Announcement

Collapse
No announcement yet.

vikailmoitus selflevel susp.inact ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #46
    Originally posted by Masatus View Post
    Mistä kompura imee ilman, ulkoa vai peräkontista/vararengaskotelosta?
    Vararengaskotelosta E39:ssa, takakurakaaren takaa E60:ssa.

    3 vuotta / 90 tkm näyttää olevan omalla E39:lla kuivainrakeiden kuivatusväli Suomen olosuhteissa. Eli jouduin uusimaan tuon 2007 tekemäni kuivatushomman viime viikonloppuna. Nyt taas kolme vuotta kovaa ajoa
    ---

    Comment

    • Mad_Mike
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 177
      • Oulun seutu

      #47
      Mistä johtuu kun kompura ei päästä painetta kuivaimen läpi?(rakeet kuivattu ja kokeiltu myös ilman rakeita) Kuivaimenpäässä olevan mustan ilmaletkun kun irroittaa kompuran pyöriessä ei tule yhtään ilmaa. Eikä järjestelmään painetta ollenkaan.
      Siinä kuivaimen yhteydessä olevasta venttiilistä kuitenkin vuotaa jonkin verran ilmaa "läpi". Kuivain purettu atomeiksi ja mitään selvää vikaa ei silmään pistänyt...
      530XD LCI M-Sport

      ex E39 530iA M-Sport
      ex E39 530dAT

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3019
        • Kuopio

        #48
        Originally posted by Mad_Mike View Post
        Mistä johtuu kun kompura ei päästä painetta kuivaimen läpi?(rakeet kuivattu ja kokeiltu myös ilman rakeita) Kuivaimenpäässä olevan mustan ilmaletkun kun irroittaa kompuran pyöriessä ei tule yhtään ilmaa. Eikä järjestelmään painetta ollenkaan.
        Siinä kuivaimen yhteydessä olevasta venttiilistä kuitenkin vuotaa jonkin verran ilmaa "läpi". Kuivain purettu atomeiksi ja mitään selvää vikaa ei silmään pistänyt...
        Painetta ei tule letkulle asti jos kuivaimen yhteydessä oleva paineenlasku venttiili vuotaa. Kompuran tuottama ilma tulee ulos tätä kautta. Voit kokeilla syöttää virtaa suoraan venttiilin navoille ja kokeilla toimiiko venttiili. Jos selkeä naksahdus kuuluu on vikaa etsittävä muualta. En ole varma asiasta, mutta itse tätä tutkiessa tulin siihen tulokseen, että jos kompuran tuottama paine ei ole riittävän iso niin tuo venttiili ei tiivisty. Jos kompura pyörii niin voit kokeilla tekohengittää sitä avaamalla sylinterin ja voitelemalla männän tiivisteen silikonilla. Tuo on kuitenkin aika yksinkertainen paketti kun vähän asiaa tutkii.

        EDIT. Jos tiukkapaikka on niin voi tehdä niinkin miten itse tein täsmälleen vastaavassa tilanteessa kun auto meinasi jättää välille eli suihkautin hieman silikonia suoraan kompuran ilmanotosta sisään. Parin minuutin päästä perä oli taas normaalilla korkeudella ja matka jatkui. Tämä kuitenkin omalla vastuulla kun silikonin vaikutusta muille osille ja varsinkaan kuivaimelle ei ole tiedossa.
        Last edited by markok; 06-02-2011, 17:58.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Mad_Mike
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 177
          • Oulun seutu

          #49
          Originally posted by markok View Post
          Painetta ei tule letkulle asti jos kuivaimen yhteydessä oleva paineenlasku venttiili vuotaa. Kompuran tuottama ilma tulee ulos tätä kautta. Voit kokeilla syöttää virtaa suoraan venttiilin navoille ja kokeilla toimiiko venttiili. Jos selkeä naksahdus kuuluu on vikaa etsittävä muualta. En ole varma asiasta, mhtäänutta itse tätä tutkiessa tulin siihen tulokseen, että jos kompuran tuottama paine ei ole riittävän iso niin tuo venttiili ei tiivisty. Jos kompura pyörii niin voit kokeilla tekohengittää sitä avaamalla sylinterin ja voitelemalla männän tiivisteen silikonilla. Tuo on kuitenkin aika yksinkertainen paketti kun vähän asiaa tutkii.

