus vähentää kiiltoa ja itse suosin vahausta hapettumista estämään.
kiillottaminen:
irrota osa jonka aiot kiillottaa ensin (jos mahdollista, runko hieman hankala poistaa mut sekin hemmetin paljon helpompi kiillottaa ilman moottoria.
puhdista osa _perusteellisesti_ liuottimella liuota ensin kaikki vanha rasva/piki/paska muu pois pinnasta.
sitten maalit pois, maalinpoistoaineena mainio on esim K-raudassa myytävä rakennuskemian "maalinpoistoaine", hyvin nimetty eikö? samaa kamaa kuin kuuluisa nitro mors mutta halvempi eikä tartte ostaa puolta litraa kerralla ellei tartte niin isoa purkkia. noudata pakkauksen ohjetta ja USKO KUN SANOTAAN siinä purkissa että ei saa joutua paljaalle iholle tai muihin herkkiin kohtiin. toi kirvelee niin perkeleesti.
vesihiomapaperia seuraavaks käteen, jotkut aloittaa jopa niin karheasta kuin 280 mutta se jättää jo melkoisia naarmuja jotka on vaikeita saada pois hienommalla paperilla. itse käytin näitä kokoja 600-800-1200-2000. hio kunnes pinta on tasainen, vaihda hienompaa ja hio taas kunnes pinta on tasainen, 2000 ei välttämättä tarvitse ellei halua olla oikein oikein pikkutarkka.
lisäys: palautteena tullut vihje joka tekee duunista kyllä rankempaa mutta tulee tosiaan parempi jälki kun jaksaa tehdä, eli aloittaa yhdensuuntaisesti yhdellä paperilla, sitten hienompaan siirryttäessä kääntää suunnan 90 astetta, eli poikittain edelliseen verrattuna ja jatkaa siihen suuntaan kunnes kaikki edellisen kiekan jäljet on hävinnyt.. näin tietää että koko pinta on varmasti käsitelty.. huono puoli on siinä että joutuu hiomaan enemmän.
Sitten tullaan hauskaan osaan, ota porakone ja huopa/rättilaikka ja laita siihen kiillotustahnaa (näitä on yleensä paria karkeutta, itse vain käyttänyt yhtä.. jos käyttää ensin karkeaa niin voi ehkä skipata kokonaan ton 2000 vesihiomapaperin?) ja sitten eiku laikka laulamaan.. ensin ei näytä tapahtuvan mitään mutta kun kiillotettava osa alkaa lämpenemään niin alkaa tapahtua. paina kiillottaessa, tää ei ole mitään tissiposkien vellipöksyjen hommaa.
kun hiomatahnalla on saatu niin hyvä pinta kun on mahdollista saada (melkein peilikirkas) siirrytään viimeistelyyn eli purkki mothersin kiillotustahnaa tai esim autoglymin metal polishia ja sitten hinkkaamaan.. puhdista ensin pinnat kiillotustahnan jämistä ja sitten ota puhdas rätti, siihen vähän tahnaa ja pyörivällä liikkeellä jynssäämään (ei tartte painaa lujaa, tahna tekee hommat, ei sormi) kun tahna muuttuu mustaks töhnäks, ota rätistä puhdas kohta ja putsaa pois, ota puhdas kohta uudestaan ja toista kunnes pinnasta ei lähde enää tummaa mössöä, sitten lisää tahnaa purkista ja hieromaan.. repeat ad peilikirkas pinta.
juuri toissapäivänä tätä tehdessä todettiin että ultimaalisen peilipinnan saaminen vaatii 10-20 näitä kiillotustahna-rätissä-ja-kädessä-rakkuloita kiillotuskertoja.. sitten se on _ihan_ peili.. tiedätte mitä tarkoita kun kesällä nähdään tuo pyörä
Sitten tullaankin kiistakapulaan, jotkut sanovat että ei pidä lakata, toiset vannoo sen nimeen. homman ydin on kuitenkin tässä: hapen (eli ilman) pääseminen paljaalle kiillotetulle alumiinipinnalle on estettävä, muuten se tummuu (happi ja alumiini reagoi, alumiini oksidoituu alumiinioksidiksi (valkoista) joka "himmentää" pinnan). itse kiillotustahnassa on jonkinverran suojaa mutta se yksin ei riitä, joko vaha tai lakka on laitettava päälle.
vaha pitää uusia aina kun pesee vahaa liuottavilla aineilla pyörää, lakkaa ei mutta se saattaa kellastua/hilseillä, etenkin jos pyörä seisoo ulkona parkissa (auringonvalon ultraviolettisäteet tekee kyllä tehtävänsä..).
ei muuta kuin kiillottelemaan.. verrataan sitten rakkuloita kesälläKulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Tohon on lisättävä se tieto että toi sivuttaissuuntainen voima käy helvetisti porakoneen istukan laakerien päälle... Sitä kun ei ole suunniteltu sen suuntaisen voiman kestämiseen.
Itsellä meni aikoinaan kiillotuksessa 2kpl. porakoneita paskaksi. Onneksi ne oli ostettu honkkarista ja molemmat meni siellä takuuseen. Tosin oli ihmettelya miten ne nyt noin pian hajos
Porakoneen on syytä olla +800wattinen, sen verran kovin ottaa se huopalaikka ja hiomatahna kiinni.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by S2. View PostPorakonetta parempi vaihto ehto on säätö rälläkkä. saa tarpeeks kierroksia ja kestää.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
aloitettu kans vanteiden kiilotus,aluks vedin nitro morssilla,sitten 1000 vesissä ja Pol merkkisellä hopean/metallin kiillotustahnalla,ei todellakaan vielä valmis pinta,mutta jo alkaa eron huomata,kehä oli samassa värissä kun puolat.Puolat maalataan,ehkä kultaiseksi,ja niiden välistä metallimustaks korin väriin,mutta siihen vielä tovi menee aikaa,E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
no en nyt sitten saanutkaan kuvaa tuleenE24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
kyllähän sen eron huomaa jo itelläki....mut miellyttää silmää vasta sitteku sopivasti peilaa....ei kuitenkaan esittely käyttöön olla tekemäsä.säretään ny noi vanhat porakoneet mitä nurkista löytyy ja katotaan mihin suuntaan homma etenee,eipä ole sinänsä mitään kiirusta.taitaa paskin homma olla jo takana ku tappelin paskalla maalinpoistoaineella ne maalit "pois" kuitenki hiomalla melko paljon joutu työstään että sai alumiinin näkyviin.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
Comment