Jep... ei käy tosiaan simota... mut lastuista haluais infoa
Searchilla löytyy lastuista paljon juttua. Ei niistä kannata ihmeitä odottaa, vapaasti hengittävässä tehon lisäys korkeintaan siinä +5hp. Kartiomallin vapaavirtaussuodatinta ei ainakaan kannata asentaan, kaikki hiekka ja paska pääsee läpi. Uusi vakiosuodatin tai pestävä paneeli.
Jep... ei käy tosiaan simota... mut lastuista haluais infoa
Eipä siitä juuri hyötyä ole. Muutama hepo yläkierroksille ja muutama newtoni alakierroksille. Kierrosrajoittimen se poistaa, mutta siitähän ei iloa juuri näissä vehkeissä ole, hajottaa vaan koneen. Brenneriltä tai Benzinolta sen saat johonkin viiteen kymppiin. Tähän autoon lastun laitoin, mutta eipä siitä suurta iloa tällaisessa lahnassa kuin E34 ole. Toisaalta eipä se ole mitään hajottanutkaan. Kokeilemalla huomaat, mitä tapahtuu. Ja suodattimeksi laittaisin K&N:n paneelifiltterin, jos on ihan pakko laittaa. Tosin silläkin hinnalla vaihtaa puolen vuoden välein paperisen.
PS. Searchilla löytyy se luntin lastutesti, josta näät että 3 vaihteella kiihtyvyys parani pikkusen alakierroksilla.
Mulla on tuossa 540i E34:sessa K&N pestävä vapaavirtaussuodatin vakiokotelossa mutta koska se oli siinä jo ostettaessa niin en tiedä lähteekö tuolla suodattimella lainkaan enempää ääntä kun se kerran on vakio kotelossa. Eli jos imuääniä haluaa enemmän niin kartio suodatinta kehiin vai onko tuollaisesta vakio kotelossa olevassa vaparista mitään hyötyä äänten suhteen? Tuskin ainakaan tehon :think
Putkea vaihtamallahan saa lisää möykkää mutta nuo imuäänet on aka herkut tuossa kasissa kun parkkipaikalla "vahingossa" polkenut muutaman kerran putsarinkotelo auki. Yeah baby...
Ite ostin lastun M50B25:een (nimimerkiltä Benzino, 40€) ja kyllä tuntui että siinä mentiin yli kymmenen lisähepan ja vääntöalue parani, huomattavasti mukavempi ajaa. Ja kartiofilsulla saa imuääntä mutta tehoista en sano mitään
Comment