          EDIT. Jos tiukkapaikka on niin voi tehdä niinkin miten itse tein täsmälleen vastaavassa tilanteessa kun auto meinasi jättää välille eli suihkautin hieman silikonia suoraan kompuran ilmanotosta sisään. Parin minuutin päästä perä oli taas normaalilla korkeudella ja matka jatkui. Tämä kuitenkin omalla vastuulla kun silikonin vaikutusta muille osille ja varsinkaan kuivaimelle ei ole tiedossa.
          Kiitos näistä. Pitää kokeilla silikoonia ja tuon venttiilin toiminta seuraavaksi. Eilen kyllästyin ajamaan vika teksti taulussa ja laskin systeemistä paineet pois yöksi ja lämpimään talliin. Nyt sitten ei saa enää yhtää painetta tonne. On jo usko ollu koetuksella tuon värkkäyksen takia mut kokeilen vielä nuo kikat ennenku laitan verkonpainoksi koko paskan. (siis kompura pyörii sen pari min ja sammuu. Enkä jaksa uskoa että tuossa iso vika on, kuhan vaan löytys mikä :think)
          530XD LCI M-Sport

          ex E39 530iA M-Sport
          ex E39 530dAT

          Comment

          • Mad_Mike
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 177
            • Oulun seutu

            #50
            Originally posted by markok View Post
            Painetta ei tule letkulle asti jos kuivaimen yhteydessä oleva paineenlasku venttiili vuotaa. Kompuran tuottama ilma tulee ulos tätä kautta. Voit kokeilla syöttää virtaa suoraan venttiilin navoille ja kokeilla toimiiko venttiili. Jos selkeä naksahdus kuuluu on vikaa etsittävä muualta. En ole varma asiasta, mutta itse tätä tutkiessa tulin siihen tulokseen, että jos kompuran tuottama paine ei ole riittävän iso niin tuo venttiili ei tiivisty. Jos kompura pyörii niin voit kokeilla tekohengittää sitä avaamalla sylinterin ja voitelemalla männän tiivisteen silikonilla. Tuo on kuitenkin aika yksinkertainen paketti kun vähän asiaa tutkii.

            EDIT. Jos tiukkapaikka on niin voi tehdä niinkin miten itse tein täsmälleen vastaavassa tilanteessa kun auto meinasi jättää välille eli suihkautin hieman silikonia suoraan kompuran ilmanotosta sisään. Parin minuutin päästä perä oli taas normaalilla korkeudella ja matka jatkui. Tämä kuitenkin omalla vastuulla kun silikonin vaikutusta muille osille ja varsinkaan kuivaimelle ei ole tiedossa.
            Kaikki magneettiventtiilit testattu 12V ja ne toimii (naksahtaa). Kuivaimen yhteydessä olevasta venttiilistä kuitenkin vuotaa ilmaa läpi. Muualta en ilma vuotoja ole löytänyt. Kaikki tiivisteet ja männän tiiviste voideltu siliconspraylla. Silti tilanne sama eli pyörii pari min ja hyytyy. Taitaa olla kaput tuo laite
            530XD LCI M-Sport

            ex E39 530iA M-Sport
            ex E39 530dAT

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              #51
              Originally posted by Mad_Mike View Post
              Kaikki magneettiventtiilit testattu 12V ja ne toimii (naksahtaa). Kuivaimen yhteydessä olevasta venttiilistä kuitenkin vuotaa ilmaa läpi. Muualta en ilma vuotoja ole löytänyt. Kaikki tiivisteet ja männän tiiviste voideltu siliconspraylla. Silti tilanne sama eli pyörii pari min ja hyytyy. Taitaa olla kaput tuo laite
              Jos ulkoisia vuotoja ei varmasti ole niin kyllä tuo sitten on vaihtokunnossa.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